- Hirdetés -

Nagyot újított a Mastercard

|

Nem kell többé a telefont vagy a pénztárcát keresni, amikor tele van a kezünk - elég lesz egy rövid mosoly vagy kézmozdulat. A Mastercard új biometrikus pénztárprogramja az arckép vagy ujjlenyomat segítségével gyorsítja fel a pénztárnál történő fizetést.

A program egy globális kezdeményezés részeként olyan egyedülálló technológiai keretrendszert jelent, amely a nagykereskedőktől a kisboltokig bármilyen méretű üzletben segít szabványokat létrehozni az új fizetési módokhoz. Ezekhez a szabványokhoz pedig bankok, kereskedők és technológiai szolgáltatók is csatlakozhatnak, így segítve a személyes adatok biztonságát és védelmét a biometrikus azonosítás során.

A fogyasztók 74%-a világszerte pozitívan viszonyul a biometrikus technológiához, az érintés nélküli biometrikus technológia piaca pedig az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 18,6 milliárd dollárt.

"A fizetési módoknak lépést kell tartaniuk azzal, ahogyan élünk és dolgozunk, valamint a legmagasabb szintű biztonság mellett kell választási lehetőséget biztosítaniuk a fogyasztók számára" - mondta Ajay Bhalla, a Mastercard Cyber & Intelligence részlegének elnöke. "Az új programmal az a célunk, hogy a biztonság és a kényelem legjavát nyújtva tegyük nagyszerű élménnyé a vásárlást a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt."

A pénztári élmény átalakítása

A Mastercard Biometrikus Pénztárprogramjának résztvevői lehetőséget kínálnak a fogyasztóknak, hogy a boltban vagy otthonról - a kereskedői vagy a hitelesítési szolgáltató alkalmazáson keresztül -regisztrálhassanak biometrikus pénztári szolgáltatásra. A regisztrációt követően a fogyasztók a pénztárnál egyszerűen csak megnézik a végösszeget, és a kamerába mosolyogva vagy egy leolvasóba integetve fizethetnek. Az új technológia gyors és biztonságos pénztári élmény mellett továbbra is lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ők döntsenek arról, mikor és hogyan szeretnének fizetni.

A kereskedők számára is számos előnnyel bír ez a megoldás: gyorsabb tranzakciós időtől kezdve a rövidebb sorokig, nagyobb higiéniától át egészen a fokozott biztonságig. A fizetési rendszer integrálható hűségprogramokkal és személyre szabott ajánlatokkal is, amelyek segítségével a fogyasztók megtalálhatják azokat a termékeket, amelyek a korábbi vásárlásaik alapján érdekelhetik őket.

A Mastercard többek között olyan partnerekkel dolgozik együtt, mint az NEC, a Payface, az Aurus, a PaybyFace, a PopID és a Fujitsu Limited, hogy biztosítsa az ilyen és ehhez hasonló új lehetőségek bevezetését és elterjedését világszerte.

Az első pilot projekt Brazíliában, Sao Paulóban indul, ahol a Payface technológiáját öt St Marche szupermarketben alkalmazzák. Az ezeket a szupermarketeket felkereső fogyasztók a Payface alkalmazáson keresztül regisztrálhatják arcukat és fizetési adataikat, a regisztrációt követően pedig egyszerűen mosolyogva fizethetnek a pénztárnál kártya vagy mobileszköz nélkül. A jövőben a Közel-Keleten és Ázsiában tervezik hasonló kísérleti projektek elindítását.

A Mastercard már régóta úttörő szerepet játszik a biometria területén, legyen szó akár bolti- akár online fizetésről. Ezeknek a megoldásoknak a lényege, hogy jelszó helyett a személyt azonosítják.

Mivel ez a technológia világszerte egyre szélesebb körben válik elterjedtté, a fogyasztók védelme érdekében a Mastercard segít abban, hogy minden érdekelt fél a legmagasabb szintű biztonságot és adatvédelmet alkalmazza. A Biometrikus Pénztárprogramot a Mastercard adatfelelősségre vonatkozó elvei szabályozzák, megerősítve, hogy a fogyasztóknak joguk van ellenőrizni személyes adataik megosztásának módját, és előnyükre fordítani azok használatát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...