- Hirdetés -

Új dimenziók nyílnak meg a marketingben

|

Ma mindennél fontosabb a fogyasztó elérése és megtartása, a kommunikáció – állítja Vaszily Miklós. A TV2 Csoport elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit tart a legnagyobb kihívásnak számukra és hogy miért fontos a dolgok megfelelő helyen való kezelése.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A marketing a legjobb eszköz arra, hogy fenntartsuk a párbeszédet a fogyasztóval és ma mindennél fontosabb a fogyasztó elérése és megtartása, a kommunikáció. Nélkülözhetetlen az üzleti sikerhez, a növekedéshez. A jelenlegi, változó piaci trendekkel új dimenziók nyílnak meg a marketingben, ami lehetőséget ad a még pontosabb, hatékonyabb kommunikációra.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A teljes hirdetési és médiapiac szempontjából a szeptemberi – decemberi időszak rendkívüli jelentőséggel bír, melynek szezonnyitó eseménye a Marketing Summit, ahol minőségi környezetben a szakma prominens képviselői évről évre megvitatják az aktuális trendeket. Mint a hazai televíziós piac meghatározó szereplője kiemelten fontosnak tartjuk aktív részvételünket a konferencián, informálva partnereinket a lineáris és digitális piac jövőjéről.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Az esemény kapcsán megosztott információk, előrejelzések számos alkalommal elősegítik a további tervezési folyamatokat a következő évre. A hirdetők és a médiumok képviselői egy adott kérdésre kialakított válaszuk publikációjával új irányokat határozhatnak meg, véleményükkel, esettanulmányukkal, új termékükkel vagy szolgáltatásukkal formálva a piac meghatározott szegmensét.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Alapvetően a digitalizáció hatása a reklámszakmára, én azonban kicsit máshová tenném a hangsúlyt. Vajon ezek az újítások, amiket jelenleg bizonyos célcsoportok használnak (TikTok, Metaverzum, Web 3.0 stb.) valódi reklámplatformot jelentenek-e? Amennyiben igen, érdemi elérést tudnak-e generálni? Hányfelé érdemes elaprózni a marketing büdzséket, egyáltalán érdemes-e elaprózni azokat?

 

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- A korábbi évek kihívásai mellett továbbra is kiemelendő a sales és marketing feladata, fejlődési iránya egy szervezeten belül. A munkaerőpiaci kérdések megválaszolásában kiváló segítséget tud nyújtani a megfelelő employer branding. A fogyasztó elérése a valós vagy virtuális térben, illetve vásárlási szokásainak ismerete és a lojalitás kiépítése alapvető a mai világban. A kommunikációs kampányok hatékonyságának mérése, vagy akár a továbbra is nagy kereslettel rendelkező influencer marketing mind-mind a figyelem középpontjában van.

 

- A TV2 Csoport számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A percepciók kezelése. Sokan gondolják, hogy ma már a digitális térben éljük az életünket. Ez részben természetesen igaz is, ezért nem véletlen, hogy a TV2 Csoport is egyre nagyobb hangsúlyt fektet az online és social media jelenlétére, amire tökéletes példa a tavaly megújult TV2 Play, továbbá az idén elindult TV2 Play Prémium szolgáltatásunk. A dinamikusan növekvő oldal letöltések és videó indítások kiválóan igazolják ezen befektetéseket, de arról ne feledkezzünk meg, hogy még mindig a televízió a legnagyobb elérésű médium. Ha idén az első félévet vesszük alapul, akkor elmondható, hogy a 18 év feletti lakosság körében a televízió átlagosan 7 millió embert ér el havonta, míg az online tér 4,5 milliót, továbbá a streaming szolgáltatással rendelkezők száma is kb. 2 millió fő a GKID júniusi kutatása alapján. Ugyan mind a nézők, mind az ügyfelek körében töretlen népszerűségnek örvend a televízió, azonban mégis fontos ennek a hangsúlyozása, hiszen sokkal többet hallunk, olvasunk a digitális tér újdonságairól, mint a jól bevált és hatékony módszerekről.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Egy mondattal úgy tudnám megfogalmazni, hogy fontos a dolgok megfelelő helyen kezelése. Minden konferencián, szakmai fórumon természetesen arról is hallhatunk, hogy milyen újdonságok érhetőek el fogyasztói vagy hirdetői oldalról, és pont ezért szándékosan vagyok konzervatívabb, mert fontos, hogy értékeljük azokat az eszközöket, módszereket, amelyek továbbra is a megszokott, jól bevált módon működnek. Erre fontos felhívni a figyelmet, hiszen egy ilyen konferencia abban segíthet, hogy ezek megfelelően elhelyezve, a piaci fontosságukkal együtt kerüljenek bemutatásra.

- Milyen médiatervezési és menedzselési kihívást jelent a generációk és fogyasztói csoportok párhuzamos kezelése?

- Mivel az egyes célcsoportoknak jelentősen eltérő lehet a fogyasztási szokása, így mindenképp érdemes a generális hirdetési megoldásokon túl szegmentálni. A marketing büdzséket a társaságok általában pénzügyileg egy egységként kezelik és ezt követően nagy kihívás a szakmai vezetők számára a tömeges elérés mellett, vajon hogyan lehet biztosítani új speciális, sok esetben fiatalabb célcsoport megszólítása eredményes kampány tervezés mellett.

- Milyen megoldást nyújt ebben a TV2 csoport?

- A TV2 Csoport évről évre egyre több saját gyártású siker produkciót állít elő, melyek a lineáris tér mellett a legtöbb esetben digitálisan is elérhetőek, továbbá a social mediaban is domináns a láthatóságuk, beszédtémát szolgáltatva és élményt biztosítva ezzel a teljes lakosságnak. Ezek a műsortípusok az általános szórakoztató showk-tól kezdve a hírműsorok, sorozatok, reality-k, vetélkedőkön át a társkereső vagy gasztro, sportos tematikájú produkciókon keresztül alapvetően mindenkinek szólnak, mégis minden esetben meg lehet határozni egy adott célcsoportot, ahol kimagasló affinitással rendelkezik az adott program. A várva várt Séfek Séfe esetében például számos hölgy és főbevásárló választja a programot, míg a népszerű Exatlon Hungary a fiatal korosztály kedvenc brandjévé nőtte ki magát az évek alatt.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Véleményem szerint fontos, hogy mindig több szempontból vizsgáljuk meg az adott témát, számos véleménnyel és esettanulmánnyal, iparági példával lehetnek a résztvevők gazdagabbak, továbbá érdekes látni és fontos odafigyelni a konzervatívabb, de biztos megoldást nyújtó lehetőségekre is.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...