- Hirdetés -

Meg kell találni az egészséges egyensúlyt

|

Továbbra is kihívásnak látja a cégek számára a digitális csatornák és az ügyfelek digitális adatainak mélyebb megismerését Dergács Kristóf, az SAP Hungary ügyfélélményért felelős vezetője. A szakember az mmonline.hu-nak adott interjúban elárulta azt is, hogy szerinte jelenleg az ügyfelek mélyebb megismerése, a releváns ügyféladatokban rejlő lehetőségek kiaknázása a legforróbb témák a marketingszakmában.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A digitális marketing fejlődése nagyon komoly eredményeket hozott az elmúlt években és hiszem, hogy ez még csak a kezdet. A vállalatok értékesítési hatékonyságának növelésére jelenleg ez a legizgalmasabb és legígéretesebb terület.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Korábbi tapasztalataink alapján azt látjuk, hogy ez az egyik leghatékonyabb csatorna, amin keresztül elérhetjük a marketingvezetőket az országban. A Marketing Summit minden évben az egyik legnívósabb szakmai esemény Magyarországon. Az SAP a Customer Experience piac egyik meghatározó szereplője, folyamatosan fejlesztjük megoldásainkat, ez az esemény pedig kiváló alkalom, hogy a szakmai szereplők is lássák milyen irányba tartunk. Emellett természetesen ahhoz is remek lehetőséget nyújt, hogy megismerjük ilyen módon is a felhasználói visszajelzéseket, esetleges igényeket.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Csak pozitív. A szakmai érdeklődők kiváló előadásokat láthatnak és remélem, ehhez mi is értékes gondolatokkal tudunk hozzájárulni. Azt gondolom a rendezvény egyik legfontosabb célja a szakmai közösség építése. Ezen a területen folyamatos a fejlődés, a technológia adta lehetőségek kiaknázására mindig új megoldások születnek, amiket itt mutathatnak be egymásnak akár eltérő iparágak szereplői.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Az ügyfelek mélyebb megismerése, a releváns ügyféladatokban rejlő lehetőségek kiaknázása a marketing számára. Hogy egy barátomat idézzem: „A relevancia a marketing Szent Grálja!”

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A digitális csatornák és az ügyfelek digitális adatainak mélyebb megismerésére. Ezt továbbra is kihívásnak látom a cégek számára, főleg a gyorsan változó piaci környezetben. Csábító mennyiségű adat áll rendelkezésre mindenki vásárlási döntéséről, de ezek egy része irreleváns, egy része pedig jogi, erkölcsi kérdéseket vet fel. Meg kell találni azt az egészséges egyensúlyt, ahol valóban hasznos mélységben, morális aggályok nélkül nyerünk betekintést fogyasztók magatartásába, kölcsönös előnyöket kínálva a vásárlónak és az őt kiszolgáló vállalatnak.

- Az SAP számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A jelenleg a vállalatokat érő kihívások döntő többségére van az SAP-nek valamilyen megoldása. A digitalizáció minden fronton fejlesztésre, átalakulásra készteti a vállalatokat, ugyanakkor mi is tisztában vagyunk azzal, hogy nem lehet hirtelen mindent berakni például egy kkv kosarába. A mi esetünkben a marketing például segít lebontani azt a régóta rólunk kialakult képet, hogy az SAP csak nagyvállalatoknak fejleszt üzleti megoldásokat. Segítségével eljuthatunk a kisebb vállalkozásokhoz is, így szerencsére egyre többen használják a megoldásainkat ebből a szegmensből is. Ehhez persze diskurzus kell, méghozzá kétirányú. Az iparági sikertörténetek, a best practice-ek terjesztése – például egy ilyen konferencia keretében – sokat segít nekünk abban, hogy előzetes felkészüléssel, megfelelően konkrét elképzelésekkel forduljanak hozzánk az ügyfelek, hiszen képet kaphatnak arról, hogy mi hogyan válhat be, felismerhetik más cégek példáján keresztül azokat a megoldásokat, amik az éppen náluk meglévő problémákra kínálhatnak megoldást.

- Milyen gyors eredményekkel, lehetőségekkel kecsegtet a marketing automatizálása a különböző szervezetek számára?

- Pontosabb kiegészítő ajánlatok, a marketingköltségek csökkenése és persze több eladás.

A cégek jelentős hányada nem tudja milyen ügyféladat-vagyon birtokában van. A rendelkezésükre álló hozzájárulásokon alapuló ügyféladatok számtalan lehetőséggel kecsegtetnek. A marketing automatizáció alapja a releváns ügyféladat, ezzel pedig a hiperperszonalizáció elérése már nem is egy misztikus jövőbeli kifejezés. Ügyfeleink visszajelzései alapján biztosan állíthatjuk, hogy az Emarsys marketing automatizációs eszközünk már rövidtávon is jelentősen hozzájárult bevételeik és nyereségük növeléséhez.

- Hogyan tehető egy szervezet éretté a marketingautomatizálások eredményes kezelésére?

- Nyitottság az újdonságokra és annak elfogadása, hogy a digitális csatornák is jelentős árbevételt tudnak generálni. Ehhez elengedhetetlen egy jó marketing automatizációs eszköz, amit házon belül tudnak menedzselni.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A szakmának ezen ága még nem rendelkezik olyan évtizedes bestseller tankönyvekkel, amit, ha elolvas az ember, akkor készen áll a marketingautomatizáció irányítására. Ez formálódik, alakul, és a legjobban ilyen konferenciák keretében lehet megismerni a legújabb irányokat, mások sikereit, a rendelkezésre álló eszközből kihozható előnyöket.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A marketingesek számára nyilvánvaló előnyöket fentebb említettük. Más területről érkezőknek azért lehet fontos, hogy lássák, milyen változást tud hozni a digitalizáció egy hagyományos vállalati területen, hiszen hasonló folyamatok ugyanígy végbe mennek a beszerzés, a gyártás, a pénzügy, vagy a HR területén. Hogy mást ne mondjak, az ügyfélélmény nem csak vásárlói, hanem dolgozói ügyfélélmény is lehet, és annak menedzsmentje ugyanolyan kézzelfogható, mérhető, pénzben kifejezhető előnyöket hozhat. Egy dolgozó megbecsülése ugyanazokkal az eszközökkel történhet, mint egy vásárló megbecsülése.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...