Újabb hetet nyert a 18-49 éveseknél és főműsoridőben a TV2 és a legnézettebb műsor is náluk futott. Az RTL Klubon hiába teljesített továbbra is jól a Keresztanyu, a Hotel Margaret lehúzta a hétköznap estéiket.
A 7. héten csak kicsit változtak az erőviszonyok a két piacvezető kereskedelmi csatorna között. Azaz múlt héten is a TV2 ért el jobb eredményt, a (lineáris) közönségarányuk 14,3 százalékot tett ki, amivel 1,2 százalékponttal jártak az RTL Klub előtt (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben). A hétfőtől péntekig terjedő időszakban a TV2 egy az egyben ugyanazt hozta mint teljes héten (14,3 százalék), az RTL Klub pedig egy kicsit jobbat a heti átlagánál (13,5 százalék). A szombatot az RTL Klub nyerte 10,2 százalékkal a 7 százalékos közönségarányú TV2 előtt. A vasárnapi főműsoridő viszont a TV2-é volt 20,9 százalékos share-rel, miközben az RTL Klub 14,1 százalékot produkált.
A teljes csatornacsoportokat nézve a TV2 Csoport szerepelt a jobban, 29 százalékot tett ki a heti share-jük, de az RTL Magyarország sem járt ettől messze, mindössze fél százalékponttal maradtak el a versenytárstól. A nemzetközi portfóliók versenyét az AMC nyerte 7,5 százalékkal, megelőzve a 6,2 százalékos ViacomCBS-t és az 5,6 százalékos Antenna Groupot.
7. hét / 6. hét / 5. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,1% / 13% / 15%
TV2 – 14,3% / 14,4% / 14,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (7. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5,4% (5%)
Híradó – 19% (18,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,3% (16,8%)
Keresztanyu – 17,4% (16,8%)
Hotel Margaret – 10% (10,6%)
TV2
Remények földje – 16,6% (16,4%)
Tények – 20,4% (19,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,3% (12,4%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 15,2% (14,6%)
A Tények heti átlagban magasabb nézőszámot és közönségarányt ért el, mint az RTL Híradó. A főműsoridőben pedig nem nagyon változott a helyzet, a Fókusz és a Keresztanyu bőven megugrotta az RTL Klub esti csatornaátlagát, de ez igaz volt a TV2-n az Exatlonra is. A Hotel Margaret viszont átlag alatt teljesített és egy nagyon kicsit még rontott is a korábbi héthez viszonyítva. A Keresztanyu átlagos nézőszáma 201 ezerről 212 ezerre nőtt, az Exatloné 161 ezerről 174 ezerre, a Hotel Margaret nézettsége 113 ezerről 110 ezerre csökkent.
A hét legnézettebb műsorának ismét a TV2-n vasárnap este futó Sztárban sztár bizonyult, ami a 18-49 éveseknél 293 ezer, a teljes lakosságnál 931 ezer nézőt érdekelt. A TV2 második legtöbb nézőt vonzó műsora a péntek esti Tények volt a 18-49 éveseknél 194 ezer, a teljes lakosságnál 793 ezer nézővel. A TV2 házi toplistájának harmadik helyére pedig az Exatlon futott be, a kereskedelmi célcsoportnál 183 ezer nézőt vonzott a szerdai adás, a teljes lakosságnál pedig a pénteki Exatlon teljesített a legjobban 658 ezer nézővel.
A 18-49 éveseknél az RTL Klub három legnézettebb produkciója a hétfői Keresztanyu (243 ezer néző), a Cápák között (241 ezer néző) és a vasárnapi RTL Híradó volt (208 ezer néző). A teljes lakosságnál kicsit máshogy nézett ki az RTL-es dobogó. A csütörtök esti RTL Híradó ültette a képernyők elé a legtöbb (776 ezer) nézőt, majd a Keresztanyu (700 ezer néző) és a keddi Fókusz (602 ezer néző) volt a sorrend.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.