Az Apple a világ legértékesebb márkája továbbra is a Brand Finance Global 500 rangsora szerint, az Amazont és a Google-t megelőzve. A leggyorsabban növekvő márka a TikTok lett, egy év alatt 215 százalékkal bővült a brand értéke, és míg tavaly nem fért fel az 500-as listára, ezúttal már a 18. helyen szerepel.
Az Apple 355,08 milliárd dolláros márkaértékkel szerepel a Brand Finance rangsorában, ami az egy évvel korábbihoz képest 34,8 százalékos bővülésnek felel meg. Az Amazon még gyorsabban, 37,8 százalékkal tudta növelni a brandje értékét és nagyon megközelítette a listavezetőt, 350 milliárd dolláros összeggel. Az Amazonhoz hasonló szintű fejlődést tudott felmutatni a Google is, igaz jóval alacsonyabb bázisról indulva, az idei rangsorban 263,4 milliárd dolláros értékkel szerepelnek.
A TOP10-et vizsgálva a Microsoft megtartotta negyedik helyét, a Samsung viszont egy pozíciót visszacsúszott, így hatodik a listán, helyére az ötödik pozícióba a Walmart került. A Facebook és az ICBC kínai bank a 7. és 8. helyen van a rangsorban, ahogy egy éve is, a Huawei viszont sokat javított, a 15. pozícióról a 9-re lépett elő, az élmezőnyt pedig a Verizon zárja.
A TikTok bizonyult ezúttal a leggyorsabban növekvő márkának, 215 százalékos fejlődést tudott felmutatni. A brand értékét 59 milliárd dollárra becsülik, ezzel azt a bravúrt sikerült végrehajtani, hogy míg tavaly nem szerepelt az 500-as listán, idén a 18. helyen debütált.
A hagyományosabb értelemben vett médiás márkák közül a Disney teljesített a legjobban, a 19. az idei Brand Finance Global 500 listán, 3 helyet javítva az egy évvel korábbihoz képest, 57,1 milliárd dollárra becsülik a márka értékét. A streaming piacon továbbra is meghatározó szerepet betöltő Netflix az 56. az idei listán a 64. helyről előrelépve, 29,4 milliárd dolláros brand értékkel.