- Hirdetés -

Ennyit keresnek az e-sportolók

|

A profi e-sport versenyzőket is ugyanaz az elhivatottság, eltökéltség és kiváló teljesítményre való törekvés jellemzi, mint a hagyományos élsportolókat, és egy-egy látványos szalagcím alapján jogosan gondolhatnánk, hogy a fizetésekben is kezdik beérni a “nagyokat”. A hagyományos sportokhoz képest hol tart ebben itthon az e-sport iparág? Ennek járt utána a K&H, amely iparágon kívüli szereplőként Magyarországon elsők között lépett be az e-sport és gaming közösségbe és 5 éve vesz részt aktívan annak támogatásában.

Az e-sport a videojátékok és a hagyományos sportok leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő ötvözete. Nem a tömegek által űzött szórakozást, munka vagy suli utáni feltöltődést értjük alatta, hanem a nézők szórakoztatását központba helyező, stadionokat megtöltő versenyeket, a tömegeket elérő közvetítéseket, igazolt játékosokat, profi klubokat. A világon például a Twitchen egyszerre átlagosan majdnem egymillióan követik egy-egy nemzetközi verseny adását. Ez a szám a nagyobb léptékű események idején a sokszorosára nőhet. A 2020 októberében játszott nemzetközi League of Legends (LoL) Bajnokságot például 45 millióan nézték.

„A nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan – az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon is erőteljesen növekszik, meredeken ível felfelé a szurkolói érdeklődés. A legfrissebb, június 20-án megjelent, 2022-es eNET e-sport kutatás is jól mutatja a dinamikus változást, hiszen a válaszok alapján a közösség 1 év alatt 640-ről 730 ezresre bővült. Az e-sporthoz köthető piac tavalyhoz képest 30 százalékkal nőtt, ami csak az elmúlt évben 65 milliárd forintos forgalmat jelentett. A sport leginnovatívabb, legdinamikusabban fejlődő területének, vagyis a hazai e-sportnak a támogatásában 5 éve vállalunk aktív szerepet, hiszen az e-sportra, a sport leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő szakágára a jövő fiatal sportjaként tekintünk” - mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Bank kommunikációs vezetője.

A fizetésekben is hasonlóan dinamikus a növekedés?

A milliók által követett, kiterjedt “versenyszférával” rendelkező játékok, mint a League of Legends, vagy a Counter-Strike: Global Offensive elit játékosaiért már a 2010-es évek derekán is hajlandóak voltak nagyobb összegeket kifizetni az e-sport csapatok és klubok, és az összegek látványosan növekednek azóta is. 2015-ben még rekordnak számított a belga Adil “ScreaM” Benriltom 150 000 eurót érő átigazolása az azóta csődbe ment szingapúri székhelyű Titan CS:GO csapatához, de ez a rekord már számtalanszor megdőlt azóta. A dél-koreai Li Szanghjoknak, ismertebb nevén Fakernek, a profi League of Legends valaha volt legjobb játékosának például 20 millió dolláros igazolási bónusz ütötte volna a markát, ha elhagyja Szöult és csapatát.

A fizetéseknél az emelkedés nem ennyire látványos az elmúlt években: 2016-ban, az első milliós nézettségű versenyek idején 8-9 ezer eurós havi fizetésért játszott a CS:GO krémje. Az elmúlt években ez nagyjából a 25-30 ezer eurós szintre kúszott fel, míg az európai LoL bajnokság, az LEC éves bérminimumát 74 ezer euróra emelték 2019-ben. Ha hinni lehet a kiszivárogtatott információknak, az átlagfizetés ennek a többszöröse, teljesítmény bónuszokkal nagyjából 300 évi ezer euró, és ebben nincsenek benne a versenyek pénzdíjai.

Bajnoki címért 2013. óta minden évben a DOTA2 világbajnoksága, a The International néven futó, részben kiadó, nagyobb részt közösségi finanaszírozású verseny fizet a legtöbbet. A verseny legutóbbi, 2021-es összdíjazása valamivel több, mint 40 millió dollárra rúgott. A győztes csapat Team Spirit a nyereményalap közel felét, 18,2 milliót vihetett hazal, azt viszont nem tudni, hogy ebből mennyi landolt az öt játékosnál és mekkora rész az őket szerződtető menedzsmentnél.

Még mielőtt ezt nagyon megirigyelnénk, azért azt is érdemes látni, hogy ezek az óriási összegek csak a legelszántabb elit markát ütik: nemzetközi szinten is játékonként nagyjából 10-15 csapat, azaz kevesebb, mint 75 játékos számíthat ekkora fizetésre. Az olló utána meredeken nyílik, már egy szinttel lejjebb is csak ennek a töredékét lehet megkeresni.

Hol tartunk ebben itthon?

Az itthoni átigazolások és játékosfizetések egyelőre gyerekcipőben járnak, kevés csapat engedheti meg magának, hogy “teljes állásban” foglalkoztassa a tehetségeket. Nekik valamivel a magyar átlagkereset feletti juttatás jár. Igazán jól azok a magyar játékosok keresnek, akiket egy-egy, elit ligában szereplő, erős szponzori háttérrel rendelkező külföldi csapat igazol le egyénileg.

Amiben viszont határozott erősödés figyelhető meg az elmúlt években az a versenyeken elnyerhető díjazások összege. Az idén első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupán például 8 egyetem 95 csapata mérkőzhetett meg a 3 millió forintos díjért. A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság összdíjazása pedig több mint 15 millió forint. Ezen belül is a LOL Major győztesének 1 millió forint, míg egyéni versenyekben a legnagyobb díjak versenyzőnként 500 000 forint körül mozognak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...