A nonprofit szervezetektől, az ügynökségeken át, a nagyvállalatokig valamennyi szektor képviselteti magát a 2022-es PR Excellence Hungary Award zsűrijében. Összesen 19 szakember fogja elbírálni a Magyar PR Szövetség által szervezett szakmai versenyre beérkező pályázatokat. A zsűri elnöke Kutas István, a Magyar Bankholding kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Május 13-ig lehet nevezni PREXA-ra, amelynek célja, hogy megmérettetési lehetőséget adjon minden Magyarországon megvalósított PR-aktivitásnak és szakmai szempontok szerint értékelje azokat. A díjra kategóriában és iparágak szerint egyaránt lehet nevezni.
„A PREXA markáns küldetéssel rendelkező, független PR szakmai pályázat, így egyedülálló lehetőséget biztosít a jelentkezőknek arra, hogy komoly szakmai visszajelzést kapjanak munkájukra és akár nemzetközi mezőnyben is megmérettessenek. Inspiráló, eredeti és kíváncsi PR szakembereket várunk, akik munkájukkal valódi hatást akarnak és tudnak is elérni” – mondta Kutas István, a zsűri elnöke.
Az idei verseny újdonsága, hogy a shortlistes munkákat a pályázók élőben fogják prezentálni a zsűrinek. Az MPRSZ egyik célkitűzése a szakmán belüli tudásmegosztás támogatása, ezért a 2022. június 9-én megrendezésre kerülő nyilvános eseményen valamennyi érdeklődőt szeretettel várnak. Így első kézből hallhatják majd 2021 legizgalmasabb PR aktivitásait.
A PREXA szabályzatát úgy állították össze, hogy azon a legkisebb költségvetésű kampányoktól, a legnagyobb erőforrást felsorakoztató aktivitásokig, a PR szakma valamennyi képviselője számára egyenlő megmérettetés legyen. Ezért a zsűritagok cégei, munkahelyei ugyanúgy pályázhatnak, mint bármely más jelentkező. Természetesen azzal a kikötéssel, hogy a zsűritagok saját cégeikre nem szavazhatnak.
„A zsűritagok felkérése során arra törekedtünk, hogy minél szélesebb spektrumot lefedjenek a résztvevő szakemberek. Teljesen más szempontokat vesz figyelembe egy vállalati, ügynökségi vagy egy nonprofit szektorban dolgozó szakember. Ezért nagy öröm volt a számunkra, hogy sikerült 19 nagytapasztalattal bíró, a PR kommunikációs szakma különféle szegmenseiben tevékenykedő szakértőt bevonnunk” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A PREXA 19 tagú zsűrije:
Bakos Piroska – MOL Magyarország, Médiakapcsolati vezető és szóvivő
Bánhegyi Zsófia – Szerencsejáték Zrt., marketing és kommunikációs igazgató
Batta Barnabás – Mitte Communications, stratégiai és kommunikációs igazgató
Gáncs Kristóf – Ökumenikus Segélyszervezet, kommunikációs igazgató
Hadnagy Luca – PR tanácsadó
Kutas István – Magyar Bankholding, kommunikációs ügyvezető igazgató
Ludvig Orsolya – Heineken, Vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezető
Lukács Rita – Budapesti Metropolitan Egyetem, egyetemi docens, Marketing Intézet vezető
Mentes Endre – ACG/Pro, PR partner / ügyvezető
Pajor Mariann – EGIS, vállalati kultúra és belső kommunikációs főosztályvezető
Pálfai Domokos – Onion, Founder, Creative Strategy
Pellion Ágnes – EY Magyarország, Brand, Marketing és Kommunikációs Vezető
Szakács László – Márkamonitor, főszerkesztő
Szányi Gabriella – BKIK, PR és marketing igazgató
Szatmári Péter – FleishmanHillard Café, Ügyfélkapcsolati igazgató
Varga G. Gábor – Uniomedia Communications, tartalom- és PA igazgató
Varga-Nagy Eszter – Coca-Cola Magyarország, Kommunikációs vezető
Vastagh Ákos – Lounge Communication, operatív igazgató
Vidor Eszter – VM.komm Tanácsadó Iroda Kft., Ügyfélkapcsolati igazgató
A PREXA díjpályázaton elért helyezések beleszámítanak a Kreatív Magazin által minden évben összeállított PR Toplista rangsorának meghatározásába.