- Hirdetés -

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

|

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a webáruház által jelzett határidőn belül. Tavaly csupán a 18-79 évesek 8 százaléka utazott fizetős szálláshelyre az ünnepi időszakban, de általánosságban is jellemző, hogy inkább otthon, esetleg rokonoknál töltik az ünnepeket. A karácsonyi időszakban a távol élő rokonokkal való kapcsolattartás elsődleges eszköze a mobiltelefon, de a fiatalok körében már a chat alkalmazások a legnépszerűbbek. A szilvesztert legtöbben otthonukban töltötték, az ilyenkor szokásos tűzijátékozásról pedig megoszlanak a vélemények: legtöbben szeretik, sokan semlegesen állnak hozzá, az ellenzők pedig legnagyobb részben azért utasítják el, mert megijeszti az állatokat.

A 18-79 éves magyarok több mint fele (56%) november-december környékén vásárolta meg a tavalyi karácsonyi ajándékokat. Legkevésbé a fiatalokra (18-29 évesek) jellemző, hogy akár év közben folyamatosan vásárolnának és félretennék azokat karácsonyra, míg a 60 év felettiek között vannak legtöbben, akik egyáltalán nem is vettek karácsonyi ajándékot 2021-ben.

A meglepetések beszerzését illetően az ajándékozók csaknem harmada (30%) inkább, vagy teljesen online rendelt, míg kétötöde (39%) inkább vagy teljesen üzletekben intézte a vásárlást. További harmaduk (31%) a termékek nagyjából felét üzletben vette, míg másik felét online rendelte. A férfiak, illetve a 30 év alattiak körében átlag feletti arányban vannak azok, akik mindent online rendeltek.

Karácsonykor a hazai webáruházakat részesítettük előnyben

Érdekes, hogy bár korábbi felmérésünk alapján a felnőttek kétötöde (43%) vásárol külföldi webáruházból (is), az ünnepi időszakot inkább a hazai online kereskedők tudták kihasználni: a külföldről való rendelés összességében nem volt jellemző a karácsonyi ajándékok beszerzésekor, tízből kilenc online vásárló inkább magyar webáruházat választott (90%). Átvételi módként a rendelők több mint háromnegyede (77%) választotta a házhoz szállítást legalább egy csomag esetében. A boltban, telephelyen vagy irodában való személyes átvétel különösen a budapestiekre volt jellemző (43%).

Az online rendelők bő háromnegyede (77%) nem tapasztalt késést a csomagok kézbesítésében, minden rendelt ajándéka a webáruház által ígért kiszállítási időn belül érkezett meg. Ötödük (19%) viszont azt jelezte, hogy volt olyan csomag, ami valamennyit késett, a külföldről (is) rendelők átlag feletti arányban tapasztalták ezt. Csupán a rendelők 4 százaléka panaszkodott késésre több csomag esetében is.

Mire költünk az ünnepek során?

A férfiak valamivel költekezőbbek az ajándékok tekintetében. Csaknem harmaduk (32%) 50.000 forintnál is többet költött ajándékokra a 2021-es karácsonyi időszakban, míg a nőknek csak kevesebb mint negyede (23%) költött ilyen összegben. A karácsonyi-szilveszteri dekorációt nem vitték túlzásba a magyar felnőttek. Bő kétötödük (42%) egyáltalán nem költött ilyesmire, további harmaduk (33%) pedig legfeljebb 5.000 forintot szánt a díszítésre. A tűzijáték még kevésbé volt jellemző, a 18-79 évesek döntő többsége (84%) egyáltalán nem vásárolt ilyesmit. A legfiatalabb korosztályban, illetve a dél-alföldi régióba tartozók között vannak legtöbben, akik viszont akár 25-50.000 forintot is szántak erre a látványosságra.

Kapcsolattartás az ünnepek alatt

A 18-79 éves magyarok többsége (69%) mobiltelefonon tartja a kapcsolatot az ünnepi időszakban a tőle távol élő vagy épp távol lévő rokonokkal, ismerősökkel. Szintén több mint felük (53%) választja a különböző chat felületeket – például a Messengert vagy a Vibert – erre a célra, a fiatalok esetében pedig ez az arány eléri a kétharmadot (66%). Ezzel körükben ezek a felületek a legnépszerűbbek. A felnőtt lakosság közel kétötöde (37%) él az internetes telefonálás / videóhívás lehetőségével.

Utazás az ünnepi időszakban

A felnőtt magyarok döntő többsége (92%) nem utazott az ünnepi időszak alatt – 2021. december 20. és 2022. január 2. között – fizetős szálláshelyre, de aki mégis, az elsősorban belföldi célpontot választott. A nem utazók elsődleges indoka, hogy általában sem szoktak ebben az időszakban fizetős szálláshelyre menni (62%), inkább otthon, esetleg családtagoknál töltik az ünnepeket, míg további szűk ötöde anyagi megfontolásból maradt most otthon (18%). Aki igénybe vett fizetős szálláshelyet, az többnyire párjával (62%) és/vagy közvetlen családtagjaival (42%) utazott és 2-4 éjszakát töltött el a szálláson.

Az általános utazási szokásokat a többségnél (66%) nem befolyásolta a járványhelyzet, azonban a felnőttek közel negyede (23%) ezért nem látogatta most meg barátait, rokonait, míg hatoduk (16%) a fizetős szálláshelyre való utazásról tett le (részben) a vírusra hivatkozva.

Szilveszter elsősorban otthon

A szilvesztert a felnőttek többsége (77%) saját otthonában töltötte, közel ötödük (18%) barát vagy ismerős otthonában; a rendezvényen, szórakozóhelyen, szállodában történő ünneplés kevéssé volt jellemző. Társaságnak legtöbben a párjukat (47%) és/vagy közvetlen családtagokat (41%) választottak, míg ötödük barátokkal (19%), nyolcaduk pedig egyedül (12%) töltötte a szilvesztert.

A szilveszterhez kapcsolódó tűzijátékot a felnőttek bő kétötöde (44%) szereti, ötöde (22%) semlegesen ítéli meg, míg harmada (34%) kifejezetten ellenzi. Az ellenzők legfőbb indoka (86%), hogy a tűzijáték megijeszti az állatokat, a háziállattal rendelkezők szinte mindegyike jelölte ezt a válaszlehetőséget, de még a háziállattal nem rendelkezők körében is ez számít elsődleges problémának. Emellett az ellenzők kétharmada (65%) veszélyesnek (is) tartja a tűzijátékozást, bő háromötöde (62%) szerint pedig egyszerűen felesleges dolog. Minél idősebb valaki, annál valószínűbb, hogy elítéli a tűzijátékot, a gyermekkel élők között pedig átlag feletti arányban vannak azok, akik nem csak nézni, de vásárolni, használni is szokták a tűzijátékot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...