- Hirdetés -

Sokallják a balatoni árakat a netezők

|

A tavalyi évhez hasonlóan ismét megvizsgálta a nyaralásról szóló online tartalmakat a netnográfia módszerével az Ynsight Research. A cég szakemberei kiderítették, hogy az előző évhez képest hogyan változott a nyaralásról szóló online diskurzus: vajon idén melyik a legnépszerűbb úticél, illetve milyen érzésekkel indulnak neki a netezők az idei vakációnak?

A vizsgált időszak 2022. január 1-től június 20-ig tartott. A közel 7 hónap alatt összesen 26 901 online tartalom (cikkek, blogbejegyzések, kommentek, fórumtémák, Twitter megjelenések) született a témában, amelyekre több mint 115 ezer felhasználói reakció érkezett. A beszélgetés trendvonalán jól tükröződik, hogy a jó idő közeledtével a bejegyzések száma is egyre inkább megugrott. A legtöbb tartalom idén júniusban született, amelyeket a balatoni nyaralási költségek megemelkedéséről beszámoló cikkek generáltak főként.

Megláttam mondom úúúristen” mi ez az ár?!

A magyar tenger mellett persze számos más hely is szóba került a netezők körében, elsősorban ár-érték szempontjából. Idén nem volt elég a szállás helyét és árát nézni, az odajutás is további kérdéseket vetett fel a benzinárak miatt. Így már a repülőjegy nézegetés mellé becsatlakozott a hol mennyiért lehet tankolni kérdés is, amennyiben külföld mellett döntünk.

„Mivel a horvát tengerparttal tele van a t**öm az elszállt áraikkal és sajátos vendégszeretetükkel, ezért könnyű dolgom van. Belföld, Szlovákia, Ausztria autóval, tengerparti nyaralás repülővel...”

„Barátkoznék emberekkel, akiknek van balatoni nyaralójuk. puszi”

A nyaralással kapcsolatban az Ynsight Research szakemberei összegyűjtötték, hogy melyek a netezők által preferált úticélok, valamint melyek voltak a legtöbbször előkerülő kérdések/gondolatok, amelyeket megosztottak a nagyvilággal.

Az elsődleges szempont továbbra is az ár/érték arány. A Balatonnál idén is az árakat hozták fel negatívumként a kommentelők:

„Lassan már drágább lesz a Balaton, mint egy külföldi nyaralás. Több, mint 1000 forint egy lángos. És az emberek, még így is képesek megvenni? Inkább viszek magammal szendvicset...sőt, inkább itthon maradok, és dolgozom. :)”

Természetesen nem mindenki vágyik külföldre, ha a nyaralását tervezi. Árak ide vagy oda, a Balaton továbbra is az egyik legnépszerűbb úti cél, de többen kiemelték, hogy hazánk emellett még rengeteg csodás tájat és pihenőhelyet rejt:

„Magyarországon csodahelyek vannak.”

„Nekem Magyarország óriási, így ahogy van, rengeteg csodás táj van itthon amiket még nem láttam, de szeretném látni.”

„Tiszafüred, nyugis, olcsó, szuper hely. Halasnapokkor érdemes menni. Hazafelé meg be szoktunk nézni Poroszlóra.”

A külföldet preferálók közül a tengerparti nyaralások arattak osztatlan sikert a netezőknél, ezen belül is Görögországot emlegették nagy kedvencként:

„Korfu, szeptember elején voltunk utószezon elején, ketten öt napra 200 alatt, gyönyörű volt, minden szép zöld, nincs tömeg, nem akarnak lehuzni. Görögország lett a kedvenc nyaraló helyem”

„Szinte minden évben Görögországba megyek és imádom. A Jón-szigetek a kedvenceim (eddig Korfun, Lefkadán, Zakynthoson voltam, idén Kefalónia a cél) gyönyörű változatos partok vannak, nincs tömegnyomor, ár/érték arányban a lehető legjobb!”

A horvátországi nyaralást beárnyékoló negatív hírek hatására többen is hangoztatták, hogy ők inkább más tengerpartokat preferálnak, de természetesen az ország továbbra is népszerű választás maradt:

„Horvát!...,tengerpart köves meg sem közelitheti a görög de,még a bolgar homokos tengerpartot sem!!!”

