A TV2 vasárnapi show-ja bizonyult az elmúlt hét legnézettebb produkciójának a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. A kereskedelmi csatornák esti hírműsorai még némi csökkenés ellenére is több nézőt vonzottak a megszokottnál.
Az elmúlt héten csökkent az RTL Klub és a TV2 közötti különbség a főműsoridőben és a 18-49 évesek körében. Az RTL Klub 13,9 százalékos, a TV2 13,2 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet, azaz egy százalékponton belüli volt a differencia. A hétfőtől péntekig terjedő időszakban az RTL Klub 14,7 százalékos share-t hozott össze, a TV2 13,1 százalékot. A szombati főműsoridőt az RTL Klub nyerte 12,4 százalékos közönségaránnyal a 7,5 százalékos TV2 előtt. A vasárnap este szokás szerint a TV2-é volt, 19,2 százalékot értek el az RTL Klub 11,2 százalékával szemben.
A teljes csatornacsoportokat nézve az RTL Magyarország vezetett 29 százalékos heti közönségaránnyal, a TV2 Csoport pedig 27,5 százalékot ért el. A nemzetközi portfóliók külön versenyét a ViacomCBS-ből lett Paramount nyerte 6,9 százalékos heti share-rel, majd a 6,5 százalékos AMC és az 5,6 százalékos Antenna Group következett a sorban.
10. hét / 9.hét / 8. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,9% / 14,8% / 14,5%
TV2 – 13,2% / 13,1% / 12,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (10. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5,8% (6,4%)
Híradó – 22,3% (23,6%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,6% (19,5%)
Keresztanyu – 16,7% (17,4%)
Híradó – 13,5% (12,1%)
Hotel Margaret – 8,5% (8,9%)
TV2
Remények földje – 17% (16,5%)
Tények – 19,6% (18,9%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,5% (12,9%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 13,6% (14%)
Tények – 9,4% (7,3%)
Az orosz-ukrán háború miatti híréhség már nem volt annyira csúcsra járatva, mint a korábbi hetekben, de még így is az átlagosnál magasabb nézettséggel futott az esti RTL Híradó és a Tények. A korábbi héthez viszonyítva pedig erősödni tudott az RTL Híradó késő esti kiadása és az Exatlon utáni Tények is. Kicsit csökkent a Keresztanyu átlagos nézőszáma (211 ezerről 194 ezerre), de 16,7 százalékos heti share-jük még így is bőven a csatornaátlag felett volt. Az Exatlonnál is látni némi csökkenést nézőszámban (157 ezerről 146 ezerre) és közönségarányban (14-ről 13,6 százalékra) is. Ezzel a TV2 heti átlaga felett volt az Exatlon, de nem sokkal. Az RTL Klub új sorozatánál, a Hotel Margaretnél egy egészen minimális pozitív változás történt, mert az átlagos nézőszámuk 76 ezerről 79 ezerre nőtt, bár a heti share-jük meg csökkent és 8,5 százalékot tett ki. Azért a csatorna szintjén a jó nézettség és a jó share nem ilyen…
A hét legnézettebb műsora címmel a Sztárban sztár büszkélkedhet a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Előbbinél 261 ezer nézőt, utóbbinál 857 ezer nézőt vonzott a TV2 show-ja. A TV2 második legnézettebb műsora mindkét célcsoportnál a Tények volt. A 18-49 éveseknél a pénteki (176 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a keddi adás (778 ezer néző).
Az RTL Klub legnézettebbje a hétfő esti RTL Híradó volt, amire a 18-49 évesek közül 236 ezren, a teljes lakosságból 842 ezren voltak kíváncsiak. A csatorna második legjobban teljesítő produkciójának a 18-49 éveseknél a hétfői Fókusz számított (234 ezer néző). A teljes lakosságnál pedig a Keresztanyu szintén hétfői epizódja (667 ezer néző) végzett a házi toplistájuk második helyén.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.