Az Európában 99 százalékban környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus tavaly 6 százalékos növekedést elérve 760.012 új autót adott el világszerte, ebből 72.000 darabot Európában, azaz kontinensünk mára a zöld luxusautómárka globális eladásainak 9,5%-át jegyzi. Ennél is meggyőzőbb ugyanakkor, hogy a Lexus világszintű hibrid eladásainak negyedét az európai hibrid értékesítések képviselték. 2030-ra pedig a márka azt ígéri, hogy európai, amerikai és kínai értékesítéseinek 100 százalékát zéró emissziós akkumulátoros elektromos és/vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók teszik majd ki.
A Lexus 2021-ben 760.012 autót adott el világszerte, ami 6%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. Regionális szinten ebből Európa körülbelül 72.000 példánnyal vette ki a részét (+2 százalék), Észak-Amerikában 332.000 modell talált gazdára (+12 százalék), Kínában pedig ismét rekordszintű volt az eladás 227.000 darabbal (+1 százalék), vagyis a márka teljesítménye globális szinten mindenhol javult.
Modellek tekintetében az elektrifikált járművek ismét új rekordot döntöttek 260.000-es példányszámmal (+10 százalék), köszönhetően az ES, az RX és az UX hibrid modellek kimagasló népszerűségének. Az RX-ből 221.000 darab fogyott (+9 százalék), amit az ES követett 189.000-rel (+3 százalék), illetve az NX 145.000-rel (-1 százalék).
2022 volumen tekintetében egyik legfontosabb Lexus újsdonsága a vadonatúj NX piaci bevezetése lesz, amely egyben az első az új generációs Lexus modellek sorában. A vadonatúj NX 450h+ plug-in hibrid változattal a Lexus fokozza az elektrifikáció sebességét az ügyfelek új igényeinek és a társadalom elvárásainak megfelelően.
2030-ra a Lexus minden kategóriában kínál majd elektromos hajtású modellt és szeretne globálisan egymilliós konnektoros elektromos értékesítést elérni, 100 százalékos részaránnyal Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Kínában, eleget téve a karbonsemleges társadalom megvalósításával kapcsolatos kihívásoknak. Emellett a márka célja az, hogy 2035-re kizárólag akkumulátoros elektromos autókat gyártson. A Lexus a továbbiakban is arra törekszik, hogy olyan autókat építsen, amely eleget tesz az ügyfelei sokoldalú elvárásainak és életstílusának.
A Lexus 2021-es globális eladásai főbb régiók szerint
Észak-Amerika: kb. 332.000 darab (112% az előző évhez képest)
Kína: kb. 227.000 darab (101% az előző évhez képest)
Európa: kb. 72.000 darab (102% az előző évhez képest)
Japán: kb. 51.000 darab (104% az előző évhez képest)
Közel-Kelet: kb. 28.000 darab (103% az előző évhez képest)
Kelet-Ázsia: kb. 30.000 darab (95% az előző évhez képest)
„Szeretném kifejezni abszolút hálámat a világ összes Lexus vásárlójának. A COVID-19 járvány folyamatos hatása és terjedése, valamint az ellátási lánc hiányosságai ellenére is sikerült nagyjából 760.000 autóval rekord szintű értékesítési eredményt elérnünk 2021-ben. 2022-ben tovább finomítjuk a Lexus modellek különleges formanyelvét és vezetési élményét, amely így még közelebb lesz az ügyfelek elvárásaihoz, egy olyan márkaként, amelyet végül az érzelmek mellett racionális okok miatt is választanak az ügyfelek. Emellett felgyorsítjuk az elektromos autók fejlesztését. Első kizárólag akkumulátoros elektromos hajtáslánccal elérhető modellünk az RZ lesz, amely idén tavasszal mutatkozik majd be, majd ezt követően még több újdonság érkezik, amelyek ügyfelek széles körének életstílusához igazodnak majd.A Lexus jövője igazán sok érdekességet tartogat” – ígéri Koji Sato, a Lexus világszintű elnöke.