„ 3 éves korom óta járunk Horvátországba. Voltunk már sok helyen, mind a 7 kontinensen nyaralni de ahogy egyre több helyen jártunk egyre kevesebb értelmét látom annak hogy messzebbre menjünk.”

Hol zajlik a beszélgetés?

Az online diskurzus közel felét a szerkeszett hírportálokon megjelenő cikkek tették ki, amelyeket szinte minden esetben saját Facebook oldalukon is megosztottak. Nem csoda hát, hogy a második helyen a Facebook felülete áll, a netezők ugyanis itt kommenteltek a legtöbbet a nyaralásról.

A blogok felületei állnak a harmadik helyen, ahol olyan főként informatív tartalmakkal találkozhattak a felhasználók, mint például milyen bőröndöt érdemes választani a különböző utazásokra, vagy akár kedvcsináló bejegyzéseket is olvashattak arról, hogy a korlátozások eltörlésével milyen izgalmas helyekre utazhatnak.

A Twitter oldalán is számos alkalommal találkozhattunk a hírportálok által „kitweetelt” cikkekkel, de a netezők sokszor amúgy is megosztották az idei nyárról szóló gondolataikat, vagy kértek segítséget a többi felhasználótól:

„6-8 személyre kisbuszt bérelnénk ausztriai utazáshoz. Tud valaki valami megbízható céget Budapesten, ami nem is túl drága? Köszi!”

A fórumokon leginkább a Reddit felületén zajlott a beszélgetés, ahol a felhasználók egymás között tárgyalták ki az olyan témákat, mint az, hogy kinek mi a véleménye Rubint Réka alakreform táboráról.

Kik beszélnek?

A téma leginkább a 18-34 év közöttieket mozgatta meg. A 18-24 éves korosztály számára az elmúlt két évben a járvány miatt rengeteg nyári élmény kimaradt, mint a fesztiválok vagy akár a gólyatáborok, így nem csoda, hogy idén az online diskurzus 35,1%-át az ő bejegyzéseik és kommentjeik tették ki. A legnagyobb mértékben azonban a fiatal felnőttek (25-34 év közöttiek) tartották fenn a témát.

Ha a diskurzusban résztvevők családi állapotát nézzük, láthatjuk, hogy leginkább a családi nyaralások tervezése volt a fő téma, hiszen a posztolók és kommentelők több mint fele szülő volt. A második legnagyobb arányban a gyermek nélküli házaspárok vitatták meg az idei pihenés kérdéseit a többi netezővel, míg az egyedülálló vakációzók és a nyugdíjasok aránya igencsak lemaradt e két kategóriától.

Az idei hashtag-trend

Az idei online diskurzust viszonylag kevés hashtag dominálta. Az előző évhez képest legnagyobb örömünkre szinte teljesen eltűnt a beszélgetésből a #koronavírus hashtag és a hozzá kapcsolódó egyéb kifejezések is. Az ukrajnai események viszont ezen témával kapcsolatban is előkerültek néhány esetben, így sajnos nem mondhatjuk azt, hogy az idén már teljes egészében csak a pihenésre fókuszáltak a netezők ha nyaralásról van szó.

A hashtag-használatban az élre törtek azonban olyan kifejezések, melyek a tényleges kikapcsolódáshoz köthetők, mint a #szállás, #apartman, #utazás, #panzió. Megjelentek olyan konkrét úticélok is, mint #Balaton, #Spanyolország, #Horvátország, #Balatonfüred, vagy #Balatonboglár. Ezekből is láthatjuk, hogy itthon továbbra is a Balaton a legnépszerűbb, ha külföldről gondolkodunk, akkor legtöbbször Horvátországot vagy Spanyolországot emlegetjük, a szállások terén pedig a panziók és apartmanok a legnépszerűbbek.

Módszertan:

Az Ynsight Research csapata a netnográfiai kutatás során a magyar webtérben megjelenő nyaralással kapcsolatos social media beszélgetéseket vizsgálta 2020. október és 2021 májusa között. Az online térben megjelenő híreket, blogokat és organikus kommenteket, beszélgetéseket elemeztük.

A szerzők:

Kurtyán Cintia: az Ynsight Research közösségi média elemzője, a Milton Friedman Egyetem szociológia szakos hallgatója. A közösségi média kutatásának szakértője, fő érdeklődési területe a társadalmi kérdések online lenyomata.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...