A tavalyi második félévben csökkent az RTL Klubon és a TV2-n a termékmegjelenítések száma egy friss tanulmány szerint. Az Aldi toronymagasan vezet ebben a műfajban, több mint ezer alkalommal jelent meg így a csatornákon.
A Médiatanács elfogadta a legfrissebb, termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt, amely a két országos kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2 2021 második félévében sugárzott saját gyártású műsorait elemezte. A hat hónap alatt 2141-féle márkát hirdettek így. Az Aldi szerepelt a legtöbbet 1010 esettel, nagyjából annyiszor, mint az őt követő négy márka – Toyota (323), Electrolux (270), Hell Energy (231) és Champic (211) – együttesen.
Összesen 12 715 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami 25 százalékkal kevesebb a 2020 azonos időszakában regisztráltakhoz képest (17 675). Míg a TV2-nél 13 százalékos növekedés történt, az RTL Klubnál 39 százalékkal csökkent az ilyen típusú műsorok mértéke. 2019-hez viszonyítva az RTL Klubnál több mint 50 százalékos esés figyelhető meg, míg a TV2-nél csupán 2 százalékos a növekedés, összesen pedig 37,8 százalékos a csökkenés.
Ennek továbbra is legfőbb oka a koronavírus-járvány következtében kialakult műsorstruktúra-változás lehet: a saját készítésű műsorszámok forgatása nehézkes maradt, a gazdasági változások miatt nem lett több a hirdető sem. A legtöbb hirdetés – 3056 eset – az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1051) és A konyhafőnök VIP (645) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Mokka (a Mokkacinoval) (852) a harmadik helyet szerezte meg, míg tavaly ugyanekkor csak a nyolcadik volt. A legtöbb hirdetés az élelmiszer (2684), a szolgáltatás (1686) és a kereskedelmi (1486) szektorokhoz kötődött.