- Hirdetés -

Fókuszba kerülnek a fenntartható startupok

|

Aktív alakítója kíván lenni a hazai startupszcéna ESG-felkészítésének az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, ennek érdekében mind a portfoliójában szereplő startupok, mind az új befektetések esetében segíteni fogja a felelős és fenntartható értékek kiaknázását. Ezt a témát járja körül az idei Regional Startup and Innovation Day (RSID) is. A régió legnagyobb startup networking eseményét június 2-án rendezik meg.

Egyre érzékenyebbek vagyunk a klímaváltozásra: a 28 országra kiterjedő Edelman Trust Barometerben 2022-ben megkérdezett 27 000 ember háromnegyede fejezte ki erős aggodalmát, és az éghajlatváltozást, a légszennyezést, valamint a hulladékkérdést jelölte meg kiemelt környezetvédelmi témaként.

Az erősödő társadalmi igényre a finanszírozói rendszerek is reagáltak. Az EU Fenntartható Pénzügyi Akciótervének keretében 2020 nyarán életbe lépett úgynevezett taxonómiarendelet megteremtette a szükséges szabályozói keretet, amely szerint összesen hat osztályba csoportosítva definiálta a klímasemleges célokhoz jelentősen hozzájáruló, a környezeti szennyezés visszaszorítását és a természeti erőforrások hatékony felhasználását segítő erőfeszítéseket. Ezzel a piaci szereplőknek és kiemelten a pénzügyi intézményeknek felbecsülhetetlen segítséget nyújtottak a környezeti és társadalmi szempontból pozitív, úgynevezett ESG tevékenységek azonosításához.

Az ESG az angol Environmental (környezet), Social (társadalom), Governance (irányítás) szavak rövidítése. Az ESG befektetések lényege, hogy olyan vállalatokba áramlanak, amelyek a várható nyereségesség mellett környezeti, társadalmi értékek megőrzésében is szerepet vállalnak.

Mivel tud egy befektető hozzájárulni az ESG tevékenységek támogatásához?

A tőkefinanszírozás a pénzügyi ökoszisztéma létfontosságú része, valamint a munkahelyteremtés és az innováció jelentős motorja. Meghatározó szerepe van abban, hogy milyen gazdasági tendenciák válnak uralkodóvá. „Hosszú távon elengedhetetlen az értékteremtéshez, hogy minél több profitábilis, ugyanakkor fenntarthatóan működő hazai vállalkozás legyen a piacon. Eddig is egy üzletileg versenyképes vállalkozói ökoszisztéma kialakításáért dolgoztunk, amit most megtoldunk azzal, hogy az ESG szempontoknak megfelelő cégeinket specifikusan is támogatjuk” – mondta el Katona Bence, a Hiventures ügyvezető igazgatója.

A nemzetközi piacokon néhány év alatt megkerülhetetlenné váltak az ESG befektetések, Magyarország azonban egyelőre lemaradásban van ezen a téren. Éppen ezért tűzte zászlajára a Hiventures, hogy élen jár a hazai startupszcéna ESG-felkészítésében. Az ESG profil ráadásul jóval több puszta egzotikumnál: a felelős és fenntartható értékek kiaknázása vonzóbbá is teheti a startupokat a további befektetők szemében.

Inkubációs fázisban lévő cégei számára ezért témaspecifikus mentorokat és tanácsadást biztosít a Hiventures, segítve az ESG értékek mentén történő innovációt és fejlődést. Mint Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb kockázati tőkealap-kezelője, a Hiventures emellett reputációjával és ökoszisztéma kapcsolataival segíti a társbefektetések, az újabb körös finanszírozások létrejöttét, ezáltal is biztosítva a hosszútávú értékteremtést. Katona Bence kiemelte az ESG szempontokban rejlő exit-stratégia fontosságát, amelynek kialakításában a Hiventures szakértői segédkeznek. „Továbbra is megtartjuk az eddigi aktív és iparágaktól függetlenül minden igényt lefedő befektetői szerepünket, azonban szeretnénk minél inkább arra ösztönözni a jelen és a jövő startuppereit és innovátorait, hogy ötleteikbe már a kezdetektől beépítsék a felelős és fenntartható értékeket, így hozzásegítve vállalatainkat, hogy az ESG szempontok figyelembevétele mellett növekedhessenek” – szögezte le a vezérigazgató.

A fenntarthatóság áll majd az idei, 5. Regional Startup and Innovation Day (RSID) középpontjában is, amely évek óta a kelet-közép-európai régió legjelentősebb fiatal vállalkozóknak szóló networking eseménye. A rendezvény előadói között lesz Dietmar Dahmen, az innovatív és diszruptív trendek és technológiák szakértője, aki a felelős jövőről és a bizalom szerepéről beszél majd, garantáltan nem hétköznapi módon.

A program egyik újdonságaként, a „Be short and to the point!” program keretében négy előadó, négy iparági terület képviseletében ad rálátást a fenntarthatóság aktuális kihívásaira. Dr. Ürge-Vorsatz Diána, klímakutató, Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai és innovációs igazgatója, Balog Zsolt, a termelőket és éttermeket összekötő Supp.li ügyvezetője és Aleksandra Szol, a Modivo divatáruház kereskedelmi igazgatója világítják majd meg az iparágukban eddig megtett lépéseket és jövőképüket.

„Az MVM Csoportban azt valljuk, hogy a társadalmi és a környezeti tényezők figyelembevétele nélkül elképzelhetetlen a fenntartható fejlődés. Ennek alapja az innováció, szoros együttműködésben a hazai és nemzetközi innovációs ökoszisztéma szereplőivel, egyetemekkel, kutatóintézetekkel. Mi azon dolgozunk az MVM Csoportban, hogy a nap mint nap felbukkanó kihívásokra felkutassunk innovatív megoldásokat, amelyek hozzájárulnak a megfizethető, fenntartható és biztonságos energiaellátáshoz” - mondta el Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai innovációs igazgatója, az esemény főszponzora, az MVM nevében.

A networking találkozó egyik csúcspontja a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó lesz, ahol négy kategóriában díjazzák a legkiválóbb hazai alapítókat. Kiderül, hogy a hazai startup ökoszisztéma neves képviselői kit tartanak a legjobb feltörekvő startupnak; eldől, ki kapja a legjobb scale-up elismerést, illetve a Hiventures által életre hívott Év Alapítója díj is gazdára talál. Idén először adják majd át a Best Impact Startup díjat, amit a közönség szavazatai alapján az a vállalkozás érdemel ki, amely üzleti sikerei mellett tevékenységével mérhetően nagy pozitív társadalmi vagy környezeti hatást is kivált.

A Visegrádi Csoport magyar V4 elnökségének programelemei közé beválogatott esemény második felében a Get in the Ring! startup verseny regionális döntőjén vehetnek részt a jelenlévők. A V4 régió startupperei előadói (pitch) képességeiket mérik majd össze energetikai innovációikkal kapcsolatban, hogy jutalmakat, potenciális finanszírozást és belépőt nyerjenek a 2022-es Global Get in the Ring döntőre.

Az MVM, az OTP Bank, a Budapesti Értéktőzsde, a Graphisoft és a Szerencsejáték Zrt. támogatásával június 4-én megrendezésre kerülő Regional Startup and Innovation Day ezek mellett a személyes kapcsolatépítés tere, ahol startupperek, mentorok és befektetők, nagyvállalatok találkozására nyílik lehetőség.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...