- Hirdetés -

Nehéz idők a Netflixnél, reklámokkal próbálkozhatnak

|

Nagyot zuhant a Netflix részvényeinek értéke miután bejelentették az idei első negyedéves eredményeiket, a befektetők rossz hangulatát elsősorban az okozta, hogy 200 ezerrel csökkent az előfizetőik száma. A világ legnépszerűbb streaming szolgáltatójának vezetője arról beszélt, hogy elképzelhető, hogy jön egy hirdetésekkel támogatott, olcsóbb ajánlat.

Az első negyedévet 221,64 millió előfizetővel zárta a Netflix, ez 200 ezerrel volt kevesebb, mint a múlt év végén. A társaság utoljára 2011 októberében számolt be előfizetőszám csökkenésről, ráadásul az előrejelzésük sem túl rózsás, a prognózisuk szerint az idei második negyedévben akár kétmillióval is csökkenhet az előfizetői tábor, igaz a skála másik végén 1,5 milliós bővülés szerepel.

A bejelentés igencsak borúlátóvá tette a befektetőket, a zárás utáni kereskedés során 25 százalékot zuhant a Netflix részvényeinek árfolyama. A cég üzleti eredményei közül az árbevétel 10 százalékkal nőtt, elérve a 7,87 milliárd dollárt, a nyereség viszont csökkent a 2021 első negyedévében elért 1,71 milliárd dollár után az idei első három hónapban csak 1,6 milliárd dollár volt.

A vállalat a negyedévet értékelő tájékoztatójában több tényezőt is megjelölt, amelyek szerepet játszottak az előfizetők számának kedvezőtlen alakulásában. Ezek között kiemelték, hogy becsléseik szerint nagyjából százmillióan használják úgy a szolgáltatást, hogy nem fizetnek érte, viszont előfizető ismerőseik megosztják velük a hozzáférésüket. A Netflix jelzései szerint ezen a helyzeten változtatni szeretnének, ami érthető, hiszen ez azt mutatja, hogy majdnem másfélszer annyi felhasználót érdekel a szolgáltatás, mint amennyien fizetnek érte. Arról egyébként már korábban érkeztek hírek, hogy valamilyen módon átalakítani az előfizetés-megosztás rendszerét a cég, a részletek azonban egyelőre nem ismertek. Nem tett jót a Netflixnek az orosz-ukrán háború sem, hiszen az orosz piacról való kivonulás mintegy 700 ezres veszteséget jelentett a vállalatnak a felhasználók számában.

Arról, hogyan igyekeznek kezelni a kialakult helyzetet egyelőre nem igazán osztottak meg információkat, azonban Reed Hastings, a társaság vezérigazgatója az üzleti eredmények kapcsán tartott tájékoztatón tett egy érdekes megjegyzést. A The Verge beszámolója szerint arról beszélt, hogy nyitott egy olcsóbb, hirdetésekkel támogatott ajánlat bevezetésére. A Netflix korábban mereven elzárkózott attól, hogy reklámokat jelenítsen meg, azonban úgy tűnik változóban a helyzet. Ez azonban várhatóan nem lesz gyors folyamat, Hastings arról beszélt, hogy adnak egy-két évet annak, hogy megvizsgálják, működhet-e ez az opció. Ha továbbra is csökken az előfizetők száma, akkor szinte biztos, hogy megpróbálkoznak valami hasonlóval, hiszen a hirdetéseket is tartalmazó ajánlatot olcsóbban tudják kínálni, és könnyen lehet, hogy a rejtett százmilliós felhasználói táborból sokan már igent mondanának egy alacsonyabb árú Netflixre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...