- Hirdetés -

Holtverseny a legbefolyásosabb médiások listájának élén

|

Első alkalommal fordult elő a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató rangsorában, hogy holtverseny alakult ki az élen. Vaszily Miklós, a TV2 igazgatósági elnöke utolérte Vidus Gabriellát, az RTL Klub vezérigazgatóját, így ketten vezetik a listát. Az idei TOP50 rangsor más szempontból is különleges, összesen 17 hölgy került be, ami a lista történetében rekordnak számít.

Fotók: Köő Adrienn

Tizenötödik alkalommal készült el a Marketing&Média kommunikációs szaklap „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listája, amelyet 22 fős szakértői zsűri kétfordulós szavazatai alapján állítottak össze. A rangsor élén először láthatunk holtversenyt: már a múlt évben is szoros volt az állás, idén pedig a korábbi második helyezett Vaszily Miklós beérte Vidus Gabriellát. A két legnagyobb országos kereskedelmi csatorna irányítói így tandemben vezetik a legbefolyásosabb médiaipari szereplők rangsorát. Amennyiben kíváncsi a teljes 50-es listára, akkor kövesse ide kattintva az mmonline.hu LinkedIn oldalát.

Vidus Gabriella

Vaszily Miklós

 

A 2022-es listán is a médiavállalatoknál dolgozók közül vannak a legtöbben (39 százalék), arányuk ugyanakkor évről-évre csökken, miközben a média- és reklámügynökségek szereplői közül egyre többen válnak befolyásossá. Ehhez kapcsolódik, hogy a médiavállalatokat egyre kevésbé lehetett egyértelműen besorolni az online-offline kategóriákba. A növekvő digitalizációs nyomás mindenkit a világhálóra kényszerített, és mára már a nyomtatott lapok, valamint a lineáris tévék is gőzerővel működtetnek online portálokat vagy éppen streaming felületeket.

Erősítettek a nők

Eddig még soha nem volt ilyen sok hölgy a médiaipar legbefolyásosabb szereplőinek rangsorában: az idei listában 17 nő kapott helyet, ami kettővel több a tavalyinál. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a hölgyek 34 százalékos aránya azt mutatja, a médiaipar sok más ágazathoz képest közelebb áll az ideálishoz a férfiak-nők arányát tekintve, és reménykeltő, hogy évről-évre javuló tendenciát láthatunk ebben a tekintetben.

2022-ben négy hölgy debütált a toplistában: Kálmán Erika, a Mediaworks elnök-vezérigazgatója, Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary ügyvezető igazgatója, Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport digitális női portfólióigazgatója, az nlc főszerkesztője, valamint Jákó Eszter, az MVM kommunikációs igazgatója is idén először került be a Top 50-be.

A TOP10

Vaszily Miklósnak, a TV2 Csoport igazgatósági elnökének első helye már tavaly is lógott a levegőben, akkor végül a második helyen végzett. Vaszily befolyásos szereplője a hazai médiapiacnak, és a TV2-n felül van még két másik érdekeltsége is, társtulajdonos ugyanis az Indamedia Csoportban, valamint a Progress Médiában.

 

Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának első helyezése sem meglepetés, hiszen a médiacég az elmúlt években is meg tudta őrizni vezető szerepét a számukra fontos célcsoportnál. Sőt, újabban az online hírversenybe is beszálltak, miután 2021 év végén hírportállá alakították az rtl.hu-t.

 

A listán Vaszilyt és Vidust idén is Guttengéber Csaba, az Atmedia csoport első embere, míg a triót a tavalyi évhez hasonlóan Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője, a Magyar Reklámszövetség elnöke követi, mögötte pedig Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója végzett negyedikként. Az elmúlt esztendőben Balásy Gyula, a Lounge Group tulajdonos-ügyvezetője volt az ötödik, Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója pedig a hatodik helyezett, és ezt megismételték idén is. 2022-ben is bejutott a top 10-be Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója, aki két helyet javítva hetedik lett. Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezetője nyolcadikként végzett, ő korábban már többször is bejutott az első tízbe.

