- Hirdetés -

Átalakítja a toborzási folyamatokat a crowdstaffing

|

A jelöltek megszerzésének leggyorsabb, és pénzügyileg leghatékonyabb módszere az úgynevezett crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra.

Az Enloyd kvalitatív kutatás segítségével mérte fel a crowdstaffing hazai ismertségét: a több mint száz válaszadó 60 százaléka az innováció által nyújtott előnyök közül az időmegtakarítást emelte ki elsősorban, és nagyjából ugyanennyien emelték ki, hogy a szolgáltatás jobb jelöltet biztosít.

A munkaerőpiac folyamatosan változik, az elmúlt években pedig rövid idő alatt forradalmi átalakulások mentek végbe, ebbe a trendbe illeszkedik a crowdstaffing is, amely olcsóbb, mint a hagyományos toborzási módszerek, mégis gyorsabb is egyben, hiszen a szabadúszók és az együttműködő toborzó cégek nagy hálózata egy helyre, egy feladatra koncentrálódik.

Az innováció lényege, hogy egy adott szervezet hagyományosan a munkavállalók által végzett toborzási feladatokat általában egy nagyobb embercsoportra bízza nyílt felhívás formájában. Mindez egyszerűen fogalmazva a toborzók egy külső csoportja, illetve az ehhez kapcsolódó toborzási projektek kiszervezése online eszközökön keresztül. A crowdstaffing tehát a toborzás és a közösségi média legjobb kombinációjának eredménye.

Túlnyomó többségben elégedettek, akik már találkoztak vele

Hamarosan induló crowdstaffing szolgáltatása, a ReX bevezetése előtt az Enloyd kvalitatív kutatást készített, hogy felmérje annak hazai népszerűségét, valamint azt, mennyire számít ismertnek a mögötte álló technológia.

A kérdőívet kitöltő több mint száz Magyarországon élő és dolgozó résztvevő 60 százaléka a crowdstaffing által nyújtott előnyök közül az időmegtakarítást emelte ki, ezt követte alig lemaradva, hogy a szolgáltatás jobb jelöltet biztosít. Sokaknak tűnt emellett vonzónak a toborzás ezen új módszerében a pénzmegtakarítás is.

A felmérés szerint a crowdstaffing egyelőre kevésbé számít elterjedt toborzási módszernek, a válaszadók mindössze 4,9 százaléka állította, hogy rendszeresen használja, míg 5,9 százalékkal fordult már elő, hogy használta. A kérdőív arra is kitért, hogy utóbbiak miért nem használják toborzás során a crowdstaffing platformokat. Az eredmények szerint a legtöbbeknél nincs toborzási outsourcing, tehát ezeket a folyamatokat nem helyezik cégen kívülre.

A kitöltők több mint felét az ösztönözné a crowdstaffing platformok használatára, ha az költségmegtakarítással járna, de sokan azt felelték, a nagy számú ajánlott jelölt és a jelöltekre adott garancia is csalogató lenne számukra.

Akik már találkoztak korábban a crowdstaffing platformokkal, kifejezetten jó véleménnyel vannak azokról: közel felük határozottan jobban értékeli a teljesítményüket a hagyományos ügynökségeken való toborzáshoz képest, közel harmaduk pedig kicsit jobbnak tartja ezeket. Mindezt jellemzően a teljesítés idejével, az árral és a garanciával indokolták.

Új crowdstaffing megoldás érkezik a piacra

Tóth Szilvia, a REX projektvezetője a kutatás eredményeit értékelve arról beszélt: a szakemberek, mint minden új módszerrel, úgy a crowdstaffinggal szemben is olyan univerzális elvárásokat támasztanak, mint a megnövekedett minőség, valamint az idő- és pénzmegtakarítás.

„Ezek azok az alapvető jellemzők, melyeket a technológia ismerete nélkül sem kell magyarázni, hiszen a legegyértelműbb előnyök közé tartoznak. Feltűnő volt látni ugyanakkor, hogy a toborzással foglalkozó crowdstaffing platformok közül a kitöltők többsége egyet sem tudott megnevezni, hiszen nem ismer ilyet vagy nem találkozott velük. Voltak, akik olyan platformokat neveztek meg, amelyek ugyan jelöltek felkutatására alkalmasak, mint például a Facebook vagy a LinkedIn, ám nem számítanak crowdstaffing platformnak.” – mondta Tóth Szilvia.

Elmondása szerint ez is jelzi, hogy a legtöbben még nincsenek tisztában azzal, hogyan működnek ezek a megoldások, vagy mi a mögöttük álló technológia lényege. Az egyedüli, valóban a crowdsourcingon alapuló platform, ami többek számára is ismert volt, a Talentuno. A helyzet azonban hamarosan megváltozhat, az Enloyd ugyanis Magyarországon is bevezeti legújabb crowdstaffing megoldását, a ReX-et.

A ReX-et az innovatív üzleti modell, az időmegtakarítás, az online jelentkezők ezrei, a profi toborzók, az alacsonyabb költségek és a maximális elérhetőség különbözteti meg a többi crowdstaffing platformtól. A ReX-szel 83 százalékos elhelyezési arány érhető el, amely a területen kiemelkedően jónak számít. A megoldás évente több mint 640 toborzott jelöltet és 120-nál is több professzionális toborzót jelent, a projektek átlagos megvalósítási ideje pedig 7 napra csökken.

Fotó: Enloyd

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...