- Hirdetés -

Erdélyi Eszter: Most kezd igazából beindulni a Podpad

|

A portfóliónkba tartozó digitális videós hirdetéseinknél sokkal magasabbak a megtekintési idők, mint a globális szereplőknél – tudtuk meg Erdélyi Esztertől. Az Atmedia online üzletfejlesztési és értékesítési vezetője elmondta, hogy hatalmasat nőtt tavaly ez a piaci szegmens, emellett beszélt a podcast gyűjtő oldalukkal kapcsolatos első tapasztalatokról is.

- Az elmúlt évben nagyságrendileg mekkora lehetett a teljes hazai digitális videós piac?

- Becslésünk szerint 2021-ben 50 százalék fölötti növekedés volt. Ez azt jelenti, hogy nagyságrendileg 10-12 milliárd forintos reklámpiacról beszélhetünk az online videók esetén.

- A videós hirdetéseknél nagyon erős szereplő a Facebook és a YouTube. Mi az, amiben ti többet tudtok nyújtani?

- Nagyon fontos, hogy mi saját gyártású tartalmakhoz kapcsolódva kínálunk hirdetési lehetőségeket, elég csak a TV2 Playre, az ATV-re, az Eurosportra vagy az M4 Sport videós tartalmaira gondolni. Azt látjuk, hogy a felhasználók sokkal jobban kötődnek ezekhez a szerkesztett, long-form tartalmakhoz, mint a felhasználók által készített rövidebb videókhoz. Rendszeresen elemezzük azokat a kampányokat, ahol az Atmedia videós megjelenései mellett youtube-os vagy facebookos videós kampány is fut. Ezek azt mutatják, hogy nálunk sokkal magasabb a hirdetés megtekintésével eltöltött idő, mint a globális szereplőknél. Éves szinten az összes kampányra vetítve egy 30 másodperces szpotnál átlagosan 22 másodperc a nézési idő az Atmedia portfóliójában, miközben a Facebook és a YouTube esetén ennek a töredéke.

- Amikor a televíziós reklámértékesítéssel foglalkozó kollégáiddal beszélek, rendszeresen előkerül a telítettség problémája. Ez mennyire igaz az online videós hirdetési piacra?

- Telítettség van, de ez inkább időszakos, amikor közel járunk az inventory maximális kihasználásához. Tipikusan ilyen a május, amikor a partnereink saját gyártású tartalmainak a mennyisége a nyári szezon közeledte miatt csökkenésnek indul, viszont a hirdetői kedv ekkor szokott nagyon felfutni. Persze ezt a helyzetet igyekszünk előrejelzésekkel és optimális invertoryhasználattal kezelni, így nincs olyan, hogy a videós kampányainkat ne tudnánk teljesíteni.

 

- Tavaly novemberben indult el a Podpad nevű podcastgyűjtő oldalatok. Milyen a szolgáltatás fogadtatása egyrészt a hallgatók, másrészt a hirdetők részéről?

- Most kezd igazából beindulni a Podpad. Már elkészült a mobilapplikációnk és megnyitottuk az oldalt egy szélesebb tartalomkészítői kör irányába. Novemberben még úgy indultunk, hogy kizárólag exkluzív, csak nálunk elérhető podcastokat tettünk közzé. Azonban már lehetőség van arra, hogy más csatornákat használó podcasterek is megjelenjenek a Podpad felületén. Ennek köszönhetően az inventory és a hallgatottság is megugrott, havi szinten már 65 ezer felhasználót érünk el. Ami a hirdetőket illeti, egyelőre kevés kampányunk volt, mert ez még egy nagyon új szolgáltatásnak számít a piacon. Pedig online audioszpotok akár egy rádiós kampány kiegészítőjeként is futtathatók a Podpadon, jóval alacsonyabb reklámzaj mellett, de mégis minőségi tartalmi környezetben. Ugyanakkor a podcastos megjelenés online kampányokhoz is nagyon jól hozzáilleszthető, hiszen a mérés, a kampánykiszolgálás metódusa sokkal inkább a videós hirdetésekhez hasonlítható.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...