- Hirdetés -

Lengyel cég veszi meg a Szallas Groupot

|

A lengyel tőzsdén jegyzett Wirtualna Polska Holding vásárolja meg a Szallas.hu-t is üzemeltető, az elmúlt években nemzetközi szereplővé vált Szallas Groupot – közölte a cég menedzsmentje és tulajdonost képviselő PortfoLion Capital Partners. A varsói székhelyű e-kereskedelmi és médiavállalat-csoport a tranzakció zárása esetén várhatóan 82 millió eurót fizet a PortfoLionból és magánszemélyekből álló tulajdonosi körnek.

A tőzsdén jegyzett Wirtualna Polska Holding S.A. a lengyel és a régiós piac több jelentős média- és e-kereskedelmi portáljának tulajdonosa. A Wirtualna Polska turisztikai szerepvállalása eddig főleg Lengyelországra fókuszált, de a most bejelentett tranzakciónak köszönhetően több új országgal és termékkel gyarapodik, valamit több mint háromszorosára nő a tevékenysége által lefedett piac az ágazatban.

A Szallas.hu 2007-es alapítása után gyorsan Magyarország egyik meghatározó szállásfoglaló oldalává vált. 2015-ben a PortfoLion vásárolta meg a céget az EXIM és az OTP által biztosított forrásból, és a tőkeerős háttér mellett intenzív nemzetközi akvizíciós stratégiával támogatta a Szallas.hu egyébként is kiemelkedő organikus növekedését.

Az alapkezelő támogatásával először Lengyelországban, majd Romániában és Csehországban is akvizíciókat hajtott végre a cég, miközben a Szallas.hu az elmúlt években kategóriája egyik legnépszerűbb oldalává nőtte ki magát itthon. A PortfoLion és a menedzsment együttműködése révén olyan társaság jött létre, ami képes volt a Wirtualna Polskához hasonló nagyvállalatok érdeklődésének felkeltésére. A csoport árbevétele felvásárlások és növekedés révén megtöbbszöröződött, az éves foglalások értéke a befektetés előtti évi 20 millió euró magasságából 2021 és 2022 júniusa között már 200 millió euróra nőtt. Az elmúlt egy évben több mint egymillió foglalás történt a csoport oldalain.

 

Bár a COVID a turizmust különösen hátrányosan érintette, a Szallas Group helytállt és sikeresen felvette a versenyt az ágazat legnagyobb szereplőivel. Minden országban erős helyismeretű menedzsmenttel, marketing csapattal és ügyfélszolgálattal érdemelte ki a vendégek választását. A cégcsoport portfólióját speciális weboldalakkal egészítette ki, többek között spa üdülésekre és egyedi szállodai élménycsomagokra fókuszálva. Összesen több mint 87 ezer szálláshely közül választhatnak az utazók a csoport oldalain, ami a mostani tranzakcióval 100 ezer fölé nőhet.

„Büszkék vagyunk arra az együttműködésre, ami az akvirált cégek alapítói, a Szallas Group vezetői és köztünk kialakult. Meggyőződésünk, hogy ez meghatározó szerepet töltött be abban, hogy a cég ilyen növekedést ért el” – mondta Győrbiró Tibor, a PortfoLion partnere. A PortfoLion az elmúlt másfél évben több hasonló sikert jelentett be, technológiai fókuszú befektetéseiket amerikai, ázsiai és európai nagyvállalatok vásárolták fel.

„A PortfoLionnal közösen kialakított kelet-közép-európai növekedési pályán haladunk további felvásárlásokkal és organikus növekedéssel a régióban – mondta Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója. – Egy olyan nagy és gyorsan növekvő cégcsoport tagjává válva, mint a Wirtualna Polska Holding, új lehetőségek nyílnak meg elkötelezett, az elmúlt években immáron közel 350 fős, kiváló szakemberekből felépült csapatunk előtt, különösen a lengyel portfóliónk esetében.”

A tulajdonosváltás nem befolyásolja a cégcsoport termékeinek működését. „A változás maximum annyiban érzékelhető, hogy a meglévő és leendő partnereket ezentúl több és jobb szolgáltatással, a vendégeket még több szálláshellyel szolgáljuk ki” – tette hozzá a vezérigazgató. Itthon további fejlesztéseket is terveznek, az akvizíciónak köszönhetően a lengyelországi terjeszkedés erősödését várják.

A tranzakció véglegesítése az ősz folyamán, az engedélyeztetési folyamat sikeres lezárása után várható.

„A Szallas Group felvásárlása a Wirtualna Polska első külföldi befektetése és jelentős mérföldkő a növekedésünkben – mondta Jacek Świderski, a Wirtualna Polska Holding S.A. vezérigazgatója. – Az utazási ágazatban hatalmas lehetőségeket látunk. Ezt megerősítette saját turisztikai termékünk, a Nocowanie.pl pénzügyi teljesítménye is, amely története legjobb eredményét érte el 2022 második negyedévében. Lenyűgözött bennünket Szigetvári József és csapatának rátermettsége, hiszen bebizonyították, hogy lehet sikeres üzletet vezetni helyi szereplőként a globális platformokkal szembeni versenyben.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...