- Hirdetés -

Blaskó Nikolett: Nem kényelmesedünk el

|

Már nem olyan vonzó a kommunikációs szakma, sokan váltanak ügyféloldalra, illetve sok a pályaelhagyó – mondja Blaskó Nikolett. Az ACG alapító ügyvezetője, akit nemrég újra MAKSZ-elnökké választottak, a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszél az utánpótlás fontosságáról, a szövetségekkel való együttműködésről, profitról, keménységről, félelmekről, illetve a hazai divattervezők iránti rajongásáról.

- Február végén úgy döntött a tagság, hogy továbbra is te vezetheted a MAKSZ-ot. Sokáig úgy tűnt, hogy van egy kihívód, ám ő visszalépett. Számodra ez mit jelent?

- A közgyűlés ellenszavazat nélkül fogadta el a szövetség megújulásához elengedhetetlen, már évek óta tervezett strukturális átalakítást, az alapszabály szükséges korszerűsítését, valamint a tagdíjreformot. Ez azt jelenti, hogy közösek a célok, egy irányba megyünk, így van értelme tovább csinálni. A kihívóm a részletes elnöki beszámolóm után azzal lépett vissza, hogy látva egyben az elmúlt időszakot és azt, amit tervezünk a jövőre, úgy döntött, inkább mellém áll és támogat. Ez jólesett, de érzem a vele járó nyomást és felelősséget.

- A MAKSZ-nál az elmúlt időszak egyik fontos feladata volt, hogy szorosabb együttműködést alakítsatok ki más iparági szervezetekkel. Melyek voltak a főbb lépései ennek, és mennyire vagy elégedett az elért eredményekkel?

- Az iparág érdekérvényesítő képességének erősítése érdekében szinte minden szakmai szövetséggel szorosabbra fűztük az együttműködést, jó néhány közös projektbe kezdtünk. A Magyar Marketing Szövetséggel (MMSZ) együtt Fairplay Book néven közös ügyfél-ügynökség oldali alapelveket, ajánlásokat és vállalásokat tartalmazó együttműködési szabálykönyvet dolgoztunk ki a szakma reputációjának növelése, illetve fenntarthatóságának biztosítása érdekében. A kezdeményezés több szempontból is unikális. Egyrészt, mert ügyféloldalról jön, másrészt, mert ez az első alkalom, hogy ügynökségvezetők és ügyfelek a jobb együttműködés érdekében közösen fektetnek le szabályokat magukra nézve, harmadrészt, hogy az MMSZ ügyféloldali tagjai és a MAKSZ tagügynökségei mellett az összes társszövetség (DIMSZ, IAA, MRSZ, MPRSZ, MARESZ, ÖRT) is az ügy mögé állt. Emellett szorosabbra fűztük a kapcsolatot az Önszabályozó Reklámtestülettel (ÖRT). Nem csak aláírtuk, de több jó példával hitelesítettük az Emberi méltóság – sokoldalú emberábrázolás a reklámokban munkacímű, 2020-as, az ÖRT által életre hívott vállalást. Emellett a kreatív alkotó folyamat könnyítése érdekében egyeztetéseket kezdtünk a testülettel az etikai ad hoc bizottságok reklámokról kiadott állásfoglalásainak formai megújításáról. A Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) a szervezet gondozásában évente kiadott Reklám és Kommunikációs Tortán dolgozunk együtt, amibe az ADEX-számok mellett 2020 óta a MAKSZ gyűjti össze és riportálja az éves kreatív, illetve médiaügynökségi szolgáltatásokra és gyártásra vonatkozó iparági adatokat.

- Jó néhány ágazatban nagy a munkaerőhiány, és sokan panaszkodnak arra, hogy nincs elegendő utánpótlás, fiatal tehetség. Mi a helyzet a kommunikációs iparágban?

- Mindenki küzd a megfelelő utánpótlás biztosításával, ám a fiatalok számára már nem olyan vonzó a kommunikációs szakma, sokan váltanak ügyféloldalra, illetve sok a pályaelhagyó. Könnyebb lenne a fiatalokat a szakmában tartani, ha az ügynökségek a kivitelező-alvállalkozói szerep helyett újra tanácsadó-partneri szerepben lennének az ügyfeleknél, ha emelkedne a szakma színvonala és legfőképp, ha az ügynökségek megfelelően meg tudnák őket fizetni. Az utánpótlás tekintetében azok az ügynökségek vannak jobb helyzetben, amelyeknek vonzó ügyfélkörük van, látványos kampányokat fejlesztenek, valamint invesztálnak a munkakörnyezetbe és a saját márkájukba.

