Ma reggel nyilvánosságra hozta az Állami Számvevőszék azon médiumok listáját, amelyek közzétehetnek majd politikai hirdetéseket az országgyűlési választási kampányban. A nyomtatott sajtóból többek között a Blikk, a HVG, a Central Médiacsoport több kiadványa, illetve a Forbes is befogad majd politikai reklámokat, míg az elektronikus médiából többek között a 24.hu és az RTL Magyarország tesz majd közzé hirdetéseket, a TV2 viszont nem szerepel a listán.
Néhány jelentős piaci szereplő már az ÁSZ bejelentése előtt közölte döntését. Az RTL Magyarország közleményt adott ki, hogy lehetőséget biztosít az országos listát – pártlistát vagy nemzetiségi listát – állító jelölő szervezeteknek, illetve a törvényben meghatározott pártoknak, hogy üzeneteiket eljuttathassák a választópolgároknak. Ennek megfelelően a kampányidőszakban a nézők az RTL Klubon találkozhatnak majd politikai reklámokkal is.
A törvényi szabályozás alapján a képernyőn futó politikai reklámok közzétételéért a médiaszolgáltató nem kérhet és nem fogadhat el ellenszolgáltatást. Az M-RTL ezen döntését a törvényi határidőben a Nemzeti Választási Bizottságnál bejelenti. A választási időszak alatt az RTL Magyarország lineáris és digitális felületein nem jelennek meg társadalmi célú reklámok, ilyen típusú reklámokat ez idő alatt az RTL Magyarország nem fogad be.
Az M-RTL a választási kampány időszakában a megújult www.rtl.hu internetes sajtótermékén a fizetett politikai hirdetések megjelenésének helyet ad, ezen szándékát és a politikai hirdetésekre vonatkozó árjegyzékét az Állami Számvevőszéknek határidőben bejelentette.
Szintén korábban kiderült, hogy a HVG és a hvg.hu is közzétesz majd politikai hirdetéseket. Az ÁSZ lista alapján többek között a Blikk és a Forbes is így tesz majd a print médiából, illetve a Central Médiacsoport nyomtatott kiadványai közül a Best, a Meglepetés, a Story és még néhány termék. De találkozhatnak majd politikai hirdetésekkel az olvasók a Mediaworks-höz tartozó megyei napilapokban, valamint a Népszavában is.
Az elektronikus sajtó kapcsán korábban kiderült, hogy a Telex nem hoz le ilyen reklámokat a kampány alatt. Az Adaptive Media által értékesített felületek közül viszont többek között a 444.hu, az mfor.hu, a blikk.hu és a media1.hu igen, illetve a hrportal.hu is beszáll a kampányba. Az Adevinta – a Jófogás és a Használtautó tulajdonosa – szintén befogad felületeire politikai hirdetéseket, ahogyan a 24.hu, a startlap.hu és az nlc.hu is.
Az Ász listája alapján a nagyobb kereskedelmi tévétársaságok közül egyedül az RTL fogad majd be politikai hirdetéseket, nem szerepel a felsorolásban sem a TV2, sem a ViacomCBS, vagy egyéb ismertebb médiacég ebből a szegmensből. A rádiós piac meghatározó szereplői is kimaradnak a kampányból a politikai hirdetések vonatkozásában, ahogyan például az Indamedia felületei, az Index, a Femina, a napi.hu és még egyéb oldalak.
A politikai hirdetéseket közlő nyomtatott sajtótermékek listája, illetve árjegyzéke itt, az elektronikusaké itt érhető el.