Közel negyedével nőtt a marketingbüdzsé

A múlt évben ismét elkezdtek költeni a hirdetők, a COVID-sokkból történő kilábalás jegyében közel negyedével nőttek a marketing költségvetések a WARC éves, Global Marketing Index (GMI) jelentése szerint. A digitális platformok és a televízió mellett a közterületi hirdetésekben volt látványos fejlődés.

Tavaly 771 milliárd dollár volt a globális marketingköltés, ami az egy évvel korábbihoz képest 23,8 százalékos bővülést jelent – állapítja meg a GMI. Az elemzés szerint a digitális platformokon és mobilon elköltött összeg közel 42 százalékkal bővült, és hasonló mértékű fejlődés volt az OTT videótartalmakhoz kapcsolódó reklámok esetében is, míg a keresőhirdetéseknél 39 százalékos növekedést mértek.

A közterületi marketingköltés a korlátozások feloldásával kezdett látványosan nőni, igaz meglehetősen alacsony bázishoz képest, de a 21,8 százalékos bővülés így is igen jó eredménynek mondható. A tévés reklámköltés 5,5 százalékkal nőtt a WARC GMI index alapján.

Az elemzés szerint a COVID-járvánnyal kapcsolatos eltérő megközelítés érzékelhető volt a marketingköltésekben is. Az APAC régió piacain a zéró-COVID stratégia jegyében folytatódtak a lezárások, ha felbukkant a járvány, ami főleg múlt nyáron a növekedés lassulását eredményezte. Európában és az amerikai kontinensen, ahol úgy döntöttek, hogy inkább megpróbálják folytatni az élet és valahogy együttélni a vírussal, ebben az időszakban kiugróan magas növekedést mértek a marketing kiadásokban.