A múlt évben 9 százalékkal növelte árbevételét 2020-hoz képest a Rossmann Magyarország, a cég több mint 115 milliárd forintos összbevétellel zárta a tavalyi évet.
Az utóbbi időben a járványhelyzet növelte az online vásárlások mértékét, azonban az Online Drogéria és a fizikális boltok kapcsán kannibalizációról nem beszélhetünk, sokkal inkább addicionális forgalomról van szó. A webshop forgalmának 2019-ről a 2020-as évre történő 249%-os növekedéséhez nagyban hozzájárult, hogy a járványhelyzet kialakulásával sokan előnyben részesítették az online vásárlást, azonban 2020-ról 2021-re is további 7,3%-os fejlődést tudhat magáénak a hazai drogériahálózat.
A pandémia alatt sok olyan vásárló is kipróbálta a webshopot, aki azelőtt soha nem vásárolt online, a 2021-es eredmény azt is tükrözi, hogy milyen nagy arányban sikerült megtartani őket. Vagyis nem véletlen, hogy a Rossmann Online Drogéria az előkelő negyedik helyen szerepelt a GKI FMCG TOP 5-ben 2020-ban.
Az első Rossmann üzlet 1993-ban nyílt, mára pedig már több mint 230 helyen vannak boltjai a cégnek. Csak a 2021-es évben 15 új üzlet nyílt, 7 pedig bővítésre került, a 2022-es terv pedig további 12 új üzletnyitás, valamint 10 meglévő bolt bővítése. Már 14 üzletben fizethetnek a vásárlók az önkiszolgáló kasszákban, és az első eredmények tükrében ez a szerviz elengedhetetlen a vásárlói élmény teljességéhez, hiszen egyes üzletekben már a vásárlók 50%-a használja ezt a szolgáltatást. A vállalat további 60 üzletben tervezi bevezetni az önkiszolgáló kasszákat.
2022-ben a cég közel 2000 munkavállalót foglalkoztat országosan. 1351 munkavállaló dolgozik az értékesítésben és 420 fő a logisztikán. A vállalat 2013 óta foglalkoztat megváltozott munkaképességű munkavállalókat, az idei cél ezen létszám további bővítése.
Ahogy az anyavállalat, úgy a magyarországi leányvállalat életében is egyre fontosabb szerepet kap a fenntarthatóság. A Rossmann Magyarország 2019-ben radikálisan csökkentette nyomtatott magazinjait, a korábbi, kéthetente 2,3 millió nyomtatott példány mára mindössze 600 ezer példányra csökkent. Ezzel a vállalat papírfelhasználása is nagyságrendekkel mérséklődött: míg 2018-ban és előtte évente körülbelül 1422 tonna volt, addig az idei évben a tervek szerint ez 508 tonnára csökken majd. A négy évvel ezelőtti adatokhoz képest tehát a Rossmann 2022-ben közel 65%-kal kevesebb papírt tervez felhasználni akciós újságjai nyomtatására.