Azok a márkák tudnak jó válaszokat adni, amelyek nem a mai trendeket nézik, nem azokon ülnek, hanem már a következő hullámok felé tekintenek – véli Kovács András Péter. A Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy miért tartja fontosnak az MMSZ által végzett munkát, és elárulta azt is, hogy szerinte melyek ma a legforróbb témák.
- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
- A marketing az emberek igényeire adott vállalati tevékenységek összessége. Tudatosan, empatikusan és társadalmi reflexióval működtetve hasznossággal bír, megoldást ad és segíti a társadalom (és a benne lévő márkák) növekedését és előrejutását. Ehhez persze az is szükséges, hogy a marketinget ne szervezeti egységként, hanem felfogásként és működési rendszerként kezeljük és hatalmazzuk fel.
- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
- MMSZ elnökségi tagként is kiemelten fontosnak gondolom azt az értékteremtő és érdekérvényesítő szerepet, amit a Szövetség ellát. Örülünk, hogy lehetőség nyílik a párbeszédre és talán a vitára. Hisszük, hogy ezekből születhetnek jobb megoldások, amelyek túlmutatnak egy-egy márka pillanatnyi gyakorlatán, és meghatározóak és időtállóak lehetnek a válságok és változások idejében.
- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
- Ha elindult egy párbeszéd, ha bekerülnek trendek a körforgásba, ha van bennünk ambíció, hogy magunk határozzuk meg a trendeket, segíthetünk válaszokat találni az emberek és márkák jelenkori kihívásaira.
- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Létezik-e még valódi innováció, és ha nem, miért igen? Mi az innováció mostani szerepe, hol van a kreativitás helye, és miként lehet egy szervezet válságálló, sőt a válságból építkező.
- Szerinted a Telekom számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- Értenünk kell, hogy az emberek miként tudják javukra fordítani a digitalizációt, és meg kell tegyünk mindent nem csak azért, hogy folyamatosan fejlesztett magas minőségű szolgáltatásokat kapjanak, hanem hogy ezen keresztül demokratizáltabbak legyenek a lehetőségek és a hozzáférés a tudáshoz, az ötletek megvalósításához és új megoldásokhoz. Hisszük, hogy a legváratlanabb helyről is jöhet egy jó megoldás, ebben pedig segít a digitalizáció, és segítünk mi a különböző programjainkon keresztül, hogy ezek az ötletek el ne vesszenek, hanem megvalósulhassanak.
- A megváltozott igényekről és az arra adott új válaszokról szóló kerekasztal-beszélgetés résztvevője leszel a Marketing Summiton. Véleményed szerint mi a legfontosabb változás az elmúlt években a fogyasztói elvárások kapcsán, és sikerült-e a márkáknak, illetve a marketingszakmának jó válaszokat találni erre?
- Az elmúlt években számos társadalmi transzformáció gyorsult fel. Azok a márkák tudnak jó válaszokat adni, amelyek nem a mai trendeket nézik, nem azokon ülnek, hanem már a következő hullámok felé tekintenek. A márkáknak megbízható szolgáltatásokkal és kiemelt hangsúllyal a kiszolgálásban kell meghatározniuk azokat a kézzelfogható hasznosságokat, amelyekkel a társadalom és az egyén is sikeresebb lehet. Ha belegondolunk már az első két pont is hatalmas erőforrásokat igényel nap mint nap, az utolsó pedig egy jövőt néző, katedrális építő szemléletet, amiben felismerjük, hogy a fenntartható és közös növekedés hatalmas felelősség és hatalmas elkötelezettség.
A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.