- Hirdetés -

A Renault, a Dacia és az Alpine importőri jogát is elnyerte az AutoWallis

|

Az európai autókereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjével, a portugál Salvador Caetano csoporttal közösen vásárolja fel a Renault Hungária Kft-t az AutoWallis Nyrt., megszerezve ezzel a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri jogát. A tranzakció versenyhivatali jóváhagyását követően, várhatóan 2022. július 1-től kerülhetnek a márkák importőri jogai az AutoWallishoz és partneréhez.

Újabb jelentős akvizícióról állapodott meg a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt., miután háromoldalú szerződést kötött a Renault Csoporttal és a portugál Salvador Caetano Csoporttal. A megállapodás alapján az AutoWallis és a Salvador Caetano Csoport 50-50 százalékos részesedéssel AutoWallis Caetano néven létrehoz egy új vállalatot, mely felvásárolja a Renault, Dacia és Alpine márkák magyar importőri jogát birtokló Renault Hungária Kft-t. A két autókereskedelemmel és mobilitási szolgáltatások nyújtásával foglalkozó vállalat így egyenlő tulajdoni hányaddal lesz tulajdonosa a 2021-ben 70,3 milliárd forint árbevételű magyar értékesítő vállalatnak, amennyiben a tranzakció zárásához szükséges összes feltétel teljesül. A tervek szerint az új felállásban 2022. július 1. napjától válik majd a három márka importőrévé a közösen létrehozott vállalat. Az AutoWallis bízik benne, hogy a most bejelentett együttműködés jó alapot adhat további esetleges együttműködésre a Caetano és a Renault csoportokkal. A Renault Hungária 2021-ben összesen 8.139 darab Dacia járművet értékesített, amely ezzel a 7. legnagyobb márka volt a magyar piacon, míg Renaultból 5.207 darab fogyott.

A Renault Hungária felvásárlásának módja különleges nem csak a magyar, hanem az egész európai piacon is, hiszen két olyan vállalat stratégiai együttműködésén alapul, melyek azonos iparágban dolgoznak, de eltérő földrajzi környezetben, így nem közvetlen versenytársai egymásnak – mondta el Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója a megállapodás létrejötte kapcsán. Hozzátette, hogy az AutoWallis az érintett három márkán kívül más területeken önállóan folytatja a növekedését, fejlesztéseit, akvizícióit és stratégiájának megvalósítását. A mostani lépéssel az AutoWallis tovább erősíti piaci pozícióját, hiszen újabb nagy márkák kerülhetnek be nagykereskedelmi portfoliójába.

Philippe Buros, a Renault Csoport értékesítésért és marketingért felelős alelnöke elmondta: „A Salvador Caetano Csoport a Renault Csoport régi partnere, míg az AutoWallis Csoport a közép-kelet-európai régió elismert autókereskedelmi vállalata. A két csoport jól kiegészíti egymást, ezért esett rájuk a választásunk. Biztos vagyok benne, hogy ennek a megállapodásnak köszönhetően a Renault Csoport megvalósítja stratégiai elképzeléseit Magyarországon.”

Miguel Ramos, a Salvador Caetano Csoport vezérigazgatója elmondta: „A magyar piacra szóló megállapodás egy újabb lépés a Salvador Caetano Csoport és a Renault Csoport közötti partnerségben és európai növekedési terveinkben. Az AutoWallis Csoporttal kötött együttműködés egy új és izgalmas lehetőség arra, hogy tovább építsük stratégiánk pillérjeit, és hozzájárulhat ahhoz, hogy végrehajtsuk a Renaulution-t Magyarországon.

Andrew Prest, az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője a felvásárlás bejelentésekor elmondta, hogy a Renault egy merész és ikonikus márka, amely óriási piaci ismertséggel és kiemelkedő innovációs háttérrel rendelkezik, míg a Daciak megbízhatóságukról és megfizethetőségükről híresek. Hozzátette, hogy a Renault Csoport a technológiai fejlesztések élén jár, és Európában piacvezető az elektromos járművek terén, így megtiszteltetés ezen márkák képviselete Magyarországon, és remek lehetőség a Salvador Caetano Csoporttal az együttműködésre. Kiemelte: a tranzakció rámutat arra, hogy az AutoWallis olyan komoly nagykereskedelmi tapasztalatokat tud már felmutatni, mely a nemzetközi autókereskedelmi piac szereplőinek figyelmét is felkelti. Az AutoWallis a régió 14 országában, míg a portugál Salvador Caetano elsősorban az ibériai félszigeten, Dél-Amerikában és Afrikában rendelkezik komoly tapasztalatokkal az autókereskedelem területén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...