A fogyasztók közel fele úgy gondolja, a hagyományos hirdetések bosszantóak vagy irrelevánsak. Épp ezért, a reklámszemlélet egyre inkább az emberközelibb megközelítés felé tolódik, az influencer marketing pedig pontosan ezt teszi lehetővé.
A márkák célja, hogy hiteles és megbízható minőségben legyenek jelen a fogyasztók mindennapjaiban, amire az influencer marketing – melyben már adott egy elkötelezett közösség – a tökéletes választás. A fiatalabb generációt elérni kívánó cégek számára is az influencerek jelentik a megoldást, hiszen ez a fogyasztói bázis az, ami a legnagyobb valószínűséggel keresi fel a véleményvezéreket termékvásárlási tanácsokért.
Napjaink fogyasztói szokásaira hatalmas befolyással bírnak az influencerek. Több kutatás is irányult már a véleményvezérek és a fogyasztási szokások közti kapcsolatra, ezek alapján pedig egyértelműen érezhető az influencer marketing fontossága.
10 ok, amiért márkaként érdemes nyitni az influencer marketing irányába:
1. Egy kutatás rámutatott, hogy a fogyasztók csaknem 50 százaléka támaszkodik egy vagy több influencer ajánlására, annak eldöntésében, hogy mely termékeket vásárolja meg.
2. A fogyasztók 81 százaléka blogokhoz fordul tanácsért (sok influencer egyben blogger is).
3. A fogyasztók 74 százaléka a közösségi média bejegyzései alapján dönti el, hogy mit vásárol.
4. Az emberek 60 százaléka keres fel blogokat, vlogokat és a közösségi médiában közzétett bejegyzéseket vásárlás előtt, hogy megismerje mások véleményét az adott termékkel kapcsolatban.
5. A 18 és 34 év közötti fogyasztók 61 százaléka vásárolt már legalább egyszer úgy, hogy döntését befolyásolta egy influencer.
6. A potenciális ügyfelek 71 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak a közösségi médiában látottak vagy hallottak alapján.
7. A fogyasztók 60 százaléka gondolkodna el egy influencer által reklámozott termék megvásárlásán, ha azt meglátná egy boltban.
8. 40 százalékuk vásárolt is terméket, miután látta, hogy azt egy influencer használta.
9. A nők 86 százaléka keresi fel a közösségi médiát, hogy véleményt és tanácsot kapjon arról, mit vegyen.
10. A tinédzserek 70 százaléka jobban bízik az influencerekben, mint a „hagyományos” hírességekben.
„Az influencer marketing legnagyobb erőssége, hogy a hirdetői üzenet natív módon éri el a felhasználót, egy számára természetes, barátságos közegben, ahol az általuk kedvelt és követett influencerek ajánlása nagyon erőteljes. Az Y, Z és Alfa generáció hagyományos hirdetések útján már alig érhető el, így a legtöbb márkának érdemes átgondolni ezt a kevésbé zavaró hirdetési formát. Hazai kutatásokból is látjuk, hogy ezek a szponzorált tartalmak nem hatnak zavaróan, arra azonban ügyelni kell, hogy hiteles legyen a tálalás: az adott kampányra leghitelesebb és legalkalmasabb véleményvezéreket kell megtalálni" – mondta Sátori Karolina, a Star Network Influencer Ügynökség account divízió vezetője.
Míg az influencer marketing befolyása egyre nő, addig a hagyományos hirdetések iránti fogyasztói bizalom folyamatosan csökken.
A fogyasztók 94 százaléka hitelesebbnek, 84 százaléka tájékozottabbnak tartja az influencereket egy átlagemberhez képest, továbbá a megkérdezettek 92 százaléka vélte úgy, hogy egy véleményvezér jobban el tudja magyarázni, hogyan működik az adott termék, vagy épp miként is kell azt használni. Tehát az influencerek kompetenciája felülírja a hagyományos reklámokban látottakat, hallottakat.
A fogyasztók mindössze egyharmada bízik meg a hagyományos hirdetésekben, 30 százaléka pedig reklámblokkolókat használ, hogy ne is kelljen „szembesülnie” az ilyen jellegű tartalmakkal. Ezzel szemben az Instagram felhasználók a szponzorált és a nem szponzorált tartalmakhoz közel azonos módon állnak: még ha tudják is, hogy egy influencer bejegyzését egy márka szponzorálja, a bizalmuk és az elköteleződésük nem csökken.
Ezek a statisztikák is jól mutatják, hogy az influencer marketing hatékony módja az ügyfelek megszerzésének, mivel a fogyasztók sokkal jobban bíznak az influencerek ajánlásaiban, mint a hagyományos hirdetésekben.
A cikkben található kutatások adatainak forrása: B2C