- Hirdetés -

A márkaépítésben is hódít a gamification

|

A gazdaság egyre inkább online platformokra helyeződik, miközben felnőtt egy újabb generáció, amelynek figyelméért világszerte újszerű módszerekkel versenyeznek a márkák. Az egyik ilyen, gyorsan teret hódító eszköz a gamification, melynek legjellemzőbb trendjeit foglalta össze legutóbbi jelentésében az iProspect.

Mára egyértelművé vált, hogy a márkák kommunikációjában a gamification komoly új lehetőségeket teremtett. A fogyasztók figyelmének elnyerése és fenntartása érdekében a márkák olyan alapvető játékelemeket alkalmaznak, mint a különféle feladatok végrehajtásához kapcsolódó jutalmak biztosítása (pontgyűjtés, ranglisták, státuszjutalmak, különféle kedvezmények stb.), illetve más felhasználókkal folytatott versengés élményének megteremtése.

A járvány is fokozta a digitális jelenlétet

A tanulmány megállapítja, hogy a gamification vártnál is gyorsabb előretörésében komoly szerepet játszik az a tény, hogy a pandémia időszakában szintet lépett a fogyasztók digitális jelenléte. Nagyot nőtt az e-kereskedelem, felrobbant a streaming-piac, elérve a milliárdos video-on-demand előfizetői szintet, miközben videohívások formájában az emberi társalgás komoly hányada is áthelyeződött a digitális térbe. Fentiek következtében jelentős új demográfiai csoportok váltak digitálisan elérhetővé. A digitális viselkedés változásának egyik fontos aspektusa, hogy a fogyasztói figyelem egyre nehezebben és egyre rövidebb ideig ragadható meg, ami új, kreatív stimulációs formák alkalmazását teszi szükségessé.

Teret hódított a gaming kultúra

A gamification potenciális erejét alapvetően erősíti az a tény, hogy a gaming a kultúra meghatározó elemévé vált, a gaming piac 180 milliárd dolláros forgalmával immár nem tekinthető pusztán egy réspiacnak. Az e-sport közönsége világszinten közelít a 500 milliós tömeghez, miközben a fogyasztók egyre szélesebb köre maga is részt vesz különböző játékokban. A jelenségben rejlő potenciált világosan jelzi, hogy vezető márkák szerződnek le sorra – akár kampányokon túl nyúló, hosszabb távú megállapodásokkal – neves gamer influenszerekkel.

Az öt jellemzőbb gamification trend

 

Jelentésében az iProspect 5 olyan trendet azonosít be, amelyek ma leginkább jellemzik a gamification gyakorlatát, példákkal is illusztrálva, hogy különféle kampányok hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a márkák minél teljesebben kiaknázhassák növekedési potenciáljukat:

Footfall Gamification – A bolti látogatások számának növelése ösztönző, játékos elemek alkalmazásával, egyedi élmények és kivételes momentumok megteremtésével.

Lively Loyalty – Olyan fogyasztói élmények generálása, amelyek az aktív részvételen keresztül növelik a lojalitást. Cél a főbb motivációk megtalálása, amelyek a fogyasztói lojalitást erősítik.

The Drop – Exkluzív, csupán egy szűkebb közösség számára elérhető tartalmak, kollekciók alkalmazása, amely a kivételezettség érzésének erősítésével fordíthat újabb tömegeket az adott márka felé.

Culture Hacks – A gaming kultúrába történő beszivárgással a márkák új célcsoportokat érhetnek el. Az alkalmazható eszközök tára igen széles lehet a játékon belüli reklámoktól a különféle hack-eken keresztül az innovatív partnerségekig.

Gamified Stories – Jelentősen növelhető a márka hatása azzal is, hogy a közönséget egy márkához kötődő történet hősévé tesszük. A márkakommunikáció ily módon könnyebben tehető szórakoztatóvá, váratlan és lebilincselő elemekkel kombinálva a fogyasztói kapcsolat elmélyítését.

„Azt látjuk, hogy a gamification egyre fontosabbá válik globális szinten, amire a digitalizáció csak még inkább ráerősített – mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora – A gaming kultúra előretörésével - ami a közhiedelemmel ellentétben már korántsem a tinédzserek játéktere -, illetve a közösségi média által vezérelt, a fogyasztók márkákkal szemben támasztott legfőbb elvárásainak (az azonnali jutalom élménye, a szórakoztatás, illetve a törődés) kielégítése végett mára a gamification vált a kommunikáció egyik alapkövévé. Fontosnak tartjuk, hogy a márkák felismerjék ennek fontosságát és elkezdjék használni a gamification adta lehetőségeket, nem beszélve arról, hogy ezekkel a tudatosan felépített fogyasztói élményekkel hozzájárulnak a játék és kreativitás adta mentális előnyökhöz is, mint pl. a pozitív gondolkodásmód vagy a gyorsabb problémamegoldó képesség.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...