- Hirdetés -

Egyre népszerűbb az online számlázás

|

Online számlázót használ a vállalkozások többsége, és egyre fogékonyabbak az automatizmusokra is – ezt mutatja az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. által készített reprezentatív felmérés, amely a hazai kis- és középvállalkozások, valamint egyéni vállalkozók számlázási szokásait és pénzügyi adminisztrációt segítő megoldások iránti igényét vizsgálta a Számlázz.hu megbízásából. A gyakorlati következményekkel a jelen gazdasági körülmények között különösen fontos foglalkoznunk.

Míg 2020 és 2021 számos újdonságot és feladatot hozott a hazai vállalkozók életébe, addig 2022-t már kevesebb súllyal a vállukon várhatták. Az év első felében történt nemzetközi események– az ukrán-orosz háború és az energiaválság – és azok gazdasági hatásai azonban átrajzolták a piaci viszonyokat, a fintech cégeknek pedig nagy szerepe van a vállalkozások tehermentesítésében.

 

A lemaradók is felzárkóztak – online számláz a többség

Az online számlázóprogram-használatban 2020-ról 2021-re tapasztalt látványos és dinamikus növekedés 2022-re megtorpant, ami nem meglepő annak fényében, hogy 2021 elejétől már szinte minden vállalkozást érint a NAV felé történő számlaadat-szolgáltatási kötelezettség, ami a kézi számlatömb és telepített programok felhasználóit a felhőalapú alternatívák felé terelte.

Az elmúlt évben csupán néhány százalékponttal növekedett az online számlázók használati aránya, miközben a számlatömbé tovább csökkent. A kkv-k körében ugyan utóbbi terén sincs számottevő változás – hiszen a kézi számlázást korábban már kivezette a többségük –, ma csupán minden ötödik cég használja a bizonylatolásnak ezt a módját. Az egyéni vállalkozók kissé késve reagáltak: 2022-ben jelentősen kevesebben használnak kézi számlát, mint egy évvel korábban – már csak minden harmadik vállalkozó.

Csökkenő népszerűség mellett még mindig stabilan a második a NAV online számlázója

A teljes piac stagnálása ellenére kismértékű átrendeződés rajzolódik ki a számlázóhasználatban: míg a Számlázz.hu és más piaci online megoldások valamelyest növelték részesedésüket, a NAV megoldása némileg visszaszorult, de így sem szorult le a dobogó tavaly megszerzett második fokáról. Amíg a Számlázz.hu felhasználói között jellemzőbbek a bonyolultabb számlázású, összetettebb ügyvitelt folytató cégek, az adóhivatal programját a kevesebb számlát kiállító, az online mellett más számlázási módot is használók választják inkább.

A Számlázz.hu piacvezető szerepe mindemellett töretlen és megkérdőjelezhetetlen. A legfeljebb közepes méretű vállalkozások közül online számlázóprogramot 10-ből 6-an használnak, körükben a Számlázz.hu-t 46% választotta. A nem állami, hanem piaci szoftvert választók mintegy 70%-a döntött a Számlázz.hu mellett, amely elégedett ügyfeleinek aránya is kimagasló az általánosságban is pozitív megítélésű piaci számlázók között.

 

A számlázás kulcskérdés, a zárat az automatizmus nyitja

Az online számlázókkal kapcsolatos legfontosabb igény 2022-ben is az, hogy gyorsan, a lehető legkevesebb adat manuális begépelésével lehessen bizonylatokat kiállítani, de egyre fogékonyabbak a vállalkozások a számlázással szorosan összefüggő pénzügyi adminisztrációs teendők automatizálására is. A kkv-k közel fele, míg az egyéni vállalkozók háromnegyede nyitott arra, hogy a folyamatok és adminisztráció terén több feladatot a számlázójára bízzon: leginkább a vevői adatok számlázóprogramba importálása, előlegszámla és díjbekérő kiállítása, fizetési felszólítás küldése, a bejövő számlák megjelenítése és a számlázó bankszámlával történő összekötése fontos a számukra.

 

Van még hova fejlődni – a papírmentesség csak ábránd

A pénzügyi folyamatok automatizálásának növekvő igénye ellenére a könyvelőnek jellemzően még mindig kinyomtatva, fizikai formában juttatják el számláikat a vállalkozók. Bár az online számlázók többségében van arra mód, hogy a könyvelő hozzáférjen a cégek számláihoz, ezzel a lehetőséggel mindössze a felhőalapú szoftvert használó kkv-k 22%-a él, és elenyésző azok aránya, akik a számlázó- és könyvelőszoftverek közötti közvetlen kapcsolaton keresztül továbbítják számla-vagy banki tranzakciós adataikat. Pedig ezek a digitális lehetőségek nagymértékben papír- és tehermentesítenék a vállalkozót, és a könyvelőnek sem kellene feleslegesen adatokat rögzítenie, ha online elérné a digitálisan már létező banki tranzakciós és számlaadatokat.

 

Gazdasági válság küszöbén – hogy reagálnak a vállalkozások?

A Számlázz.hu kiemelten figyel arra, hogy saját ügyfeleitől is rendszeres visszajelzéseket kérjen, és a piackutatási eredmények mellett azokra alapozva támogassa őket. A felhasználói körében végzett friss kérdőíves kutatásból az derül ki, hogy a gazdasági helyzet hatásait a legtöbb vállalkozó megérzi: csökkenő tendenciát tapasztal forgalmában, bevételeiben, miközben a piaci verseny erősödésével, alapanyag- és alkatrész-, valamint munkaerőhiánnyal kell szembenéznie. Az infláció, az árak emelkedésének hatását leginkább a nyersanyagok és alkatrészek, valamint a szállítási és utazási költségek emelkedésében érzékelik a vállalkozók, akiknek döntő hányada változtatni tervez működésén 2022-ben, például a marketingköltségek növelésével, munkaerő-felvétellel és a bérek emelésével.

“Az egyértelműen látszik, hogy a vállalkozók váratlan és nehéz gazdasági helyzetre igyekeznek agilis módon reagálni, nekünk pedig az a dolgunk, hogy ebben támogassuk őket” – mondta Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője. “Ott segítünk, ahol tudunk – azt szeretnénk elérni, hogy számláik kiállítása és kiegyenlítése a lehető legegyszerűbb módon történjen, a vállalkozások a munkájuk ellenértékéhez időben hozzájussanak, ezzel biztosítva biztos működésüket. Mivel az idő az egyik legértékesebb erőforrás, borzasztóan fontos, hogy ne kelljen azt olyan tevékenységekre pazarolniuk, amelyeket egy automatizmus biztosan és pontosan el tud végezni helyettük. Ehhez szemléletformálásra is szükség van: a vállalkozásoknak meg kell tanulniuk bízni a digitalizációban, ebben pedig a fintech cégeknek hatalmas a felelőssége.”

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...