- Hirdetés -

Csökkenő bevétel, növekvő profit Huawei-nél

|

Változatlanul stabil a Huawei Technologies – derül ki a technológiai vállalat most közzétett éves pénzügyi jelentéséből. A Huawei 2021-ben 636,8 milliárd kínai jüan (99,88 milliárd USD) bevételt ért el, nettó nyeresége pedig 113,7 milliárd kínai jüan (17,834 milliárd USD) volt, ez éves szinten 75,9 százalékos növekedést jelent. A vállalat K+F-kiadásai 2021-ben elérték a 142,7 milliárd kínai jüant (22,383 milliárd USD), amely teljes bevételének 22,4 százalékát teszi ki: ezzel az elmúlt 10 év összes K+F-kiadása meghaladta a 845 milliárd kínai jüant (132,54 milliárd USD). A vállalat a továbbiakban is növeli kutatás-fejlesztési beruházásait.

Guo Ping, a Huawei Technologies globális soros elnöke a 2021-es üzleti eredmények ismertetésekor a következőket nyilatkozta: "Teljesítményünk összességében megfelelt az előrejelzéseknek. A távközlési üzletágunk stabil maradt, a vállalati üzletágunk folyamatosan növekedett, a fogyasztói üzletágunk pedig gyorsan új területekkel bővült. Ezen túlmenően felgyorsítottuk az ökoszisztémánk fejlesztésének ütemét is."

Meng Wanzhou, a Huawei pénzügyi igazgatója hozzátette: "Annak ellenére, hogy a vállalat bevétele csökkent 2021-ben, folyamatosan nő a profit és cash flow, valamint sokkal felkészültebbek vagyunk arra, hogy megbirkózzunk az esetleges újabb bizonytalanságokkal is."

A vállalat főbb üzletágainak növekvő jövedelmezőségének köszönhetően a társaság működési tevékenységből származó cash flow-ja jelentősen nőtt 2021-ben, elérve az 59,7 milliárd kínai jüant (9,364 milliárd USD), ami 69,4 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. A vállalat K+F-kiadásai 2021-ben elérték a 142,7 milliárd kínai jüant, ami a vállalat teljes bevételének 22,4 százalékát teszi ki, és ezzel az elmúlt 10 év teljes K+F-kiadása meghaladta a 845 milliárd kínai jüant (132,542 milliárd USD).

A Huawei Technologies távközlési (Carrier) üzletága 2021-ben is azon dolgozott, hogy világszerte segítse a szolgáltatókat a magas szintű 5G-s mobilhálózatok kiépítésében. A különböző nagyvárosokban végzett független mérések kimutatták, hogy 13 országban, köztük Svájcban, Németországban, Finnországban, Hollandiában, Dél-Koreában és Szaúd-Arábiában élő ügyfelek számára a Huawei által kiépített 5G hálózatok biztosítják a legjobb felhasználói élményt. A szolgáltatókkal és partnerekkel együttműködve a Huawei több mint 3000 kereskedelmi szerződést írt alá ipari 5G alkalmazásokra, amelyeket olyan ágazatokban használnak, mint a gyártás, a bányászat, a logisztikai és egészségügy. A Huawei távközlési üzletágának árbevétele 2021-ben elérte a 281,5 milliárd kínai jüant (44,15 milliárd USD).

A Huawei Technologies vállalati (Enterprise) üzletága a folyamatos digitális átalakulási trendeknek köszönhetően gyorsan növekedett. Az elmúlt évben a vállalat 11 különféle forgatókönyvre fejlesztett megoldást vezetett be kulcsfontosságú ágazatok, többek között a kormányzati-, a közlekedési-, a pénzügyi-, az energetikai- és a gyártási szektorok számára. A vállalat az erőforrások összehangolása, valamint a hatékony ügyfélkiszolgálás érdekében több, kifejezetten az adott szakterületre koncentráló szakember csoportot hozott létre, köztük egy szénbánya-csapatot, egy intelligens úthálózat-csapatot és egy vám- és kikötői csapatot. 2021-ben a Fortune Global 500-as listáján szereplő vállalatok közül 267 cég, valamint világszerte több mint 700 város választotta digitális transzformációjához partneréül a Huawei-t, mindemellett a vállalat jelenleg több mint 6000 szerviz- és üzemeltetési partnerrel működik együtt világszerte. 2021-ben a Huawei vállalati üzletágából származó árbevétele elérte a 102,4 milliárd kínai jüant (16,061 milliárd USD).

A Huawei Technologies fogyasztói (Consumer) üzletága a fogyasztói igényekre és szükségletekre összpontosítva „Az élet gördülékeny AI megoldásokkal” (Seamless AI Life) stratégiájának részeként folytatta globális ökoszisztémájának kiépítését egy intelligens, összekapcsolt világ megteremtése érdekében. A fogyasztói üzletág 2021-ben 243,4 milliárd kínai jüan (38,178 milliárd USD) bevételt generált: folyamatosan nőtt a viselhető okoseszközök, okosképernyők, vezeték nélküli sztereó fülhallgatók (TWS) és a Huawei Mobile Services (HMS) értékesítése. Különösen a viselhető okoseszköz- és az okosképernyős szegmensben volt tapasztalható éves szinten 30 százalék feletti növekedés. 2021-ig összesen több mint 220 millió Huawei-eszközön használták a HarmonyOS-t, ezzel a világ leggyorsabban növekvő mobileszközös operációs rendszerévé vált.

Guo Ping, a Huawei elnöke kihangsúlyozta: "A Huawei a digitalizáció, az intelligens transzformáció és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás útján halad előre. A tehetségre, a tudományos kutatásra és az innovatív szellemre támaszkodva folyamatosan növeljük befektetéseinket az alap elméleti kutatások, az architektúrák és a szoftverek területén, ezzel biztosítjuk hosszú távú versenyképességünket."

A Huawei Technologies 2021-es éves pénzügyi jelentését a KPMG független könyvvizsgáló cég auditálta.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...