A ma népszerű énekes tehetségkutatók már meghaladták a Megasztárt – mondja Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, aki elmondta azt is, miért az év elején hozták vissza a Sztárban sztárt.
– Az Exatlon kapcsán mikor döntitek el, hogy lesz-e ötödik évad? Ezt amúgy ilyentájt már tudod, csak nem árulhatod el, vagy még tényleg nincs róla döntés?
– Az Exatlon stratégiailag meghatározó formátuma a TV2 éves műsorstruktúrájának és nagyban hozzájárul az éves nézettségi eredményhez. A folytatásról a szezon befejeztével és annak értékelése után döntünk. Soha nem egy tervünk van, a hónapok előrehaladtával eldől majd, hogy melyik tervet valósítjuk meg.
– A Sztárban sztár korábban mindig az őszi szezonban volt látható, most viszont már februárban elindult az új évad. Miért döntöttetek úgy, hogy már év elején képernyőre kerüljön egy nagy hétvégi show-műsor?
– A 2021-es évben egy nagyon hosszú Exatlont láthattak a nézők, ebben az évben viszont tudatosan egy rövidebb évadot terveztünk, ezért is volt ideális választás az All Star verseny. Így a hétköznapokon sugárzott sportreality mellett más műsorok is helyet kaphatnak, ezzel egy színesebb tavaszi műsorstruktúrát kínálunk a nézőknek tavallyal ellentétben. A hétköznapok mellett pedig a hétvégére az event show-k közül a Sztárban Sztárra esett a választás, ami a TV2 egyik legnépszerűbb műsora.
– Tavaly nagy sikerrel hoztátok vissza a Szerencsekereket a TV2-re, de a régi műsormárkák körül a Hal a tortán is visszatért a TV2 Séfre. Van egy régi, mind a mai napig sokat emlegetett márkátok, a Megasztár, aminek az utolsó évada pont tíz évvel ezelőtt futott. Soha nem merült fel, hogy ezt a műsort is vissza hozzátok?
– Az elmúlt években sokszor feltették már nekem ezt a kérdést, de azt gondolom, hogy a ma népszerű énekes tehetségkutatók már meghaladták a Megasztárt. Sok esetben jellemző és azt hiszem a Megasztár esetében is, hogy az idő megszépítette az emlékeket, de ez persze nem von le az akkori eredményeiből.
Ha ma megcsinálnánk, már annyira hozzá kellene nyúlni, hogy alkalmazkodjon a mai igényekhez, hogy nagyon mást kapna a néző, mint amire emlékszik. A változás mindig kockázatos, jóval biztosabb egy, a közelmúltban már bizonyított formátummal – mint a Sztárban Sztár leszek újabb évada – tervezni.
Az interjú Marketing & Médiában olvasható változatából megtudhatják, hogy miért vezet olyan sok műsort a TV2-n Till Attila és miért nincs már tévés holtszezon az év elején. Mindezeken túl Fischer Gábor beszél arról is, nincs-e meg annak a veszélye, hogy a nagy stúdiók a jövőben a saját streaming-szolgáltatásaiknak tartják meg a vonzóbb filmeket, sorozatokat.