A múlt évben 46,6 milliárd dollárt fordítottak hirdetésekre a világ legnagyobb technológiai cégei a WARC elemzése szerint, ez a teljes globális reklámköltés 6 százalékát jelentette. Az előrejelzés szerint az évtized végére 10 százalékos lesz a részesedésük ezeknek a cégeknek a hirdetési költésekben.
A WARC „Global Advertising Trends: Big Tech’s growing share of the post-COVID ad economy” című tanulmányában nyolc nagy technológiai vállalat Alibaba, Alphabet, Amazon, Baidu, Meta, Microsoft, Netflix and Tencent) reklámkiadásait elemezték. A tavalyi 46,6 milliárd dolláros költés éves összevetésben majdnem 50 százalékos bővülést jelentett. A 8 társaság jóval gyorsabb ütemben növeli reklámkiadásait, mint egyéb szektorok – a média és kiadói ágazat esetében például 34 százalékos, a kiskereskedelemnél pedig 21 százalékos fejlődést mértek -, és a hirdetési piac tavalyi bővülésének 10 százaléka volt nekik köszönhető.
A második legnagyobb hirdető a big tech cégek között az Alibaba, ők 8,8 milliárd dollárt fordítottak erre a célra tavaly, ez 84,4 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben. A legvisszafogottabb hirdető ebben a körben a Microsoft volt, a cég mindössze 1,5 milliárd dollárt szánt reklámokra 2021-ben. Bár 2016 óta nagyjából ennyit költenek hirdetésekre, ez a közeljövőben változhat, részben az Activision Blizzard megvásárlása, részben a metaverzummal kapcsolatos ambícióik miatt.