- Hirdetés -

Mobilapp csökkentheti a Coldplay-turné karbonlábnyomát

|

Jegyvásárlásnál, koncertinformációknál jóval többet tud az SAP és a Coldplay együttműködésében kifejlesztett Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció. A mobilalkalmazással az alkotók nem kevesebbre vállalkoztak, mint hogy csökkentsék a népszerű zenekar világ körüli turnéjának karbonlábnyomát. Az iOS és Android operációs rendszerben is elérhető app egyebek mellett segít a rajongóknak környezetkímélő módon eljutni a koncertekre, és jutalmazza is a megfelelő közlekedési forma kiválasztását.

Amint kihirdetik egy várva várt koncert dátumát, a rajongók elkezdenek gondolkodni azon, hogyan jutnak el annak helyszínére. A válasz a karbonlábnyomra is kihathat, ez pedig a bolygót is érinti. Sokan nincsenek tisztában ezzel, pedig a megfelelő motivációval és eszközökkel milliókat lehet jó irányba, a fenntarthatóság felé terelni.

A Coldplay napjaink egyik legnépszerűbb és legcéltudatosabb zenekara. A brit csapat küldetésének tekinti, hogy világkörüli turnéja a lehető legfenntarthatóbb, leginkább környezetbarát módon valósuljon meg, így aztán törekszik a fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás csökkentésére, a zöld technológiák használatára. Ehhez keresett megfelelő eszközöket, amelyek egyúttal a rajongókkal való kapcsolatteremtésre is lehetőséget adnak – így rávezethetik őket arra, hogy csatlakozzanak a küldetéshez.

A célok eléréséhez az együttes az SAP-t választotta partneréül. „Technológiánk és megoldásaink segítségével világszerte lehetővé tesszük különböző szervezetek számára, hogy a fenntarthatóságra törekedjenek” – mondja Christian Klein, az SAP SE vezérigazgatója és igazgatósági tagja. „A Coldplay és az SAP egyaránt mélyen elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és lelkesen egyesítettük erőinket annak érdekében, hogy a zenekar turnéit környezetkímélővé tegyük”.

Az SAP és a Coldplay együttműködésének köszönhetően született meg a Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció. A program az interaktív élményeket olyan funkciókkal kombinálja, amelyek segítenek a rajongóknak a környezetet jobban kímélő döntéseket meghozni. A felhasználók különböző szekciókban más és más módon válhatnak a Coldplay világának részévé.

Az első lépést a fenntarthatóság felé az applikáció utazási részében tehetik meg a rajongók. Itt hét különböző közlekedési mód – autó, taxi, vonat, tömegközlekedés, kerékpár, gyaloglás vagy repülőgép – közül választhatnak, és szembesülhetnek annak tényleges hatásával a karbonlábnyomukra. A mobilalkalmazás a környezetkímélő opciókat kedvezmény-kuponokkal jutalmazza, ezeket a Coldplay online áruházában lehet beváltani.

Az applikáció Turné részében megtalálhatók az olyan fontos információk, mint az állomások, helyszínek, időpontok, esetleges változások. Az alkalmazáson keresztül a felhasználók jegyet vehetnek, és kedvenc felvételeiket is megoszthatják a közösségi média felületeken. A Bolygó szekcióban a fenntarthatóság témakörében interaktív játékokban vehetnek részt, amelyeken keresztül többet megtudhatnak a Coldplay erőfeszítéseiről és a turné résztvevőiről. Az Univerzumban saját Coldplay témájú tartalmakat hozhatnak létre kiterjesztett valóság felhasználásával - képeket, videókat készíthetnek, vagy akár földönkívüliekkel is táncolhatnak, majd mindezt megoszthatják a közösségi oldalakon. Eközben exkluzív anyagokhoz, élő koncertközvetítésekhez és a zenekarral kapcsolatos hírekhez is hozzáférhetnek.

Az SAP a világszínvonalú élmény megteremtéséhez két csúcskategóriás megoldását, az SAP Business Technology Platformot és az SAP Cloud for Sustainable Enterprisest alkalmazta. A Coldplay ezen kívül az SAP Analytics Cloudot is használja, hogy az applikációban megadott adatok alapján elemezze a rajongók karbonlábnyomát, ami hozzájárul a turné karbonlábnyomának kiszámításához.

„Az elmúlt néhány évben kitaláltuk, hogyan tehetjük a fenntarthatóságot a turné központi témájává, és ennek a víziónak és elköteleződésnek a valóra váltásában nagy szerepet játszik a Coldplay – Music Of The Spheres World Tour app. Nagyon büszkék vagyunk az SAP-val folytatott együttműködésünkre, a cég egy olyan izgalmas applikációt fejlesztett ki, amely segít rajongóinknak környezetkímélő módon eljutni előadásainkra” – hangsúlyozza a zenekar.

Azok a kihívások, amelyekkel a Coldplay szembenéz a közönség utazása kapcsán, nem csak a zeneiparban jelentkeznek. Rengeteg vállalat küzd az olyan széndioxid-kibocsátások kezelésével, amelyeket nem saját tevékenysége okoz, vagy nincs közvetlen befolyása rájuk – ezek az úgynevezett Scope 3 kibocsátások. Az SAP világszerte segítséget nyújt a cégeknek, hogy intelligensen fenntarthatóvá váljanak a digitális megoldások és a fenntarthatóság átfogó irányításának képessége révén. A Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció kiváló példa arra, hogy együtt képesek vagyunk felhívni a figyelmet a fontos problémára, tettekre késztetni másokat, és ami a legfontosabb: változást elérni a környezet védelme érdekében

A Coldplay – Music Of The Spheres World Tour app az iOS és Android operációs rendszerben is elérhető. A zenekar világkörüli turnéja július elején éri el Európát, ahol egészen az augusztus 24-i glasgow-i koncertig tartózkodik különböző állomásokon a Coldplay.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...