Továbbra is kihívásnak látja a cégek számára a digitális csatornák és az ügyfelek digitális adatainak mélyebb megismerését Dergács Kristóf, az SAP Hungary ügyfélélményért felelős vezetője. A szakember az mmonline.hu-nak adott interjúban elárulta azt is, hogy szerinte jelenleg az ügyfelek mélyebb megismerése, a releváns ügyféladatokban rejlő lehetőségek kiaknázása a legforróbb témák a marketingszakmában.
- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
- A digitális marketing fejlődése nagyon komoly eredményeket hozott az elmúlt években és hiszem, hogy ez még csak a kezdet. A vállalatok értékesítési hatékonyságának növelésére jelenleg ez a legizgalmasabb és legígéretesebb terület.
- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
- Korábbi tapasztalataink alapján azt látjuk, hogy ez az egyik leghatékonyabb csatorna, amin keresztül elérhetjük a marketingvezetőket az országban. A Marketing Summit minden évben az egyik legnívósabb szakmai esemény Magyarországon. Az SAP a Customer Experience piac egyik meghatározó szereplője, folyamatosan fejlesztjük megoldásainkat, ez az esemény pedig kiváló alkalom, hogy a szakmai szereplők is lássák milyen irányba tartunk. Emellett természetesen ahhoz is remek lehetőséget nyújt, hogy megismerjük ilyen módon is a felhasználói visszajelzéseket, esetleges igényeket.
- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
- Csak pozitív. A szakmai érdeklődők kiváló előadásokat láthatnak és remélem, ehhez mi is értékes gondolatokkal tudunk hozzájárulni. Azt gondolom a rendezvény egyik legfontosabb célja a szakmai közösség építése. Ezen a területen folyamatos a fejlődés, a technológia adta lehetőségek kiaknázására mindig új megoldások születnek, amiket itt mutathatnak be egymásnak akár eltérő iparágak szereplői.
- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Az ügyfelek mélyebb megismerése, a releváns ügyféladatokban rejlő lehetőségek kiaknázása a marketing számára. Hogy egy barátomat idézzem: „A relevancia a marketing Szent Grálja!”
- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- A digitális csatornák és az ügyfelek digitális adatainak mélyebb megismerésére. Ezt továbbra is kihívásnak látom a cégek számára, főleg a gyorsan változó piaci környezetben. Csábító mennyiségű adat áll rendelkezésre mindenki vásárlási döntéséről, de ezek egy része irreleváns, egy része pedig jogi, erkölcsi kérdéseket vet fel. Meg kell találni azt az egészséges egyensúlyt, ahol valóban hasznos mélységben, morális aggályok nélkül nyerünk betekintést fogyasztók magatartásába, kölcsönös előnyöket kínálva a vásárlónak és az őt kiszolgáló vállalatnak.
- Az SAP számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- A jelenleg a vállalatokat érő kihívások döntő többségére van az SAP-nek valamilyen megoldása. A digitalizáció minden fronton fejlesztésre, átalakulásra készteti a vállalatokat, ugyanakkor mi is tisztában vagyunk azzal, hogy nem lehet hirtelen mindent berakni például egy kkv kosarába. A mi esetünkben a marketing például segít lebontani azt a régóta rólunk kialakult képet, hogy az SAP csak nagyvállalatoknak fejleszt üzleti megoldásokat. Segítségével eljuthatunk a kisebb vállalkozásokhoz is, így szerencsére egyre többen használják a megoldásainkat ebből a szegmensből is. Ehhez persze diskurzus kell, méghozzá kétirányú. Az iparági sikertörténetek, a best practice-ek terjesztése – például egy ilyen konferencia keretében – sokat segít nekünk abban, hogy előzetes felkészüléssel, megfelelően konkrét elképzelésekkel forduljanak hozzánk az ügyfelek, hiszen képet kaphatnak arról, hogy mi hogyan válhat be, felismerhetik más cégek példáján keresztül azokat a megoldásokat, amik az éppen náluk meglévő problémákra kínálhatnak megoldást.
- Milyen gyors eredményekkel, lehetőségekkel kecsegtet a marketing automatizálása a különböző szervezetek számára?
- Pontosabb kiegészítő ajánlatok, a marketingköltségek csökkenése és persze több eladás.
A cégek jelentős hányada nem tudja milyen ügyféladat-vagyon birtokában van. A rendelkezésükre álló hozzájárulásokon alapuló ügyféladatok számtalan lehetőséggel kecsegtetnek. A marketing automatizáció alapja a releváns ügyféladat, ezzel pedig a hiperperszonalizáció elérése már nem is egy misztikus jövőbeli kifejezés. Ügyfeleink visszajelzései alapján biztosan állíthatjuk, hogy az Emarsys marketing automatizációs eszközünk már rövidtávon is jelentősen hozzájárult bevételeik és nyereségük növeléséhez.
- Hogyan tehető egy szervezet éretté a marketingautomatizálások eredményes kezelésére?
- Nyitottság az újdonságokra és annak elfogadása, hogy a digitális csatornák is jelentős árbevételt tudnak generálni. Ehhez elengedhetetlen egy jó marketing automatizációs eszköz, amit házon belül tudnak menedzselni.
- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?
- A szakmának ezen ága még nem rendelkezik olyan évtizedes bestseller tankönyvekkel, amit, ha elolvas az ember, akkor készen áll a marketingautomatizáció irányítására. Ez formálódik, alakul, és a legjobban ilyen konferenciák keretében lehet megismerni a legújabb irányokat, mások sikereit, a rendelkezésre álló eszközből kihozható előnyöket.
- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- A marketingesek számára nyilvánvaló előnyöket fentebb említettük. Más területről érkezőknek azért lehet fontos, hogy lássák, milyen változást tud hozni a digitalizáció egy hagyományos vállalati területen, hiszen hasonló folyamatok ugyanígy végbe mennek a beszerzés, a gyártás, a pénzügy, vagy a HR területén. Hogy mást ne mondjak, az ügyfélélmény nem csak vásárlói, hanem dolgozói ügyfélélmény is lehet, és annak menedzsmentje ugyanolyan kézzelfogható, mérhető, pénzben kifejezhető előnyöket hozhat. Egy dolgozó megbecsülése ugyanazokkal az eszközökkel történhet, mint egy vásárló megbecsülése.
A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.