A TV2, a Hír TV és az RTL Klub időjárás-jelentései összesen több mint 26 ezer támogatói üzenetet tartalmaztak 2021 második felében – derül ki egy új felmérésből. A 2021. július 1-je és december 31-e közötti időszakban hét televízió 17,6 ezer órányi műsoridejében összesen 87,5 ezer különböző szponzorüzenetet mért az NMHH.
A televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb – a testület által elfogadott – NMHH-tanulmány szerint a vizsgált csatornákon 2021 második felében tovább csökkent a támogatói üzenetek száma. A hatóság adatai szerint a Duna TV, az RTL Klub és a TV2 2020 azonos időszakában még 82.032, 2021 második félévében ellenben csupán 75.181 szponzorüzenettel jelentkezett, ami 8,3 százalékos csökkenést mutat.
A 2021. július 1-je és december 31-e közötti időszakban hét televízió 17.6 ezer órányi műsoridejében összesen 87.5 ezer különböző szponzorüzenetet mért az NMHH. A támogatói üzenetek 12,6 százaléka díj- és nyereménytárgyakat mutatott be. Az időszakban 1.158 támogató céget azonosított be az NMHH.
A legtöbb támogatói üzenetet hétköznaponként délelőtt mutatták be a legnagyobb eléréssel rendelkező televíziók, a leggyakrabban pedig az időjárás-jelentésekhez kapcsolódtak. A XXII. nyári olimpiai játékok – Tokió 2020 eseményeit az M4 Sport és a Duna TV közvetítette, ehhez a kiemelt eseményhez 292 támogatói kommunikáció kapcsolódott.