Az első negyedévben megkezdődik az építkezés a BMW Group debreceni gyárában – jelezték a cég hazai képviselői az mmonline.hu érdeklődésére a társaság mai sajtótájékoztatóján. A múlt évben világszinten több mint 100 ezer elektromos autót adott el a BMW Group, ami 133 százalékos növekedést jelentett 2020-hoz képest.
„Ezzel sikerült teljesítenünk azt az ígéretet, hogy 100 ezer fölött lesz az elektromos autók forgalma, aminek a piaci helyzet ismeretében nagyon örülünk” - mondta el a vállalat mai sajtótájékoztatóján Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója. A tavalyi eredményeket ismertetve közölte azt is, hogy összesen 2,3 millió autót értékesített a gyártó globális, ez éves összevetésben 8,4 százalékos növekedést jelentett. Valamennyi kontinensen sikerült növelni a forgalmat, de a legnagyobb bővülés Ázsiában volt, ahol 20 százalékos volt a fejlődés és közel egymillió járművet adtak el.
Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója az mmonline.hu kérdésére válaszolva elmondta, hogy Debrecenben hamarosan, az év első negyedévében megkezdődik az építkezés, a gyártás pedig 2025-től indul majd. Éves szinten 150 ezer autót fognak gyártani az üzemben, és a debreceni gyár is az elektromos vonalat erősíti. Több mint ezer új munkahelyet teremtenek, már toborozzák az embereket. Elsőként a központi irodaépületet, illetve a képzési központot készítik majd el.
Gombos Zoltán, értékesítési igazgató jelezte, hogy bár az autók felszereltsége kapcsán bizonyos opciókat cserélni kellett, a COVID miatti nehézségek nem hátráltatták az értékesítést. Voltak ugyan kompromisszumok, de a magyar piac köszönhetően annak, hogy évek óta kétszámjegyű növekedést tud felmutatni, kiemelt helyzetben van a BMW Groupnál, ami azt jelenti, hogy a gyár az ellátás kapcsán figyelembe veszi ezt.
Továbbra is az X5 a KKV szektor kedvence itthon, ezek voltak a legkeresettebb modellek tavaly. Az elektromos autók forgalma még csak most indult be, az iX tavaly ősszel jött Magyarországra, de már nagyon sok a megrendelés. Az I3 pedig 7. éve töretlenül nagyon jól fogy itthon.
A Mini márkavezetője, Németh Balázs közölte, hogy a BMW Csoporton belül minden harmadik eladott elektromos autó a Mini brandből van. Magyarországon 25 százalékos volt a forgalom növekedése a teljes Mini portfóliót vizsgálva.