- Hirdetés -

Mikroinfluenszerek lettek a vásárlókból

|

Ma már nemcsak a vásárlók bizalmát kell megszerezni, hanem offline és online is megfelelően kell kommunikálni ahhoz, hogy egy márka szerethető legyen. Nebehaj Vanda, a Mazuri Marketing tulajdonosa elmondta, 2022-re a vásárlók lettek a mikroinfluenszerek, akik sok esetben nagyobb hatással tudnak lenni az emberek döntéseire, mint egy közepesen híres magyar celeb. A marketingszakértő szerint a közösségi médiás csoportokban lehet erősíteni az ügyfelek elköteleződését egy adott termék vagy szolgáltatás iránt, de mindig ügyelni kell arra, hogy a tagok ne sértegessék egymást, hiszen mindenki azt tudja igazán értékelni, ha egy nyugodt közösség részének érezheti magát.

A koronavírus-járvány jelentősen felgyorsította a vásárlói szokások átalakulását, amihez a cégek marketingstratégiájának is alkalmazkodnia kell. Az emberek a pandémia hatásaként már természetesnek veszik, hogy online tájékozódnak és rendelnek nemcsak ruhát, hanem számtalan egyéb terméket és szolgáltatást is, csakhogy ezzel párhuzamosan a figyelmüket is nehezebb lett felkelteni, hiszen alig 3-5 másodperc alatt kell meggyőzni őket.

Nebehaj Vanda, a Mazuri Marketing tulajdonosa elmondta, a cégeknek online és offline is úgy kell ma kommunikálniuk, hogy a fogyasztóik tudják, ők vannak a középpontban. A különböző média megjelenéseket, tartalmakat, így a képeket, videókat és szövegeket egyaránt abba az irányba kell vinni, hogy a vásárló érezze a törődést a vállalat részéről.

„Érdemes vásárlói csoportokat felépíteni az interneten azok közül, akik korábban is elhivatottak voltak a cég termékei, szolgáltatásai iránt, majd hozzájuk lehet csatlakoztatni azokat, akik még nem ismerik, de az adott téma érdekli őket. Ez alapján azonnali visszajelzést kaphatunk, hogy miben vagyunk jók, miben rosszak, mit kellene másként csinálni, mi az, amiért minket választanak az ügyfelek” – fogalmazott a marketing szakértő.

Win-win helyzet a mikroinfluenszerek bevetése

Mint mondta, itt jönnek képbe a mikroinfluenszerek, akik maguk a vásárlók. Nebehaj Vanda szerint sokszor egy lakossági fogyasztó nagyobb értékkel bír a hirdetések területén, mint egy közepesen híres magyar celeb.

„Ha sok mikroinfluenszert gyűjtünk össze, őket megfelelően díjazzuk és jutalmazzuk, kommunikálunk velük, akkor olyan közeget teremthetünk, amely folyamatosan javítja a munkánkat és közben a hírnevünk is terjed. Win-win szituáció alakul ki, mert miközben a cég gyarapodik, a mikroinfluenszerek is elégedettek a kedvezmények érvényesítése vagy az egyéb, a hatályos jogi szabályozás szerint számukra felajánlott juttatások miatt” – fogalmazott.

A Mazuri Marketing tulajdonosa felhívta rá a figyelmet, hogy a csoportok kiépítésével a vásárlók elköteleződnek, hiszen mindenki szeretne valakihez vagy valamihez tartozni, amiért hajlandó tenni is. Arra viszont minden esetben ügyelni kell, hogy a közösségeket megfelelő szakember koordinálja, aki ért a csoportlélektanhoz. Erre azért van szükség, hogy ne essenek egymásnak a tagok egy-egy vitában, mert akkor hirtelen hátrány lesz a kiépített előnyből. A vélemények ütköztetésével nincs baj, de fontos odafigyelni, hogy ez kulturált körülmények között történjen, tette hozzá.

Nebehaj Vanda végezetül megjegyezte, ugyan az influenszeri szerepek átalakultak, bizonyos cégeknek szüksége lehet a régi típusú véleményvezérekre is a márkaépítéshez. A kkv-k viszont a mikroinfluenszerek bevetésével komoly összegeket spórolhatnak meg úgy, hogy a költséghatékonyabb módszer ugyanannyira hatékony.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...