- Hirdetés -

Fordulat a nézettségi versenyben

|

A TV2 magasabb közönségarányt ért el, mint az RTL Klub. Kifejezetten erős nézettséget hozott a vasárnapi Forma-1 futam, ami a 18-49 évesek körében a hét legnézettebb műsorának bizonyult.

Gyakorlatilag ugyanazt produkálta az elmúlt héten az RTL Klub, mint korábban, azonban a TV2 egy százalékpontot erősített és átvették a vezetést a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Egészen konkrétan ez a TV2 esetében 14,2 százalékos, az RTL Klubnál 13,5 százalékos heti (lineáris) közönségarányt jelentett. Szintén szűk előnnyel, de a hétfőtől péntekig terjedő időszakot is nyerte a TV2, miután 14,5 százalékot hoztak össze az RTL Klub 14,1 százalékos közönségarányával szemben. A szombati főműsoridő az RTL Klubé volt 15,2 százalékkal, miközben a TV2 9,2 százalékot produkált. Vasárnap este a TV2 17 százalékkal nyert a 9,8 százalékos közönségarányú RTL Klub előtt.

A komplett csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport érte el a legjobb eredményt 29,2 százalékos összesített share-rel, az RTL Magyarország egy százalékpontnyi lemaradással, 28,2 százalékkal követte a fő konkurensét. A nemzetközi csatornaportfóliók vezető hármasa között általában szoros a verseny, de múlt héten kicsit szétrázódott a mezőny. A Paramount (exViacomCBS) 6,9 százalékos share-t ért el, az AMC 5,8 százalékot, az Antenna Group pedig 4,6 százalékot.

12. hét / 11. hét / 10. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,5% / 13,4% 13,9%
TV2 – 14,2% / 13,2% / 13,2%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (12. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5,1% (4,6%)
Híradó – 20,4% (22,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,2% (18,8%)
Keresztanyu – 16,1% (16,6%)
Híradó – 10,8% (9,9%)
Hotel Margaret – 8,2% (8,2%)

TV2
Remények földje – 20,9% (16,4%)
Tények – 18,7% (18,4%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,8% (12,7%) – szerdától szombatig
Exatlon Hungary – 15,5% (13,6%)
Tények – 11,2% (9%)

A hétköznap esti műsorok között nagy átrendeződés nem történt. A korábbi héthez képest talán csak az érdemel említést, hogy az Exatlon erősödni tudott, nemcsak share-ben, hanem átlagos nézőszámban is: 154 ezerről 166 ezerre a 18-49 éveseknél.

Hétvégén az RTL Klub és a TV2 játékába kicsit bekavart az M4 Sport is a főműsoridős Forma-1 közvetítéssel. A korábbi évek tapasztalata az volt (erről pont írtunk a friss Marketing & Médiában is), hogy az esti sávra eső F1-es versenyek ugyan jó eredményt hoztak, de azért a piacvezető kereskedelmi csatornák főműsoridős párharcába nem nagyon szóltak bele. Múlt héten viszont a szombat esti időmérő is 20,6 százalékos share-rel futott, a vasárnapi futam pedig 24,6 százalékos közönségarányt ért el.

Szombat este az RTL Klubon A Séf meg a többiek második epizódja 14,8 százalékos közönségarányt, utána A mi kis falunk 20,9 százalékot hozott. Vasárnap az RTL Klubon A nép szolgája már gyengébben teljesített, mint a korábbi héten. Egészen pontosan azt hozta, amit a vásárolt sorozatoktól látni szoktunk: 9,9 és 8,6 százalékos share-t. Azért a Forma-1 nélkül vélhetően jobb nézettséget hozott volna. A TV2-n a Sztárban sztár nézőszámán is meglátszódott az autóverseny hatása. A 18-49 éveseknél 221 ezer nézője volt 17,8 százalékos share mellett, miközben egy héttel korábban ugyanez még 273 ezres nézettséget, illetve 20,9 százalékos közönségarányt tett ki.

A hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a vasárnapi Forma-1 futam volt 308 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a Sztárban sztár foglalta el az első helyet 810 ezres nézettséggel. A 18-49-es listán az autóversenyt A mi kis falunk (234 ezer néző), majd a Sztárban sztár követte. A teljes lakosságos lista második helyére a múlt hétfői Tények (752 ezer néző), harmadikra a szintén múlt hétfői RTL Híradó (739 ezer néző) futott be.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2022_12het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2022_12hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...