A Zwack Unicum Nyrt. 2021 őszén írta ki az új reklámfilmjére vonatkozó tenderét, melyet az idén 25 éves Republic Group nyert. Minden szempontból mérföldkő a Republic Group életében az idei év, hiszen negyed évszázados működésüket egy reklámszakmailag kiemelt jelentőségű, az egyik legismertebb magyar márka számára készített kampánnyal koronázhatták meg. A márkastratégiai tapasztalatáról híres független ügynökséggel a tervezés és az előkészületek már télen elindultak, a forgatás és utómunka pedig tavasszal valósult meg.
A több mint 230 éves magyar márka történetéhez és kulturális jelentőségéhez méltó vizuális megoldással szerette volna az ügynökség bemutatni, mit jelent számukra Magyarország egyik legismertebb Hungarikuma, az Unicum. A 30 sec-es TVC-vel június 1-jétől találkozhatnak a nézők, emellett pedig párhuzamosan különböző outdoor és online felületeken is megjelennek az új kampányelemek országszerte.
Az Unicum üvegének ikonikus gömb formája az új szpotban hőlégballon alakot öltve járja be az országot és köti össze az emberi élet mérföldköveit megörökítő pillanatokat. A filmen átívelő ballonok összekapcsolják a lélegzetállító helyszíneket, a meghatározó eseményeket és a különböző generációkat.
Az emóciókra ható reklámszpot 60 másodperce alatt lánykérés, diplomaosztó, születésnap és a mindent eldöntő gól felemelő momentumai elevenednek meg, amelyek mellől természetesen nem hiányozhat az Unicum sem. Csak egy ilyen nagy és erős márka képes elegánsan, tisztán, célzott marketingüzenetektől mentesen jelen lenni az életünkben és pusztán annyit mondani: „A világot sokféleképpen lehet nézni, de egyféleképpen érdemes. Csak pozitívan!”
Márton Szabolcs, a Republic Group kreatívigazgatója így fogalmazott a kampányról:
„Az emberi élet meghatározó momentumairól szól a film, és arról, hogy ezekben a felemelő pillanatokban az Unicum és legfontosabb üzenete biztosan ott lesz velünk. Kevés márka mondhatja autentikusabban nekünk magyaroknak, hogy: Csak pozitívan! Az ügynökség és a produkció szakemberein túl nagyon sok köszönettel tartozok az Unicum marketingcsapatának, különös tekintettel Palcsó Sárára és Balázs Péterre, akik nélkül nem értettük volna meg, hogyan is nyúlhatunk hozzá egy olyan hungarikumhoz, amely a 18. század óta része hazánk történetének. Köszönöm!”
„Az "Unicum" és "reklám" szavak hatalmas felelősséget jelentenek így együtt art direkció szempontjából, hiszen generációk ismerik a magyar plakátművészet egyik legikonikusabb darabját, ami minden későbbi reklámos számára nagyon magasra tette a lécet a legendás ital kapcsán. Hiszen az egyedi és semmi máshoz nem fogható, különös látvány mellett a feladat részévé vált, hogy ne csak jót és szépet, hanem hosszú időre emlékezetest alkossunk.”- tette hozzá Lukáts Péter, kreatív stratéga.
A 180 fős stáb 5 helyszínen, három teljes napon át forgott. Az utómunkákkal együtt nem kevesebb mint 1460 ügynökségi munkaórát fektetett a csapat a projektbe.
Nem csak az elkészült filmben elevenednek meg megható pillanatok. Kivételes élményben volt része például annak a szereplőnek, aki volt futballistaként válthatta egy régi álmát valóra a focis jelenet forgatása során, hiszen lehetősége nyílt a Puskás Aréna füvén gólt rúgnia és bár a lelátóra utómunkával került csak nézőközönség, a stáb egy emberként tapsolt neki a helyszínen.