Tizenhatodik alkalommal hirdették meg a hazai bankszektor legrangosabb versenyét tavaly, melynek díjait idén február 10-én osztották ki. A pénzügyi intézetek seregszemléjét életre hívó Mastercard 2021-ben teljeskörűen megreformálta a versenyt: többek között új kategóriákban mérhették össze tudásukat a bankok, melyek teljesítményét itthon és nemzetközileg is elismert szakemberekből álló zsűri értékelte.
A legjobb magyar pénzügyi szolgáltatásokkal és termékekkel nyolc kategóriában versenyezhettek a bankok. Az olyan, a verseny kezdete óta meglévő díjak mellett, mint Az év mobilbanki megoldása, Az év lakossági ajánlata vagy az Az év fenntartható bankja, új kategóriákban is díjazták a pályázatokat: Az év UX megoldása, Az év kártyadesignja, Az év marketingkommunikációs kampánya, vagy Az év vállalati termék – és szolgáltatás innovációja kategóriák debütáltak 2021-ben.
„Amikor a Mastercard - Év Bankja verseny megújítása mellett döntöttünk, az volt a célunk, hogy megőrizzük azt az értéket és presztízst, amit ez a verseny több mint másfél évtizede megteremtett. Ugyanakkor technológiai újítóként folyamatosan azon dolgozunk, hogy azokat a szolgáltatókat állítsuk reflektorfénybe, amelyek egyedi, innovatív, magas színvonalú termékekkel, szolgáltatásokkal és kezdeményezésekkel teszik egyszerűvé és átláthatóvá ügyfeleik pénzügyeit, miközben támogatják a társadalmilag fontos ügyeket és a fenntarthatóságot” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Az év bankja fődíjának (Mastercard – Év Bankja 2021) győztese az egyes kategóriákban elért eredmények alapján az OTP Bank lett, melyet 4 kategóriában (Az év mobilbanki megoldása, Az év UX megoldása, Az év fenntartható bankja, Az év marketingkommunikációs kampánya) is a legjobbnak ítélt a magas presztízsű, szakmai zsűri.
Az év társadalmi kezdeményezése kategóriában az Erste Bank végzett az első helyen, míg Az év UX megoldása kategóriában a Gránit Bank érte el az első helyezést (holtversenyben az OTP Bankkal).
Az év bankára díj nyertesét ezúttal is a hazai pénzintézetek vezetői szavazták meg. A díjazott dr. Búza Éva a Garantiqa Hitelgarancia vezérigazgatója, ahol több mint tíz éve dolgozik. Korábban a MÁV, az MNB, a Magyar Posta, és a Magyar Fejlesztési Bank kötelékében is tevékenykedett.
Az először meghirdetett Az év vállalati termék és szolgáltatás innovációja díjat a Budapest Bank, Az év kártyadesignja díjat a Takarékbank kapta, míg Az év lakossági ajánlata kategóriában a CIB Bank lett a legjobb.
Az év társadalmi kezdeményezése kategóriában különdíjban részesült a Magyar Bankszövetség Jótett Bank kezdeményezéséért, amely a hazai pénzügyi szektor összefogásával segítette a világjárvány elleni védekezést.
A Mastercard – Év Bankja 2021 végeredménye:
Az Év Bankja: OTP Bank
2. helyezett: Erste Bank
3. helyezett: Gránit Bank
Az Év Bankára: dr. Búza Éva, Garantiqua Hitelgarancia Zrt.
Az év lakossági ajánlata 2021
1. helyezett: CIB Bank
2. helyezett: Raiffeisen Bank
3. helyezett: Gránit Bank
Az év mobilbanki megoldása 2021
1. helyezett: OTP Bank
2. helyezett: Erste Bank
3. helyezett: Gránit Bank
Az év UX megoldása 2021
1. helyezett: Gránit Bank és OTP Bank megosztva
2. helyezett: CIB Bank
3. helyezett: Erste Bank
Az év vállalati termék és szolgáltatás innovációja 2021
1. helyezett: Budapest Bank
2. helyezett: UniCredit Bank
3. helyezett: OTP Bank
Az év társadalmi kezdeményezése 2021
1. helyezett: Erste Bank
2. helyezett: Budapest Bank
3. helyezett: Takarék Bank
Az év fenntartható bankja 2021
1. helyezett: OTP Bank
2. helyezett: K&H Bank
3. helyezett: Erste Bank és Gránit Bank megosztva
Az év kártyadesignja 2021
1. helyezett: Takarékbank
2. helyezett: MKB Bank
3. helyezett: Budapest Bank
Az év marketingkommunikációs kampánya 2021
1. helyezett: OTP Bank
2. helyezett: Erste Bank
3. helyezett: K&H Bank