A kereső algoritmusok működése ugyan időről időre változik, ahogy az interneten böngészők netezési szokásai is mind árnyaltabbá válnak, azért a keresési találatokban elért helyezés továbbra is magas százalékban befolyásolható. Minél előbb végez a listában egy cég, annál esélyesebb, hogy minőségi forgalommal gazdagodik az oldala. A felhasználókra nem jellemző, hogy a találatok között lapozgatnának. A cél tehát mindenképpen az elsők közötti szereplés, ami természetes, azaz nem fizetett variációban is megoldható. (x)
Mi az, ami elengedhetetlen a SEO sikeréhez?
Még mielőtt mélyebben belemennénk a szakmai részletekbe, jöjjenek a legfontosabb erények, amik nélkül még belevágni sem érdemes a keresőoptimalizálás megvalósításába. Türelem! Ez az első és legfontosabb tulajdonság, ami elengedhetetlen a képletből. Sokan úgy gondolkodnak, hogyha SEO-szempontból kész az oldal, minden a legnagyobb rendben, akkor az eredmények varázsütésre, azonnal érkeznek. Aztán persze jön a csalódás, hogy ez mégsem így történik, akkor ezek szerint felesleges volt időt és energiát áldozni minderre?
Nem, dehogy! Korántsem! Viszont itt az idő kulcsfontosságú tényező. Idő kell, amire a munka beérik. A SEO-ra úgy célszerű tekinteni, mint egy hosszú távú beruházásra, ami sokszorosan megtérül természetesen, de csak idővel. Ha ez a tény nyugvópontra kerül, akkor onnan már el lehet rugaszkodni és bele lehet állni a feladatok teljesítésébe.
Idő, energia, megújulás
Az idő és az energia a másik két komponens, amik nem maradhatnak ki a felsorolásból. Nem tagadjuk, az optimalizálás nem megy végbe két csettintés alatt, nem pillanatok kérdése. Komoly szakmai odafigyelést, hozzáértést és igen, aktív jelenlétet igényel. Az elköteleződés tehát szintén olyan erény, ami csodákra képes, de aminek a hiánya megkeserítheti az egész folyamatot.
A SEO stratégia nem olyasvalami, amit elég egyszer kitalálni, aztán onnantól fogva éveken át kitűnően működik. Nem! A megújulás nélkülözhetetlen a sikerhez. Hiszen ahogy fentebb arra már utaltunk, az algoritmusok épp úgy változnak, mint a felhasználói szokások.
Mit érdemes tudni a keresőmotorokról?
A keresőmotorok botokat vetnek be egy adott webhely összes oldalának feltérképezésére. Az ilyen alapos végigpásztázással megszerzett információkat aztán letöltik és eltárolják egy „index” elnevezésű gyűjteményben. A keresőmotor összeszedi a keresés kapcsán releváns információkat. Az algoritmusok feladata, hogy az indexeket leellenőrizzék és az adatok alapján kialakítsák a találati sorrendet.
Röviden és tömören így zajlik ez a folyamat. Az algoritmusok évek óta a minőségi tartalmakat előrébb sorolják, sőt igazán ezeket emelik ki, míg a hanyag, kulcsszavak hanyag összedobálásán alapuló szövegeket kiszúrják és finoman szólva sem adnak jó találati értéket. Még évtizedekkel ezelőtt működtek azok a tartalmak, amik tényleg amúgy informatív, tájékoztató jelleggel abszolút nem rendelkeztek, pusztán csak a kulcsszavakat sorakoztatták fel, egymás hegyén-hátán. Ám ennek az irányzatnak esztendők óta nincsen létjogosultsága! (x)