- Hirdetés -

Legendás sörös reklámplakátokból nyílt kiállítás

|

A Dreher Söripari Emléktár újonnan megnyílt reklámtörténeti plakátkiállítása - amely egész nyáron várja a látogatókat – olyan gyűjteményt tár elénk, amely nagy része eddig még soha nem volt látható. Az időszaki tárlat a 19. század végétől egészen a szocialista korszakig mutatja be a Dreher Sörgyárakhoz kapcsolódó tematikus válogatást.

A Dreher Söripari Emléktár számos plakátművészeti alkotást, reklámplakátot, valamint tervet őriz és gyűjt, amelyek egy részét eddig még soha nem láthatta a közönség. Ezekből a relikviákból válogatva mutatják be idén nyáron azt az időszaki kiállítást, amelynek keretében a Dreher márka plakátjait, a Dreher Sörgyárak korábbi üzemeinek – azaz az Első Magyar Részvény Serfőzde, a Haggenmacher, a Polgári Serfőzde és a Fővárosi Serfőzde - termékeiről készült alkotásokat tekinthetik meg a látogatók. A gyűjtemény a 19. század végétől egészen a szocializmusig foglalja magában a különböző korok hirdetéseit, és olyan érdekességekkel szolgál, mint az egyik legrégebbi plakátnaptár, az 1879-ben Haggenmacher Henrik budafoki sörgyára által készíttetett „Gambrinus Kalendar”.

“A plakátnaptár egy speciális műfaj, amely az egykori vendéglátóegységekhez volt köthető, hiszen a kocsmák és sörkertek külső és belső tereiben hirdették a sörgyárak termékeit” - mondja Dr. Török Róbert, az Emléktár művészeti vezetője. “Ezeken a színes grafikákon megjelennek a fogyasztás színterei, de a gyártás és szállítás ábrázolása is előtérbe kerül. Külön egységben mutatjuk be a sört ivó munkás jellegzetes alakját, de mindemellett a polgári réteg sörfogyasztásának egyik szimbóluma, a kocsmárosnő és a sört fogyasztó nőábrázolás is visszaköszönnek a bemutatott plakátokon.”

A Dreher Sörgyárak tudatosan a legkiválóbb iparművész grafikusokat alkalmazta reklámgrafikai terveinek előállításához, így a látogatók olyan neves alkotók munkáit láthatják itt, mint Bér Dezső, Garay Ákos, Káldor László, Kiss Ernő, Kiss Pál, Pál György, Pólya Tibor, Rohonyi Károly, Dér Alice, Romek Árpád, Rumbold Gyula és Sárossy Endre.

A Dreher Sörgyárak, illetve a Dreher márka csapata mind a mai napig tartalmas kapcsolatot ápol a jelen grafikai és művészvilág tervezőivel, együttműködésük nyomán számos felkérés és sikeres alkotás születik. Ennek egyik eredménye a mostani kiállításra készült egyedi plakátterv, melyet a 2019-es Dreher 165 plakáttervező verseny győztese, Lőrincz Attila alkotott meg.

A kiállítás része továbbá az Asahi-sarok, ahol „Fedezd fel Tokiót” címmel láthatóak lesznek Soós Bertalan fotóművész Tokióban készített képei. Az alkotások jól mutatják a város kettőségét, hiszen a vibráló 21. század és a hagyományok tisztelete egyaránt megjelennek a fotókon. Az Asahi-sarok a Dreher anyavállalat múltját és jelenét mutatja be, jól érzékeltetve a hagyomány és az innováció szimbiózisát.

A kiállítás csak a Múzeumi tárlatvezetés program keretein belül látogatható. A részvétel regisztrációhoz kötött, amit az Emléktár weboldalán lehet megtenni.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...