- Hirdetés -

Érdemes nyitni kell az influencer marketing felé

|

A fogyasztók közel fele úgy gondolja, a hagyományos hirdetések bosszantóak vagy irrelevánsak. Épp ezért, a reklámszemlélet egyre inkább az emberközelibb megközelítés felé tolódik, az influencer marketing pedig pontosan ezt teszi lehetővé.

A márkák célja, hogy hiteles és megbízható minőségben legyenek jelen a fogyasztók mindennapjaiban, amire az influencer marketing – melyben már adott egy elkötelezett közösség – a tökéletes választás. A fiatalabb generációt elérni kívánó cégek számára is az influencerek jelentik a megoldást, hiszen ez a fogyasztói bázis az, ami a legnagyobb valószínűséggel keresi fel a véleményvezéreket termékvásárlási tanácsokért.

Napjaink fogyasztói szokásaira hatalmas befolyással bírnak az influencerek. Több kutatás is irányult már a véleményvezérek és a fogyasztási szokások közti kapcsolatra, ezek alapján pedig egyértelműen érezhető az influencer marketing fontossága.

10 ok, amiért márkaként érdemes nyitni az influencer marketing irányába:

1. Egy kutatás rámutatott, hogy a fogyasztók csaknem 50 százaléka támaszkodik egy vagy több influencer ajánlására, annak eldöntésében, hogy mely termékeket vásárolja meg.

2. A fogyasztók 81 százaléka blogokhoz fordul tanácsért (sok influencer egyben blogger is).

3. A fogyasztók 74 százaléka a közösségi média bejegyzései alapján dönti el, hogy mit vásárol.

4. Az emberek 60 százaléka keres fel blogokat, vlogokat és a közösségi médiában közzétett bejegyzéseket vásárlás előtt, hogy megismerje mások véleményét az adott termékkel kapcsolatban.

5. A 18 és 34 év közötti fogyasztók 61 százaléka vásárolt már legalább egyszer úgy, hogy döntését befolyásolta egy influencer.

6. A potenciális ügyfelek 71 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak a közösségi médiában látottak vagy hallottak alapján.

7. A fogyasztók 60 százaléka gondolkodna el egy influencer által reklámozott termék megvásárlásán, ha azt meglátná egy boltban.

8. 40 százalékuk vásárolt is terméket, miután látta, hogy azt egy influencer használta.

9. A nők 86 százaléka keresi fel a közösségi médiát, hogy véleményt és tanácsot kapjon arról, mit vegyen.

10. A tinédzserek 70 százaléka jobban bízik az influencerekben, mint a „hagyományos” hírességekben.

„Az influencer marketing legnagyobb erőssége, hogy a hirdetői üzenet natív módon éri el a felhasználót, egy számára természetes, barátságos közegben, ahol az általuk kedvelt és követett influencerek ajánlása nagyon erőteljes. Az Y, Z és Alfa generáció hagyományos hirdetések útján már alig érhető el, így a legtöbb márkának érdemes átgondolni ezt a kevésbé zavaró hirdetési formát. Hazai kutatásokból is látjuk, hogy ezek a szponzorált tartalmak nem hatnak zavaróan, arra azonban ügyelni kell, hogy hiteles legyen a tálalás: az adott kampányra leghitelesebb és legalkalmasabb véleményvezéreket kell megtalálni" – mondta Sátori Karolina, a Star Network Influencer Ügynökség account divízió vezetője.

Míg az influencer marketing befolyása egyre nő, addig a hagyományos hirdetések iránti fogyasztói bizalom folyamatosan csökken.

A fogyasztók 94 százaléka hitelesebbnek, 84 százaléka tájékozottabbnak tartja az influencereket egy átlagemberhez képest, továbbá a megkérdezettek 92 százaléka vélte úgy, hogy egy véleményvezér jobban el tudja magyarázni, hogyan működik az adott termék, vagy épp miként is kell azt használni. Tehát az influencerek kompetenciája felülírja a hagyományos reklámokban látottakat, hallottakat.

A fogyasztók mindössze egyharmada bízik meg a hagyományos hirdetésekben, 30 százaléka pedig reklámblokkolókat használ, hogy ne is kelljen „szembesülnie” az ilyen jellegű tartalmakkal. Ezzel szemben az Instagram felhasználók a szponzorált és a nem szponzorált tartalmakhoz közel azonos módon állnak: még ha tudják is, hogy egy influencer bejegyzését egy márka szponzorálja, a bizalmuk és az elköteleződésük nem csökken.

Ezek a statisztikák is jól mutatják, hogy az influencer marketing hatékony módja az ügyfelek megszerzésének, mivel a fogyasztók sokkal jobban bíznak az influencerek ajánlásaiban, mint a hagyományos hirdetésekben.

A cikkben található kutatások adatainak forrása: B2C

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...