 

Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője szintén évek óta a rangsor elején helyezkedik el, így nem annyira meglepő, hogy most övé lett a kilencedik hely. Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója és az R-Time ügyvezetője első alkalommal került az első tíz közé, mégpedig tizedikként.

 

 

(Zárójelben az előző évi TOP50 rangsorban elért helyezés.)

 

 

Öt RTL-es a legbefolyásosabbak között

Az elmúlt esztendőben kilenc olyan cég, illetve cégcsoport volt, ahonnan ketten vagy annál többen kerültek be a Top 50-be. Az idén ez a kör változatlan maradt, de a sorrendjük kicsit változott. Abban nem volt változás, hogy a mostani összeállításba is az RTL Magyarország részéről jutottak be a legtöbben, méghozzá öten. Tavaly a Central Médiacsoporttól hárman kerültek az 50-be, az idén viszont négyen képviselték a vállalatot, ketten a menedzsmentből és két főszerkesztőjük.

A GroupM Csoporthoz tartozó ügynökségektől az idén is négyen szerepelnek a listán, a Magyar Telekom részéről hárman kerültek be, rajtuk kívül két-két szakember képviseli az Atmediát, a Lounge Groupot, az OMG-t, a TV2 Csoportot és a Vodafone-t.

A Top 50 első éveiben a főszerkesztők egész komoly erőt képviseltek, ám az évek során nagyon megkopott a súlyuk. Nem hangzik túl jól, de ez valószínűleg leképezi a valós helyzetet. A korábbi esztendőhöz képest eggyel többen vannak, azonban ez is csak három főt jelent. Ugyanakkor sokatmondó, hogy a három főszerkesztő a 46., a 47. és a 48. helyen sorakozik. Név szerint Pető Péterről, a 24.hu, Dull Szabolcsról, a Telex és Pácsonyi Danielláról, az nlc.hu főszerkesztőjéről van szó.

Itt érdemes felidézni, hogy két évvel ezelőtt Dull Szabolcs a lista 16. helyén állt az Index.hu akkori főszerkesztőjeként. Bár nem főszerkesztő, de szintén tartalomelőállítással foglalkozik k az RTL Magyarország hírigazgatója, Kotroczó Róbert. A nevét a lista 35. helyén láthatjuk, és meg kell említeni, hogy a többi RTL-es szakember megelőzi a listán.

Kevés újonc

A mostani TOP50 nem csak az azon szereplő nők számában hozott rekordot, de abban is, hogy ilyen kevés cserélődés még soha nem volt. 2021-hez képest heten maradtak ki a listáról és nyolcan kerültek be. A kiesőkhöz viszonyítva azért bővülhetett eggyel többel az idei 50-es újoncok köre, mert az élen a két első helyezett miatt holtverseny volt, azaz gyakorlatilag most Top 51-ről van szó.

Arányaiban mindez azt jelenti, hogy 16 százalékban újult meg a lista. Amennyiben pedig nem lett volna fej-fej melletti eredmény az élen, akkor ez mindössze 14 százalékot tett volna ki. Az elmúlt 14 év cserélődési átlaga 26 százalék, azaz nagyjából a lista szereplőinek a negyede szokott változni. Tavaly ez 20 százalékot tett ki, tehát már akkor is átlag alatti volt a cserélődés. Mostanáig a legalacsonyabb mértékű változást a 2018-as összeállítás hozta, amikor 18 százalékban újult meg a TOP50. A legtöbb pedig 2016-ban volt, amikor egyik évről a másikra 38 százalékban újult meg a listás szereplők köre.

 

Az idén a Top 50 „törzsgárdájában” sem volt változás, azaz továbbra is öten vannak azok, akik 2008 óta egyetlen 50-es listáról sem maradtak ki. Közéjük tartozik két RTL-es vezető, Vidus Gabriella vezérigazgató és Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes, programigazgató, Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója, Málnay B. Levente, az AMC Networks ügyvezető alelnöke, valamint az OMG-s Jonathan Cooper.

 

 

A teljes TOP50 rangsor a Marketing&Media magazin legújabb számában található meg. A következő napokban az mmonline.hu-n további összeállításokkal, elemzésekkel jelentkezünk a lista kapcsán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...