Még soha nem volt ennyi nő a Marketing&Media magazin médiaipar legbefolyásosabb szereplőit 2008 óta rangsoroló összeállításában. Az idén tizenötödik alkalommal elkészített listán ebben az esztendőben tizenhét hölgy kapott helyet, ami kettővel több a tavalyinál.
A legelső, 2008-as összeállításunkba tíz nő került be, és bár 2012-ben volt egy tizenegy fős kiugró eredményük, 2017-ig hét és kilenc között mozgott a számuk a ranglistáinkon. A legkevesebb nő 2011-ben és 2014-ben került be összeállításunkba, ebben a két évben mindössze hét hölgyet számolhattunk össze a listán.
A 2018-as rangsorunk jelentette a fordulópontot, amikor tizen is bekerültek az 50-be, onnantól kezdve folyamatosan emelkedik a női befolyásos vezetők száma. A tavalyi rangsorunkhoz képest négy újoncot is avathattunk, Kálmán Erika, Sásdi Helga, Pácsonyi Daniella, valamint Jákó Eszter is most először került be a Top 50-be.
15 év, 45 nő
A 2008-as első rangsorunk óta negyvenöt hölgy került be a Top 50-be. Közülük a legtöbbször, mind a tizenöt alkalommal szerepelt Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, aki ezzel annak az ötfős illusztris társaságnak is a tagja, akik mindig is szerepeltek az összeállításainkban. Ő eleinte az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatójaként volt megtalálható listánkon, később a cég vezérigazgatójaként hét alkalommal is a Top 50 élén végzett, azaz a zsűri szavazatai alapján ő volt a legbefolyásosabb médiaipari szereplő.
Tizenkét alkalommal volt listás résztvevő Horváth Magyary Voljč Nóra, aki mindig is a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatójaként került be az összeállításunkba. A hölgyek közül
az NMHH tavaly leköszönő elnöke, Karas Monika nyolc alkalommal is listás résztvevő volt
Befolyásos szereplők
Hetedik alkalommal végzett Top 50-es összeállításunk élén Vidus Gabriella, aki ezzel a legbefolyásosabb hölgy lett a hazai médiaiparban. Mivel a RTL Magyarország vezérigazgatói székében elődje, Dirk Gerkens is hétszer végzett az első helyen rangsorunkon, amennyiben jövőre is Vidus Gabriella lesz az első, akkor egyeduralkodó lesz összeállításunk történetében.
A hölgyek közül a második legbefolyásosabb Bánhegyi Zsófia, aki ötödik alkalommal szerepel listánkon, és ő is azok közé tartozik, akinek több cégtől is sikerült bekerülnie összeállításunkba. Korábban a Magyar Telekomtól, majd a Magyar Turizmus Ügynökségtől, utána pedig a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatójaként került a listára.
Amanda Nelson található a hölgyek képzeletbeli dobogójának harmadik fokán. A Vodafone Magyarország nagyon aktív a hazai reklámpiacon, a cég tavaly listaáron 61,1 milliárd forintért hirdetett, és ezzel bekerült az elmúlt esztendő top tíz reklámozóinak illusztris rangsorába.
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit bemutató TOP50-es lista is. A lap már elérhető a Digitalstand.hu-n is, a teljes TOP50-es lista pedig az mmonline.hu LinkedIn oldalán.
Baross Gábor