Idén a fővárosra összpontosított a Csapolt Minőség Program: a Dreher csapolómesterei 108 település 377 vendéglátóipari egységében összesen 883 pultosnak tartottak oktatást. Az elkészítés folyamatának legapróbb részleteit, a látványt és esztétikát is kiemelten kezelő képzések 42 százaléka Budapesten zajlott, túlnyomó részt a Dreher és a Pilsner Urquell márkákkal. Sőt a csapolómesterekkel idén úgynevezett tapster nightokon találkozhatnak az érdeklődők.
Június végére átlépte a 400-at azoknak a vendéglátóipari egységeknek a száma, amelyek pultosai a Dreher csapolómestereitől sajátítják el a csapolás művészetét a szakértelemre és felkészültségre alapozó, a minőségi sörélményt előtérbe helyező Csapolt Minőség Programban. A hónap elejéig 108 település 377 vendéglátóipari egységében összesen 883-an kapták meg az oktatást annak érdekében, hogy a frissen csapolt sör íze mellett annak felszolgálása, esztétikuma, az elkészítés különleges, ünnepélyes atmoszférája részévé válhasson a fogyasztói élménynek.
Az idei képzési eredmények felül fogják múlni a tavalyiakat, amikor is az újranyitás után a teljes évben 118 település 367 egységében zajlott oktatás, amely közel 1000 pultosra terjedt ki. Más volt a képzés fókusza: míg 2021-ben kiemelten sok képzésre került sor a Balaton környékén, az idén a főváros volt a célkeresztben: az eddigi oktatások 42 százalékát budapesti vendéglátóhelyeken tartották. Az elméleti és gyakorlati oktatásból álló, ebben az évben a Dreher és a Pilsner Urquell márkákra koncentráló programnak olyan technikai részletek is a részét képezik, mint a berendezések tisztítása vagy a megfelelő karbantartás. „A legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelő sörkezeléshez minden apró részletnek megvan a jelentősége, ennek a tudásnak a megszerzéséhez pedig elengedhetetlen az alaposság” – vezet be a Csapolt Minőség Program részleteibe Molnár Szabina, a Dreher Sörgyárak országos trade marketing vezetője. A szakember azt is elárulta, hogy 2022-ben legalább 450 egység oktatását tervezik, azoknál a létesítményeknél pedig, ahol szükséges, szezonon kívül is visszatérnek majd a csapolómesterek.
„A visszajelzések alapján a fogyasztók is egyre nyitottabbak erre a nálunk még újszerűnek számító fogyasztói élményre, ami tovább erősíti a minőségi sörcsapolás melletti elkötelezettséget a vendéglátószektorban” – teszi hozzá a szakember. Erre alapozva a vállalat – azon túl, hogy nagy lendülettel folytatja a 2017-ben elindított Csapolt Minőség Programot – tapster nightokat szervez idén 60 vendéglátóipari egységben. Ezeken a négyórás eseményeken a fogyasztók személyesen találkozhatnak a Dreher csapolómestereivel, akik nem csupán a sörcsapok feletti felügyeletet veszik át és szolgálják ki a vendégeket, hanem közben a helyes csapolás fortélyairól, kulisszatitkairól és fontosságáról is mesélnek. A tapster nightok menetrendje a www.csapoltminoseg.hu oldalon követhető nyomon, ahol extra tartalmak is megtalálhatók a csapolómesterekről és magáról a csapolásról.
Ami nem is annyira könnyű, mint elsőre látszik: Felméri Péter és Elek Péter humoristáknak legalábbis meggyűlik a bajuk ezzel a feladattal, amely Molnár Szabina szerint szintén az egyre tudatosabb csapoltsör-fogyasztást támogatja. Utóbbi az alapfeltétele annak, hogy az emberek ne csupán keressék a minőségi sörélményt, hanem meg is tudják fogalmazni az ezzel összefüggő elvárásaikat.