- Hirdetés -

Fesztiválok újratöltve – így bulizhatunk idén nyáron

|

Az elmúlt két év nem kedvezett a fesztiváloknak, a pandémia miatti korlátozások megnehezítették a szervezők munkáját. Az EFOTT-on tavaly már tombolhattak a fiatalok, két év kihagyás után júniusban már megtartották a Telekom Voltot, a Sziget Fesztivál pedig készül az idei újraindulásra.

A járvány komoly problémákat okozott az egész európai zeneiparnak mind gazdasági, mind morális értelemben. A zeneiparon belül a magyar cégek – más országokkal ellentétben – nem kaptak igazán hatékony segítséget az államtól, többen kényszerültek elbocsátásokra, illetve sokan ki is vonultak a piacról, elhagyták a pályát.

A Sziget számára jelentős anyagi veszteséget okozott a pandémia, de törekedtünk arra, hogy amennyire lehetett, a szervezőcsapatot együtt tartsuk, hogy az újraindulás minél gördülékenyebb legyen – mondta el Kádár Tamás, a Sziget Fesztivált, a Balaton Soundot és a Telekom Voltot is lebonyolító Sziget Zrt. cégvezetője. Véleménye szerint rengeteg új kihívást hoztak az elmúlt évek.

„A munkaerő elvándorlása és a humán költségek nagyarányú növekedése, a forint brutális gyengülése, a tömegirányítás, az egészségügyi szolgáltatások fejlesztése, a vendéglátás átalakulása mind olyan feladat, amivel meg kellett küzdenünk, és reméljük, hogy be tudjuk bizonyítani, hogy nem pusztán átvészeltük az elmúlt több mint két évet, de jobb minőségű vendégélményt nyújtó fesztiválok megvalósításával térünk vissza” – tette hozzá.

Új kihívások

Az EFOTT-ot 2020-ban nem, tavaly viszont megrendezték. „A pandémia elsősorban lelki, másodsorban anyagi sebeket ejtett mindenkin a rendezvényiparban, de szerencsére nálunk mindenki megtarthatta a munkáját, így inkább megerősödve tértünk vissza a 2020-as év után. Vallom, hogy nincsenek véletlenek, tavaly augusztus 11-én, a születésnapomon, az EFOTT első napján volt mit ünnepelnünk, hiszen visszakaptuk egy kicsit az életünket. A pandémia utáni időszak konszolidációt kíván meg tőlünk, és ez alapján szervezzük a rendezvényeinket is. Úgy látjuk, ez a feladat a korábbinál is nagyobb agilitást igényel. Üzletileg kihívást jelentett, hogy nemcsak rendezvényszervezőként, de ügynökségként is egyre több feladatunk lett a saját eseményünkön. Szerencsére ezt az akadályt is jól vettük, és dolgozhattunk többek között a Soproni, a BT, a DJP vagy a Rauch megjelenésén is” – emelte ki Szabó Ádám, az EFOTT értékesítési és marketingvezetője.

Kádár Tamás tapasztalatai szerint a fellépők tiszteletdíja nem emelkedett drasztikusan 2019-hez képest, mert a művészek, illetve az ügynökeik is tudják, hogy a teljes zeneipar milyen kihívásokkal küzd. „Ami nehézséget okoz, hogy egy ugyanakkora euróban vagy dollárban fizetendő tiszteletdíj most 15-20 százalékkal többe kerül forintban, mint 2019-ben. És ez valóban komoly különbség” – tette hozzá a Sziget Zrt. cégvezetője. Az általuk szervezett fesztiválok esetén az állami támogatások mértéke 2019-ig nem érte el a két százalékot sem a teljes büdzséhez képest.

 

Fergeteges visszatérés

A Sziget, a Balaton Sound és a Telekom Volt Fesztivál kapcsán is világsztárok neveit jelentették be már korábban. A Volton fellépett a Muse, a The Killers, több nagy nemzetközi név, valamint a hazai pop-rock-hiphop szcéna élvonala. A Soundnál a szervezők a kezdetektől arra törekedtek, hogy a szolgáltatások, a látvány és a zenei felhozatal nemzetközi mércével mérve is a legjobbak közé sorolja a fesztivált.

A Sziget szintén készül a nagy visszatérésre. Itt is erős lesz a felhozatal: több sztár friss hanganyagával érkezik, a Nagyszínpadon láthatjuk Dua Lipát, Justin Biebert, de ott lesz a Kings of Leon, a Tame Impala, a Bastille, Stromae, Lewis Capaldi, Sam Fender és Rüfüs Du Sol.

„Újragondoltuk a magyar zene szerepét a Szigeten, amelynek az első jelei már az idei eseményen is megmutatkoznak. A tervünk hosszabb távon, hogy olyan hazai fellépőknek adunk helyet a nagyszínpadon, amelyek egyedi, máshol nem látható produkciókkal készülnek a Szigetre, lökést adva ezzel a zenészek nemzetközi sikerének is, illetve a többi helyszínen igyekszünk az aktuális hazai fellépőknek teret biztosítani és őket bemutatni a világ minden pontjáról érkező közönségünknek” – mondta el Kádár Tamás.

Megújul a Sziget legizgalmasabb programhelyszíne, a Colosseum, lesznek új és további megújuló zenei és nem zenei helyszínek, az idén pedig már négy nagy programhelyszín VIP-szektorába is vásárolhatnak jegyet a látogatók. Megszűnik a 0. és a –1. nap, és hat teljes értékű, minden programhelyszínén aktív fesztiválnapból áll a Sziget.

Örömteli találkozás

Az idei, ma rajtoló EFOTT középpontjában a környezettudatosság és a fenntarthatóság áll. „Egyedülálló módon olyan eseményt szeretnénk szervezni, amelyről elmondható, hogy teljesen hulladékmentes. Körforgásos gazdálkodás keretében megszervezzük az ott keletkező biológiailag bontható hulladékok szelektív gyűjtését, előkezelését, valamint további komposztálását. Emellett egy közösségi komposztáló üzemeltetését is vállaljuk, amelyen napi rendszerességgel mutatjuk be a fesztiválozók számára a komposztálás folyamatát, az általuk termelt hulladékok kezelési lehetőségeit. Célunk az edukáción keresztül a tájékozottság, az érzékenység és a tudatos felelősségvállalás kialakítása a fiatalokban, a fenntarthatóság társadalmi, gazdasági és környezeti vetületének bemutatása” – emelte ki Szabó Ádám.

Az EFOTT-on a kapcsolt programok, a kiállítók, a nappali aktivitások folyamatos és tartalmas kikapcsolódást biztosítanak. „Az idén az esemény minden egyes aktivitása azt mutatja meg, hogy egyetemistának lenni menő. Majdnem két év telt el úgy a felsőoktatásban, hogy a fiatalok alig találkoztak egymással, így a járvány az egyetemi közösségeket is megtépázta. Fontosnak tartjuk, hogy az EFOTT segítsen ezeket újraalkotni és megerősíteni. A nappali programokat összefogó UNIverzum ezért egy olyan találkozási pont lesz, ahol mindenki megtalálja a már meglévő vagy a jövőbeli haverokat” – hangsúlyozta Szabó Ádám.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...