- Hirdetés -

A magyar sörivók is a minőségre hajtanak

|

Lassan magához tér a hazai sörpiac, a pandémia miatti korlátozások feloldása beindította a fogyasztást. A magyar sörivók is a minőségre hajtanak, jelentősen megugrott a prémiumkategóriás termékek forgalma.

Továbbra is befolyásolja a sörpiac forgalmát a pandémia, a tavalyi eredményeken még nyomott hagytak a járvány miatti intézkedések – derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének jelentéséből. Az elemzésben részt vevő vállalatok (Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Pécsi Sörfőzde Zrt.) teljes belföldi értékesítése 3,1 százalékkal nőtt 2021-ben az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az abszolút számokat nézve az említett gyártók által forgalmazott sör mennyisége tavaly 6,37 millió hektoliter volt, míg 2020-ban 6,17.

Tudatos fogyasztás

„Egyre inkább megfigyelhető a tudatos fogyasztás, amit az jelez, hogy tavaly nőtt a minőségi sörök iránti kereslet, és ez előreláthatólag az idén is így lesz. A fogyasztóknak fontos a változatosság, a kalóriatartalom, a minőségi alapanyagok és a természetes összetevők. Az alkoholmentes italok népszerűsége egyre inkább emelkedik, emellett a fogyasztók számára a fenntarthatóság is egyre fontosabb szempont” – mutatott rá Spiegel György, a Borsodi marketingigazgatója.

Az idén a Borsodi három nagyobb eseményen vesz részt, a Szegedi Ifjúsági Napokon, az EastFesten és a Strand Fesztiválon. Az újonnan bevezetett termékeiket támogató promóciók mellett a vállalat különleges kampányokkal készül, márkáit több trade marketing aktivitással támogatja a kereskedelmi láncokban, nyáron a Balaton körüli horeca egységekben is. Az őszi időszakban pedig újabb futballpromócióval is készül a Borsodi.

„A tavalyi megpróbáltatások után az idén igazi békebeli hangulatra számítottunk, de az ukrán helyzet ismét nagyon bizonytalan helyzetet teremtett. Nagyon bízunk benne, hogy a háborús állapot minél hamarabb megszűnik, és többé-kevésbé normalizálódnak az energiaárak, az alapanyag-, valamint a csomagolóanyag-ellátás. Annak örülünk, hogy ismét lesznek fesztiválok, koncertek, és reméljük, hogy a vendéglátóhelyek teraszai is megtelnek, hogy hosszú kihagyás után újra közösen élvezhessük a frissen csapolt sör élményét” – mondta Németh Blanka, a Heineken Hungária Sörgyárak group brand menedzsere.

Folyamatos innováció

„A Dreher Sörgyárak számára a tavalyi vegyes év volt, hiszen a horeca négy hónapig zárva volt. A fennmaradó nyolc hónapban pedig a vendéglátás teljesítménye elmaradt a várakozástól, az emberek tartózkodóbbak, óvatosabbak lettek, illetve kevesebb volt a turista is. Az elmúlt év második felében a felgyorsuló csomagolóanyag- és alapanyagár-emelkedés további kihívásokat hozott, nőtt az agrártermékek, a gabona és a csomagolóanyagok ára is. Ez a folyamat azóta is tart, így jelentős operációs és árvolatilitásról beszélhetünk, amelyek váratlan és megoldandó helyzeteket hoznak” – emelte ki Szabó Ibolya, a Dreher vállalati kapcsolatok vezetője.

A társaság célja, hogy az igazi sörélményt kihozzák a négy fal közül, és közvetlenebb, interaktívabb márkaélményt nyújtsanak a fogyasztóknak. „Erre a fesztiválok kiváló lehetőséget jelentenek, ahol az olyan, minőségi sörélményhez kapcsolódó programjainkat is meg tudjuk mutatni, mint a Csapolt minőség program vagy a tapster-, azaz csapolómester-képzés. Emellett az alkoholmentes sörök további térnyerését, illetve az innovációk, valamint az új ízek iránti nyitottság erősödését várjuk az idei nyártól” – mondta el.

Kézműves kreativitás

A Nyitott Főzdék Napja az idén is több tízezer sörkedvelőt mozgósított országszerte. A programban 24 főzde vett részt, így az ország szinte minden megyéjében lehetett kóstolni és tanulni a sörkészítésről. A részt vevő főzdék változatos kínálattal szerepeltek a programban, többen az új termékeik bemutatóit is erre az alkalomra időzítették, és ezúttal is volt hivatalos söre az eseménynek, amely a witbier, azaz a belga búzasör volt.

„A kézműves-kisüzemi sörök piacát is érzékenyen érintették a Covid miatti leállások, annál is inkább, mert ezek a főzdék a nagyobb üzemekkel szemben sokkal inkább a vendéglátásban értékesítik a termékeiket. Úgy tűnik azonban, hogy még ez a sokk sem tudta megakasztani azt a látványos fejlődést, amelyen a szegmens az elmúlt évtizedben átment. A legjobb magyar craft sörfőzdék kreativitása és minőségorientáltsága Európa és az USA legjobbjaiéval vetekszik, és erre a jó néhány nemzetközi díj a bizonyít” – emelte ki Knap Gábor, a Beerporn.hu főszerkesztője, a Nyitott Főzdék Napja főszervezője.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...