- Az ACG-t 2004-ben alapítottad, ami a 2021-es előzetes adatok szerint már kétmilliárdos forgalmú ügynökség. Mennyit változott azóta a piac? Úgy alakultak a dolgok, ahogy anno tervezted?

- Én ügyféloldalról jöttem, az ACG megalapításával az volt a célom, hogy egy olyan, szakmailag kiváló kommunikációs ügynökséget hozzak létre, amely nemcsak kreatív megoldásokban erős, hanem – megértve az ügyfelek és a piacok működését – stratégiai alapon, márkákban, hosszú távon tud gondolkodni, illetve integráltan képes problémákat kezelni. A piacot akkoriban a nagy hálózati ügynökségi márkák mellett a menő kreatívok által jegyzett kis független ügynökségek dominálták. Mi a teljes ismeretlenségből indultunk, sokan furcsán is néztek, nem hittek abban, hogy a kreativitás és az üzleti gondolkodás, a mérhetőség egymást erősítve jól megférhet együtt. A teljes integrációval is szembementünk az éppen aktuális piaci trendekkel. Akkoriban mindenki specializálódott, miközben mi minden kompetenciát házon belül kezdtünk építeni, tökéletesíteni.

A cél az volt, hogy valamennyi osztályunk a saját szakmai területének önállóan is életképes, elismert szakértője legyen, de ha márkát építünk, a különböző szakmai kompetenciák – mint a stratégia, a kreatív, a PR, a film- és fotóprodukció, később a content, a digital és a data – hatékonyan együttműködve, egymást erősítve tudják megoldani a komplexebb kihívásokat is. Ezzel a hitvallással építettem az ACG-t a kezdetek óta. Nem volt sima az út, évekbe telt, mire megtaláltuk a legjobb szakembereket, mire összeállt az ACG-nek az a gerince, amire a mai szervezetünk épül, mire a különböző szakmai kompetenciák megtanultak összehangoltan, zökkenőmentesen együttműködni. Jó néhány kudarcot megéltünk, tendereket vesztettünk, volt, hogy átszervezésre kényszerültünk. Az eredeti cél azonban sosem változott, a szakmai kiválóságra törekvés sosem lankadt. Nem kényelmesedtünk el az időszakos sikerektől, nem kezdtük elhinni, hogy tévedhetetlenek vagyunk, folyamatosan tanultunk, miközben mindig a legjobb megoldásra törekedtünk.

- Nem csak a reklámügynökségi világban vagy otthon, ott a díjugratás, a divat és dizájn, az autók. Van fontossági sorrended? Melyik az első?

- Nehéz kérdés. Rajongok a hazai divattervezőkért, kortárs alkotókért. Szinte csak hazai tervezői darabokat hordok (a fotózáson Szegedi Kata kötött ruhát és Elysian nadrágot viselt, az ékszerek Kucsor Eszter Sára munkái – a szerk.). A lakásunkban és az irodában is csak fiatal, kortárs alkotók munkái láthatók. A lovak ugyancsak szenvedély, fiatalkorom óta lovagolok, díjugratok, sok kihagyás után Annabell lányom miatt jöttem vissza a sportba. A lovaglás kapcsol ki a legjobban, amennyi időt csak tudok, a lovakkal és a családdal töltök hol a lovardában, hol a versenyeken. Az autók pedig mindig is érdekeltek, amióta az eszemet tudom a BMW a kedvencem, nagyon szeretem a formavilágát, a belső kialakítását. Két éve a BMW Wallis Motor márkanagyköveteként a 7-es sorozat plug-in hibrid modelljét és az új, hétüléses X7-est vezetem. Korábban nem álltam így egy márka mellé a saját nevemmel, de úgy éreztem, a hitelességem ennyi idő után megkérdőjelezhetetlen.

 

 

- Elég sokat tudni rólad, az instád például egy nyitott könyv. Ez mennyire tudatos?

- Teljes mértékben. A fiatal, ambiciózus lányoknak szeretnék üzenni vele, hogy a karrier, ha jól menedzseli valaki, nem megy se a gyerekek, se a család rovására. Lehet valaki sikeres vezető, mellette pedig élhet tartalmas, boldog családi életet, sőt még hobbija is lehet. Nem kell lemondani a családról, a gyerekről a karrierért, „csak” jó időbeosztás és tudatos döntések kellenek, meg persze tudni kell meghúzni a határt. A legtöbb fiatal női mentoráltam szenved a társadalmi konvencióktól, az elvárásoktól, tele van frusztrációval. Fontos, hogy legyenek olyan példák előttük, amelyek segítenek megtörni a régi paradigmákat.

 

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...