- Hirdetés -

A munkaerő-toborzásban is segít a digitalizáció

|

A HR egyik legfőbb feladata a megfelelő munkaerő utánpótlásának biztosítása, ami sok papírmunkával és egyeztetéssel jár. A szakemberek munkájának egy jelentős részét így az adminisztráció teszi ki, ezért a hatékonyság érdekében a részleges digitális átállás ma már szinte elkerülhetetlen. Ezáltal ugyanis nemcsak rengeteg teher kerül le a szakemberek válláról, de sokkal könnyebben elérhetők és meggyőzhetők a fiatalok is. Ahhoz azonban, hogy mindez valóban megfelelően működjön, fontos, hogy alaposan átgondoljuk a teljes folyamatot, az adatbiztonsági elvárásokat, és fokozottan figyeljünk a lehetséges veszélyforrásokra, mint például az egyre gyakrabban feltűnő deepfake-re – véli a K&H HR igazgatója.

A pénzügy után talán a HR-esek munkája jár a legtöbb adminisztrációval, ezért számukra a digitális megoldások nagyban megkönnyíthetik és hatékonyabbá tehetik a munkát. Ahhoz azonban, hogy a HR digitalizációja a szakemberek számára valódi segítséget jelentsen, fontos, hogy néhány dologra fokozottan figyeljünk. „A digitális HR stratégiánk sikeressége egyrészt azon múlik, mennyire pontosan és részletesen gondoltuk át a teljes folyamat minden egyes lépését. Ahhoz ugyanis, hogy a rendszer gördülékenyen működjön, minden fázisnak be kell kapcsolódnia a digitális átállásba. Másrészt a munkaügy esetében a kezelt információk rendkívül bizalmasak és érzékenyek, ezért erre minden fázis során folyamatosan és maximálisan figyelni kell, nem lehet gyenge láncszem” – hangsúlyozta Végh József, a K&H HR igazgatója.

Így működik a HR a felhőből

A Deloitte Digitális HR 2022-es kutatásában részt vevők szerint a felhőalapú HR IT rendszerek legnagyobb hátránya, hogy nem kínálnak eléggé kiforrott megoldásokat és nem megfelelő az adatbiztonságuk – Végh József szerint azonban mindez megfelelő tervezéssel kiküszöbölhető és fejleszthető. „15 éve kezdtünk el privát felhőalapú szolgáltatást használni a HR-ben, mára pedig a teljes toborzási folyamat és a kiválasztás során szükséges minden adat elérhető digitálisan. Ezzel a teljes eljárás átlátható és mindig jól tervezhető a következő lépés. Az olyan adminisztratív jellegű feladatoknál pedig, mint az interjúszervezések, a kompetenciatesztek kiküldése vagy a személyes adatok bekérése, biztosítja a gyors előrehaladást” – ismertette a HR szakértő a legfőbb tapasztalatokat.

A jelentkezők elsőként megadják adataikat egy karrierportálon keresztül, majd egy videóinterjú következik. Az aszinkron vagy automatizált interjú egy videórögzítő szoftver alkalmazásával zajlik: a kérdések a rendszerből érkeznek, a jelölt pedig a telefonja kamerájába nézve válaszol rájuk. A K&H-nál négy éve használják ezeket a videóinterjúkat, és tavaly már az állások 85%-nál erre támaszkodva választották ki a jelentkezők közül az új munkatársakat. A technológia nagy előnye, hogy gyors, egyszerű, kényelmes és időhatékony, hiszen a pályázóknak nem kell időpontegyeztetésre várniuk, ráadásul a számukra ideális helyen és időben válaszolhatják meg az előre rögzített kérdéseket.

Második körös interjúnál, amikor már a szakemberek kérdeznek, figyelni kell arra, hogy az interjúalany valóban az-e, akinek mondja magát. A kép és a hang mesterséges intelligenciával történő manipulálása ugyanis egyre gyakrabban jelenthet valós veszélyt. „Egy HR-esnek ma már arra is gondolnia kell, hogy deepfake, azaz mélyhamisításos képet lát maga előtt. Ha felmerül ennek a gyanúja, jó, ha van pár egyszerű trükkünk, ilyen például, ha megkérjük az alanyt, hogy fordítsa oldalra a fejét. Hiszen ezek a szoftverek bár valóban meggyőzően tudják megváltoztatni a képet és a hangot, még messze nem tökéletesek, így odafigyeléssel és felkészültséggel kiszűrhetők a csalók” – hangsúlyozta a K&H HR szakértője.

HR-megoldás a Z generációnak

Ma már szinte minden területen közrejátszanak a digitális megoldások a munkavállalók szimpátiájának elnyerésében, mindez pedig a fiatalok esetében még inkább érvényes. Így jó, ha olyan megoldásokkal rukkolunk elő, amelyek amellett, hogy a munkavállalói élményt erősítik, akár komoly versenyelőnyt jelenthetnek a fiatalok toborzásában. A Z generáció tagjai ugyanis már nemcsak a szabadidejükben keresik az élményt adó dolgokat, de ez a munkahellyel kapcsolatban is fontos elvárás számukra. Ezért sokszor nem könnyű őket elérni, de ha megfelelő módszereket alkalmazunk, akkor nagy eséllyel meggyőzhetjük arról, hogy a versenytársak helyett minket válasszanak. Ennek egyik legkiválóbb formája a gamification elemek használata az online toborzási folyamatban. A gamification, azaz a játékosítás során videójátékokból ismert elemeket használnak hétköznapi, valós környezetben, aminek nagy előnye, hogy a fiatal felhasználók motiváltak és érdeklődők maradnak a teljes toborzási folyamat során.

A HR digitalizációjával tehát egyrészt könnyebb felkeltenünk és megtartanunk a jelöltek érdeklődését, különösen a fiatal generációét. Másrészt a szakemberek válláról levesszük az adminisztrációval járó teher jelentős részét, hiszen mindez segít a rengeteg mennyiségű adat gyors rendszerezésében és tárolásában, illetve megkönnyíti a kiválasztással kapcsolatos teendőket, döntéseket is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...