Ma mindennél fontosabb a fogyasztó elérése és megtartása, a kommunikáció – állítja Vaszily Miklós. A TV2 Csoport elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit tart a legnagyobb kihívásnak számukra és hogy miért fontos a dolgok megfelelő helyen való kezelése.
- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
- A marketing a legjobb eszköz arra, hogy fenntartsuk a párbeszédet a fogyasztóval és ma mindennél fontosabb a fogyasztó elérése és megtartása, a kommunikáció. Nélkülözhetetlen az üzleti sikerhez, a növekedéshez. A jelenlegi, változó piaci trendekkel új dimenziók nyílnak meg a marketingben, ami lehetőséget ad a még pontosabb, hatékonyabb kommunikációra.
- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
- A teljes hirdetési és médiapiac szempontjából a szeptemberi – decemberi időszak rendkívüli jelentőséggel bír, melynek szezonnyitó eseménye a Marketing Summit, ahol minőségi környezetben a szakma prominens képviselői évről évre megvitatják az aktuális trendeket. Mint a hazai televíziós piac meghatározó szereplője kiemelten fontosnak tartjuk aktív részvételünket a konferencián, informálva partnereinket a lineáris és digitális piac jövőjéről.
- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
- Az esemény kapcsán megosztott információk, előrejelzések számos alkalommal elősegítik a további tervezési folyamatokat a következő évre. A hirdetők és a médiumok képviselői egy adott kérdésre kialakított válaszuk publikációjával új irányokat határozhatnak meg, véleményükkel, esettanulmányukkal, új termékükkel vagy szolgáltatásukkal formálva a piac meghatározott szegmensét.
- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Alapvetően a digitalizáció hatása a reklámszakmára, én azonban kicsit máshová tenném a hangsúlyt. Vajon ezek az újítások, amiket jelenleg bizonyos célcsoportok használnak (TikTok, Metaverzum, Web 3.0 stb.) valódi reklámplatformot jelentenek-e? Amennyiben igen, érdemi elérést tudnak-e generálni? Hányfelé érdemes elaprózni a marketing büdzséket, egyáltalán érdemes-e elaprózni azokat?
- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- A korábbi évek kihívásai mellett továbbra is kiemelendő a sales és marketing feladata, fejlődési iránya egy szervezeten belül. A munkaerőpiaci kérdések megválaszolásában kiváló segítséget tud nyújtani a megfelelő employer branding. A fogyasztó elérése a valós vagy virtuális térben, illetve vásárlási szokásainak ismerete és a lojalitás kiépítése alapvető a mai világban. A kommunikációs kampányok hatékonyságának mérése, vagy akár a továbbra is nagy kereslettel rendelkező influencer marketing mind-mind a figyelem középpontjában van.
- A TV2 Csoport számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- A percepciók kezelése. Sokan gondolják, hogy ma már a digitális térben éljük az életünket. Ez részben természetesen igaz is, ezért nem véletlen, hogy a TV2 Csoport is egyre nagyobb hangsúlyt fektet az online és social media jelenlétére, amire tökéletes példa a tavaly megújult TV2 Play, továbbá az idén elindult TV2 Play Prémium szolgáltatásunk. A dinamikusan növekvő oldal letöltések és videó indítások kiválóan igazolják ezen befektetéseket, de arról ne feledkezzünk meg, hogy még mindig a televízió a legnagyobb elérésű médium. Ha idén az első félévet vesszük alapul, akkor elmondható, hogy a 18 év feletti lakosság körében a televízió átlagosan 7 millió embert ér el havonta, míg az online tér 4,5 milliót, továbbá a streaming szolgáltatással rendelkezők száma is kb. 2 millió fő a GKID júniusi kutatása alapján. Ugyan mind a nézők, mind az ügyfelek körében töretlen népszerűségnek örvend a televízió, azonban mégis fontos ennek a hangsúlyozása, hiszen sokkal többet hallunk, olvasunk a digitális tér újdonságairól, mint a jól bevált és hatékony módszerekről.
- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?
- Egy mondattal úgy tudnám megfogalmazni, hogy fontos a dolgok megfelelő helyen kezelése. Minden konferencián, szakmai fórumon természetesen arról is hallhatunk, hogy milyen újdonságok érhetőek el fogyasztói vagy hirdetői oldalról, és pont ezért szándékosan vagyok konzervatívabb, mert fontos, hogy értékeljük azokat az eszközöket, módszereket, amelyek továbbra is a megszokott, jól bevált módon működnek. Erre fontos felhívni a figyelmet, hiszen egy ilyen konferencia abban segíthet, hogy ezek megfelelően elhelyezve, a piaci fontosságukkal együtt kerüljenek bemutatásra.
- Milyen médiatervezési és menedzselési kihívást jelent a generációk és fogyasztói csoportok párhuzamos kezelése?
- Mivel az egyes célcsoportoknak jelentősen eltérő lehet a fogyasztási szokása, így mindenképp érdemes a generális hirdetési megoldásokon túl szegmentálni. A marketing büdzséket a társaságok általában pénzügyileg egy egységként kezelik és ezt követően nagy kihívás a szakmai vezetők számára a tömeges elérés mellett, vajon hogyan lehet biztosítani új speciális, sok esetben fiatalabb célcsoport megszólítása eredményes kampány tervezés mellett.
- Milyen megoldást nyújt ebben a TV2 csoport?
- A TV2 Csoport évről évre egyre több saját gyártású siker produkciót állít elő, melyek a lineáris tér mellett a legtöbb esetben digitálisan is elérhetőek, továbbá a social mediaban is domináns a láthatóságuk, beszédtémát szolgáltatva és élményt biztosítva ezzel a teljes lakosságnak. Ezek a műsortípusok az általános szórakoztató showk-tól kezdve a hírműsorok, sorozatok, reality-k, vetélkedőkön át a társkereső vagy gasztro, sportos tematikájú produkciókon keresztül alapvetően mindenkinek szólnak, mégis minden esetben meg lehet határozni egy adott célcsoportot, ahol kimagasló affinitással rendelkezik az adott program. A várva várt Séfek Séfe esetében például számos hölgy és főbevásárló választja a programot, míg a népszerű Exatlon Hungary a fiatal korosztály kedvenc brandjévé nőtte ki magát az évek alatt.
- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- Véleményem szerint fontos, hogy mindig több szempontból vizsgáljuk meg az adott témát, számos véleménnyel és esettanulmánnyal, iparági példával lehetnek a résztvevők gazdagabbak, továbbá érdekes látni és fontos odafigyelni a konzervatívabb, de biztos megoldást nyújtó lehetőségekre is.
A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.