Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben pedig érkezik a hirdetésekkel támogatott verzió a szolgáltatásból, és mellé egy jelentős áremelés.
Kimondottan jó harmadik üzleti negyedévet zárt a The Walt Disney Company, a július másodikán zárult három hónapos periódusban számottevő mértékben bővült a cég bevétele és megugrott a profit is. A társaság árbevétele 21,5 milliárd dollár volt, ami 26 százalékos növekedésnek felelt meg éves összevetésben. Az adózott eredmény 1,4 milliárd dollárra nőtt, ami 2021 hasonló időszakához képest 53 százalékos ugrást jelentett.
A látványos fejlődéshez az kellett, hogy a járvány miatti korlátozások feloldásával újra magára találjon a cég „Parks, Experiences and Products” üzletága. Ez a szegmens a harmadik üzleti negyedévben 70 százalékkal növelte a forgalmát, míg az üzemi eredménye a hatszorosára bővült, igaz meglehetősen alacsony bázisról indulva.
A Disney komoly mérföldkőhöz érkezett a negyedév végére, a cég streaming szolgáltatásaira előfizetők összesített száma ugyanis meghaladta a Netflix ügyfeleinek számát. A Netflix az üzleti jelentése szerint június legvégén 220,67 millió fizetős felhasználóval rendelkezett. A Disney a Disney+-t, a Hulu-t és az ESPN+-t összeadva 221,1 millió előfizetőt tudhatott magáénak.
A legnagyobb szolgáltatás ezek közül természetesen a Disney+, ami folyamatosan terjeszkedik világszerte – nálunk például a negyedév vége felé, június 14-én rajtolt el -, és komoly fejlődést tudott felmutatni az április-júniusi időszakban. A megoldásra előfizetők száma 14,4 millióval nőtt ebben a periódusban, így összesen már 152,1 millió fizetős ügyféllel rendelkeznek.