- Hirdetés -

Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba

|

Két év COVID miatti szünet után hatalmas felhajtással tért vissza a világ legnagyobb reklámfesztiválja a francia riviérára. A legnagyobb reklám- és médiaügynökségek mellett a zeneipar sztárjai is érkeztek az eseményre, Volodimir Zelenszkij ukrán elnök pedig videóüzenetet küldött. Magyarországról 40-50 fős csapat érkezett Cannes-ba, köztük meghatározó ügynökségi vezetők, illetve nagy cégek marketingvezetői. A reklámipar kritikával is szembesült, a Greenpeace ellentüntetésén a környezetvédők arra hívják fel a figyelmet, hogy a fosszilis energiacégeket támogató reklámügynökségek tulajdonképpen a klímaváltozást támogatják. A mai nap pedig egy hollywoodi sztárral indult, Ryan Reynolds is megjelent a fesztiválon.

Világsztárokkal tért vissza a Cannes Lions reklámfesztivál, többek között Dua Lipa, Post Melone, Kendrick Lamar is szerepel a fellépők között, és ahogyan azt 2020 előtt megszokhattuk, ezúttal is rengeteg celeb látogatott ki az eseményre. A szervezetők a zeneipar legnagyobb sztárjaira, mint brandépítőkre tekintenek és várják őket minden évben, nincs ez másképp idén sem. Egymás mellett sorakoznak a világ legnagyobb ügynökségeinek, médiacégeinek tengerparti pavilonjai, ahol délelőtt szakmai programok sokaságával árják az érdeklődőket, este pedig sok helyütt koncertekkel, sztárokkal.

 

Szakmai programok a pavilonokban

A mai nap az egyik legfelkapottabb hollywoodi sztárral, Ryan Reynolds-szal indult Cannes-ban, aki a reklámokról, a fiatal generációról és a digitális platformokról is beszélt. A Lumiere teremben több százan voltak kíváncsi a vele folytatott beszélgetésre, a kedvéért még azok is felkeltek, akik sokáig tárgyaltak előző este a promenád teraszain.

 

Az mmonline.hu helyszíni tudósítójának beszámolója szerint a reklámipar képviselői mellett számos nagy technológiai és médiacég is jelen van, többek között a Meta, a Google, a Spotify, a Pinterest, de az RTL Group, a BBC és a Warner Bros. Discovery is megjelent az eseményen.

 

A nagy dealek a nagy yachtokon születnek

 

A fesztivál több tízezer résztvevőt vonz és nagyon komoly a verseny az elismerésekért is, 9 nagyobb témában, 28 szakterületen díjazzák a pályázókat. Természetesen vannak magyar versenyzők is, ha sikeresen szerepelnek majd, arról beszámolunk későbbi tudósításunkban. Rendkívül nehéz bármilyen oroszlánt elnyerni, de az elmúlt években ezüst és bronz oroszlánokat is besöpörtek magyar pályázók. A legsikeresebb magyar szereplő Cannes Lions megmérettetésen a tavaly elhunyt Sas István volt.

A zenei sztárok mellett feltűnt a rendezvényen Garry Kasparov sakkozó, NBA sztárokkal is találkozhattak az eseményre ellátogatók, illetve Volodimir Zelenszkij ukrán elnök videóüzenetben szólt a résztvevőkhöz.

A cannes-i reklámfesztivál elődjét első alkalommal még 1954-ben rendezték meg és akkor még más volt a helyszín is, Velencében tartották, később került csak át a mostani helyre. Az utóbbi években többször is felmerült, hogy megreformálják az eseményt úgy, hogy akár több helyszínen is rendezzenek hasonló versenyt, a világ különböző részein, például Amerikában és Ázsiában. Sokak szerint ugyanis kinőtte Cannes városát a rendezvény, olyan sok látogató érkezik ilyenkor ide. Az idei nyüzsgés alapján úgy tűnik, a reklámpiac kiheverte a COVID-ot, és az is látszik, hogy a korábbi évekhez hasonlóan egyre jobban előtérbe kerülnek a fenntarthatósággal, környezetvédelemmel, diverzitással kapcsolatos témák.

 

A cannes-i reklámfesztiválra mintegy 40-50 fős magyar delegáció utazott ki, akik a hazai kommunikációs és reklámipart képviselik. Köztük nagy márkák, mint a Telekom, a Vodafone és a Yettel marketingvezetői, illetve ügynökségek – például a Wavemaker és az ACG – vezetői. Az eseményen forgat az RTL Klub magazinműsorának, a BrandManiának a stábja is, a cannes-i történésekről szóló adás várhatóan a produkció következő évadában, idén ősszel kerül majd képernyőre.

Kritika is érte a reklámipar szereplőit a környezetvédők részéről, a Greenpeace arra hívta fel a figyelmet az eseményen, hogy az ágazatnak óriási felelőssége van a klímaváltozás kapcsán, ha fosszilis energiahordozókkal foglalkozó energiacégekkel dolgozik. A szervezet ezért arra buzdítja a reklámügynökségeket, hogy ne dolgozzanak együtt ezekkel a vállalatokkal, határolódjanak el tőlük.

 

Akcióban a környezetvédők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...