- Hirdetés -

Európát is meghódítja a Lexus

|

Az Európában 99 százalékban környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus tavaly 6 százalékos növekedést elérve 760.012 új autót adott el világszerte, ebből 72.000 darabot Európában, azaz kontinensünk mára a zöld luxusautómárka globális eladásainak 9,5%-át jegyzi. Ennél is meggyőzőbb ugyanakkor, hogy a Lexus világszintű hibrid eladásainak negyedét az európai hibrid értékesítések képviselték. 2030-ra pedig a márka azt ígéri, hogy európai, amerikai és kínai értékesítéseinek 100 százalékát zéró emissziós akkumulátoros elektromos és/vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók teszik majd ki.

A Lexus 2021-ben 760.012 autót adott el világszerte, ami 6%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. Regionális szinten ebből Európa körülbelül 72.000 példánnyal vette ki a részét (+2 százalék), Észak-Amerikában 332.000 modell talált gazdára (+12 százalék), Kínában pedig ismét rekordszintű volt az eladás 227.000 darabbal (+1 százalék), vagyis a márka teljesítménye globális szinten mindenhol javult.

Modellek tekintetében az elektrifikált járművek ismét új rekordot döntöttek 260.000-es példányszámmal (+10 százalék), köszönhetően az ES, az RX és az UX hibrid modellek kimagasló népszerűségének. Az RX-ből 221.000 darab fogyott (+9 százalék), amit az ES követett 189.000-rel (+3 százalék), illetve az NX 145.000-rel (-1 százalék).

2022 volumen tekintetében egyik legfontosabb Lexus újsdonsága a vadonatúj NX piaci bevezetése lesz, amely egyben az első az új generációs Lexus modellek sorában. A vadonatúj NX 450h+ plug-in hibrid változattal a Lexus fokozza az elektrifikáció sebességét az ügyfelek új igényeinek és a társadalom elvárásainak megfelelően.

2030-ra a Lexus minden kategóriában kínál majd elektromos hajtású modellt és szeretne globálisan egymilliós konnektoros elektromos értékesítést elérni, 100 százalékos részaránnyal Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Kínában, eleget téve a karbonsemleges társadalom megvalósításával kapcsolatos kihívásoknak. Emellett a márka célja az, hogy 2035-re kizárólag akkumulátoros elektromos autókat gyártson. A Lexus a továbbiakban is arra törekszik, hogy olyan autókat építsen, amely eleget tesz az ügyfelei sokoldalú elvárásainak és életstílusának.

A Lexus 2021-es globális eladásai főbb régiók szerint

Észak-Amerika: kb. 332.000 darab (112% az előző évhez képest)

Kína: kb. 227.000 darab (101% az előző évhez képest)

Európa: kb. 72.000 darab (102% az előző évhez képest)

Japán: kb. 51.000 darab (104% az előző évhez képest)

Közel-Kelet: kb. 28.000 darab (103% az előző évhez képest)

Kelet-Ázsia: kb. 30.000 darab (95% az előző évhez képest)

„Szeretném kifejezni abszolút hálámat a világ összes Lexus vásárlójának. A COVID-19 járvány folyamatos hatása és terjedése, valamint az ellátási lánc hiányosságai ellenére is sikerült nagyjából 760.000 autóval rekord szintű értékesítési eredményt elérnünk 2021-ben. 2022-ben tovább finomítjuk a Lexus modellek különleges formanyelvét és vezetési élményét, amely így még közelebb lesz az ügyfelek elvárásaihoz, egy olyan márkaként, amelyet végül az érzelmek mellett racionális okok miatt is választanak az ügyfelek. Emellett felgyorsítjuk az elektromos autók fejlesztését. Első kizárólag akkumulátoros elektromos hajtáslánccal elérhető modellünk az RZ lesz, amely idén tavasszal mutatkozik majd be, majd ezt követően még több újdonság érkezik, amelyek ügyfelek széles körének életstílusához igazodnak majd.A Lexus jövője igazán sok érdekességet tartogat” – ígéri Koji Sato, a Lexus világszintű elnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...