- Hirdetés -

Kiderült, hogyan neteznek a magyarok

|

A legtöbb olvasót az internetes magazinok érték el az év második negyedévében mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltötték az emberek – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb internetes közönségmérési kutatásából. A 24.hu vezeti a legnépszerűbb weboldalak rangsorát, a magyarok elsősorban mobilról fogyasztanak netes tartalmakat.

A Digitális Közönségmérési Tanács körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkezik információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, és a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek (ilyen pl. facebook.com, youtube.com). A kutatás szerint összesen 6.429.672 felhasználó használt internetet a negyedév során, ami a 15 évnél idősebbek több mint háromnegyede. Kiderült, hogy a vizsgált három hónapban 5.326.984 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.503.436 PC-t otthonról és 1.920.048-an a munkahelyről olvasgatták az online tartalmakat. Ez azt jelenti, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők, míg az otthoni és a munkahelyi böngészés között jelentős különbségek rajzolódnak ki a híroldal, a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmak esetében. Ráadásul egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat és e-kereskedelmi weboldalakat, mint hétvégén, amikor viszont inkább a közösségi média hódít.

A legnépszerűbb weboldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 68,7 százalékának felel meg. A listát a 24.hu vezeti, ezt követi az origo.hu, a blikk.hu, az index.hu és a femina.hu. Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: nosalty.hu), mégis bekerülnek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálnak az elemzések, akkor az utóbbiakra is sok egyedi felhasználó kattint. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.

 

Eltérő preferenciák

A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a generációk és a különböző iskolai végzettségűek körében. A férfiaknál a 24.hu, az Origo és az Index vezet, a nőknél a Blikk, a 24.hu és a Femina a top három. A generációk közötti különbség adatai alapján, amíg a Z-, Y- és X-generáció a 24.hu-t látogatja leginkább, addig a Baby-boomer és a „háborús” (76 évesnél idősebb) generáció a Blikket és az Origo-t.

A fiatalok leginkább a 24.hu-t látogatták – a 15 és 17 év közöttiek 5,9 százalékkal, a 18-29 év közöttiek pedig 6,8 százalékkal többen keresték fel, mint egy átlagos hírportált. A 60 év felettiek körében ellenben a vártnál kevesebben olvasták mindhárom oldalt. Az origo.hu legsikeresebben a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezőket vonzotta magához. A felsőfokú végzettségűeket se a 24.hu-nak, se az origo.hu-nak nem sikerült megszólítania.

Megdobják az érdeklődést a különleges hírek

A kutatásból kiderült az is, hogy egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatószámot (pl.: index.hu, idokep.hu, startlap.hu). Bizonyos oldalaknál (pl.: index.hu, startlap.hu, telex.hu) egy átlagos látogatás is hosszúnak számít, ami az oldalon történő tartós böngészéssel magyarázható. Máshol ellenben rövidebbek (pl.: nlc.hu, blikk.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek az olvasók.

A hírportál látogatottságában visszatérő mélypontoknak nevezhetők a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek a felhasználók. Ha kiugróan magas érték van, akkor azért egy-egy nagy népszerűségnek örvendő hír a felelős. Május 6-án például a médiaszereplő Berki Krisztián halála és a körülötte forgó pletykák az átlagos 1,5-1,6-szorosára emelték a napi látogatók számát.

Megkerülhetetlen a Facebook

Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig különösen a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életünkben. Ma már egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen ezeken a platformokon – ami egyúttal újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek.

2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak Magyarországon, ami a teljes lakosság 69 százalékának felel meg. A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma a nosalty.hu-nál a legmagasabb, őket követi a 24.hu és az nlc.hu. A televíziós csatornák közül az ATV, majd a Tv2 és a Life Tv rendelkezik a legtöbb Facebook-követővel, míg a rádiók közül jelenleg toronymagasan vezet a Rádió1.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...