- Hirdetés -

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

|

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az, hogy egyszerre közszolgáltató és piaci cég a társaság, illetve elárulta azt is, hogy milyen arányban lehetnek elektromos járművek a flottájukban az év végére.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Kell, hogy legyen valami iránymutatás az életben. A marketing, a maga eszközeivel, mindig segít eligazodni az áruk, a szolgáltatások, az eszmék, a gondolatok megatömegű özönében. Egyre globalizáltabb világunkban már nem csak a helyi témák meghatározóak, hanem jelentős hatással van ránk az, ami a világban történik. A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni. A márkák meg tudják ezt adni azokon az ügyeken keresztül, amelyeket képviselnek, vagy felkarolnak. A mi szerepünk annyi, hogy ezeket hitelesen és eredményesen közvetítsük.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Irányt mutat, szakmai tapasztalatok megosztásával, közös gondolkodással, eszmecserével ad új impulzusokat a kollégáknak, résztvevőknek.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- A jelenlegi gazdasági környezetben én az ügyfélmegtartásra helyezném a legnagyobb hangsúlyt, ennek legfőbb eszköze az ügyfélélmény megalapozása és fenntartása, kiegészítve az elégedettséggel. Nem mehetünk el amellett, hogy az emberi tevékenység környezetkárosító hatásait hogyan tudjuk mérsékelni, ezért kiemelném a zöld gondolatot, a fenntarthatóságot, a körforgásos gazdaságban való részvételt.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Tudunk-e helyi válaszokat adni a helyi problémákra úgy, hogy a világ egyre univerzálisabbá válik, a nagy nemzetközi márkáknál nem számítunk nagy piacnak.

- A Magyar Posta számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A Magyar Posta különleges kettősséget él meg: egyszerre közszolgáltató és piaci cég. Mindkettő hat a másikra és ezek nem feltétlenül segítik egymást. Felénk ügyfélelvárás, hogy legyünk ott mindenhol – még akkor is, ha az nekünk üzletileg egyébként nem éri meg. Számunkra azonban nem a profit a legfontosabb, hiszen nekünk állami közszolgáltatást kell végeznünk. Viszont a marketing legfontosabb szerepe, hogy szétválassza azokat az elemeket, amelyek nem tartoznak össze. Ez egyben edukációs feladat is, hiszen pl. a piaci alapon szerveződő csomaglogisztikai szolgáltatásnak más tartalma van, mint az egyetemesnek és más áron is értékesíthető.

- Mi a Magyar Posta kiemelt fenntarthatósági fókusza?

- Nálunk a legerősebben az elektromos hajtású járművek csatasorba állításával tudjuk elősegíteni a fenntarthatóságot. Szinte minden járművön „zenélünk”: van elektromos rásegítésű kerékpár flottánk több ezer darabos, 3 kerekű segédmotoros járműveink most kerülnek forgalomba, vannak elektromos kisfurgonjaink és most érkezik több tucat 3,5 tonna alatti, komolyabb áruszállító. A flottánkban, amely több mint 5 ezer darabból áll, egyre nagyobb arányban lesznek zéró kibocsátású járművek, 2022 végére akár 20 százalék fölé emelkedhet az arányuk. Emellett az áram és gázfogyasztás, ami fókuszban van. Már indítottunk nagyléptékű világítótest csereprogramot, amely jelentős elektromos áram megtakarítást eredményez.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Szerintem a szerepünk egyértelmű: támogatnunk kell a vállalatainkat és az ügyfeleinket, vásárlóinkat abban, hogy egy élhetőbb világot vigyünk tovább. Ehhez termékek és fogyasztói igények kellenek. A marketing mindkét oldalt ki tudja szolgálni. Támogatja a termékfejlesztést, segíti a piacrajutást, egyben felkelti az igényt a vásárlókban, hogy az alternatívák közül a megfelelőt válassza. A szakmai fórumom szükségesek ahhoz, hogy találkozzunk, beszélgessünk, megismerjünk új megoldásokat, mélyítsük a gondolkodásunkat és elhivatottságunkat a témák iránt.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Itt vannak a legaktuálisabb témák, a legjobb módon feldolgozva és olyan hiteles szakemberek által képviselve, akik már bizonyították sokszor, hogy értik és tudják azt, amiről beszélnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...