Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy, a hazai médiapiacon eddig egyedülálló, a magyar Z generációt fókuszba állító kutatás előzte meg, amely az 1995 és a 2009 között született fiatalok tartalomfogyasztási szokásait vizsgálta.
Mivel a kiadóvállalt számára a portfólió fiatalítása, valamint a tartalomgyártás fejlesztése és innovációja nagyon fontos szempont, ezért az említett kutatás segítségül szolgál arra vonatkozóan, hogy a cég a jövőben minél relevánsabb tartalmakkal lássa el a millenniumi és a Z generáció tagjait is. A felmérés előzménye annak a hosszabb távú üzleti startégiának, amelynek egyik első lépcsőfokaként a kiadóvállalat ősszel a hazai médiapiacon új, első sorban a millenniumi (Y) és a növekvő gazdasági erővel rendelkező, úgynevezett zoomereket (Z) célzó Refresher márkát elindítja.
A pozsonyi Forbes 30/30 konferencián Varga Zoltán, a Central Médiacsoport Zrt. tulajdonosa egy kerekasztal-beszélgetés keretében jelentette be a Refresher licence bevezetését Magyarországra, valamint azt, hogy a Central jelentős tulajdonrészt vásárolt a cseh és a szlovák piacon a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben.
„Azt látjuk, hogy a szlovák és a cseh médiapiac sokkal fejlettebb, és a magyar piac előtt jár. A Refresher új megközelítésben nyúl a tartalomgyártáshoz és az üzleti modell kialakításához, reagálva a fiatal generáció és a hirdetők igényeire. Szeretnénk ezt a tudást beépíteni a Central üzletmenetébe, mert hiszünk abban, hogy a folyamatos tanulás a fejlődés kulcsa. A Refresher S.A akvizíciójával a Central Médiacsoport elindult a nemzetközi terjeszkedés útján, és részese lett egy növekedési folyamatnak, melynek célja, hogy a V4-ek országaiban gyártson fiataloknak szóló, minőségi tartalmat” – nyilatkozta a befektetés kapcsán Varga Zoltán.
"Nagyon örülök, hogy több szlovákiai magánbefektető és a Central Médiacsoport Zrt. stratégiai befektetőként is csatlakozott az új generáció hangjához a Refresherhez. A beruházásnak köszönhetően tovább fejlődhetünk, javíthatunk a tartalom minőségén, inspirálhatunk, oktathatunk és szórakoztathatunk" – mondta Boros Gábor, a Refresher vezérigazgatója és alapítója.
„A meglévő márkáink fejlesztése mellett a fő célunk a termékportfóliónk fiatalítása, elsősorban azért, hogy a millenniumi, és még inkább a Z generáció számára is értékes tartalmat hozzunk létre minden olyan felületen, ami számukra fontos lehet. A hazai piacon eddig nem született releváns válasz ennek a célcsoportnak az elérésére, így portfóliónk bővítése mellett értékes alternatívát tudunk nyújtani a hirdetőinknek, ha a Z generációt akarják megszólítani digitális felületeken, illetve egy fiatal márka közösségi csatornáin keresztül. Bízunk benne, hogy a Refresher márka hazai bevezetésével őket is közelebb tudjuk hozni ehhez a célcsoporthoz – fűzte hozzá a témában Bognár Bálint, a Central digitális üzletágának vezetője.