Most különösen fontos, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit – mutatott rá Bujáki Zsolt. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívásokkal szembesül az autóipar és elárulta azt is, hogy örülnének, ha a Marketing Summit végén a szakma közös szándéknyilatkozatot vagy közleményt adna ki.
- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
- Szerintem a marketing az elmúlt fél évszázadban rengeteget bizonyított, a nyilvánvaló túlkapások mellett nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a világ egy jobb, szabadabb hely legyen. Ha klasszikus alapokról fogalmazzuk meg a marketing definícióját, akkor az értékesítés támogatása és az image építése mellett lehetőséget ad arra is, hogy értéket teremtsünk, jót tegyünk, történetet meséljünk. Számos közös referenciapont, popkulturális összekacsintás mögött áll marketingtevékenység. Most hatalmas rajta és rajtunk, szakembereken a nyomás. Tavaly ilyenkor még álmunkban sem gondoltuk volna, hogy erre halad majd a világ. Sok a bizonytalanság, a frusztráció, máshogy és másképpen döntünk bizonyos helyzetekben. Ezért annyira fontos most különösen, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit.
- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
- Színvonalas rendezvényről beszélünk. A marketing mellett a mobilitás nagyot változik, így izgalmas meghallgatni, hogy a szakma meghatározó arcai hol tartanak most a gondolkodásban. Annyira szerteágazó lett a szakmánk, rengeteg az új terület, hogy még fontosabbak az ilyen “screenshot készítő”, szintetizáló események, ahol néhány óra alatt fel lehet zárkózni a mindennapjainkat esetleg kevésbé érintő témákban is.
- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
- A jelen helyzetben nagyon fontosnak tartom, hogy megismerjük egymás problémáit, így kevésbé leszünk egyedül. Egy ilyen rendezvény után közeledhetnek egymáshoz az értékek, vállalások.
- A Porsche Hungaria számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- Az autószektorban soha nem látott jelenségek zajlanak; egyszerre van jelen a markáns áremelkedés és a kínálathiány. A Porsche Hungaria számára is komoly feladat és kihívás, hogyan kommunikáljuk ezt le a fogyasztó felé úgy, hogy közben ne veszítsük el. Az is sajátos kihívás, hogy egyfajta modern Fordként, aki mindenkinek fekete T-modellt adott volna el, nekünk is úgy kell értékesíteni, amilyen autónk éppen van, mintha az ügyfél mindig is erre várt volna. Természetesen ebben a rendkívül fura szituációban az értékesítés mellett az egyéb területek szerepe, jelentősége felerősödik, így érdemes támogatni, mint például az image, az ügyfélélmény (online és IRL UX), a CRM, a vevőszolgálat.
- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?
- Nagy a felelősség, mert nekik kell “lefordítani” az ezer forrásból ránk ömlő nemzetközi trendeket, hogy mi az, ami tényleg működik, amire itthon figyelni kell. Szerintem nagyon menő kezdeményezés lenne, ha a fenti, felelősséget firtató kérdés kapcsán, a szakma (különös tekintettel a Marketing Top 50 kollégáim és a Magyar Marketing Szövetség) a Summit zárásaként, egyfajta zárszavaként kiadna egy markáns szándéknyilatkozatot/közleményt a szakmánk nevében. Meggyőződésem, hogy védeni kell a szakmát, a szakembereket, a büdzséket, a fogyasztókat.
- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- Mert hatékonyan, koncentrált, nagy dózisban szerezhet hasznos tudást, és a fejlődés mellett a kapcsolatait is építheti. Végül is ez mozgat minden motivált marketingest, remélem ezt nem kell nagyon hangoztatnom! ????
A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.